Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مردانی با اشاره به اینکه بزرگترین صاحبنظران نتوانستند پیش‌بینی کنند کرونا کی می‌رود افزود: ما فقط تا ۱۵ روز آینده را می‌توانیم پیش‌بینی کنیم، کرونا به آسانی ما را ترک نمی‌کند و با واکسن کرونا تمام نمی‌شود با اطلاعاتی که ما داریم می‌توانیم تا پانزده روز دیگر را قاطعانه بگوئیم که چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی و محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب ۲۲ مهرماه به بررسی موج ششم کرونا کرونا تا آخرین اخبار رفع محدودیت ها پرداختند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید واکسینه شوند اظهار کرد: مردم را تشویق می کنیم که فرزندانشان را به چند دلیل واکسینه کنند، دانش‌آموزی که واکسینه می‌شود احتمال اینکه به کرونا مبتلا شود کم است، احتمال اینکه بیماری کرونای شدید را بگیرد بسیار کم تر می‌شود و سوم اینکه بخواهد جانش را از دست بدهد به حد صفر می‌رسد، در کلاس درس دانش آموزی که واکسینه نشده اگر مبتلا شود دانش‌آموزان دیگری هستند که ممکن است بیماری زمینه‌ای داشته باشند و درگیر کرونا شوند که این مسئله خطرناک است.

گویا با اشاره به اینکه بیش از این نمی توان کلاس‌های درس را در فضای مجازی ادامه داد گفت: بایستی کلاس ها به صورت حضوری باشند تا از مزایای کلاس درس حضوری دانش آموزان برخوردار شوند، ممکن است وقتی دانش آموزی به کرونا مبتلا می‌شود بیماری را به خانه ببرد و آن را به افراد سالمند خانواده، پدر، مادر و پدربزرگ منتقل کند.

او افزود: از والدین دانش آموزان تقاضا می‌کنیم تا این موضوع را جدی بگیرند و به شایعات توجه نکنند، زیرا واکسیناسیون مهمترین اهرم برای مبارزه با بیماری است، البته همه مسائل به واکسن خلاصه نمی‌شود، کنار آن باید سایر دستورالعمل های بهداشتی را هم رعایت کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بزرگترین صاحبنظران نتوانستند پیش‌بینی کنند کرونا کی می‌رود افزود: ما فقط تا ۱۵ روز آینده را می‌توانیم پیش‌بینی کنیم، کرونا به آسانی ما را ترک نمی‌کند و با واکسن کرونا تمام نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی در رابطه با بیماری کرونا دشوار است گفت: با اطلاعاتی که ما داریم می‌توانیم تا پانزده روز دیگر را قاطعانه بگوئیم که چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد لذا بعد از ۱۵ روز ممکن است پیش بینی که می‌کنیم تا یک حدودی دستخوش تغییر شود و این مسئله بار‌ها اتفاق افتاده و بسیاری از پیش‌بینی‌ها درست اتفاق نیفتاده است.

گویا اضافه کرد: این ویروس با قدرت جهشی که دارد تا به حال تعداد افراد زیادی را به بیماری در سراسر جهان مبتلا کرده است و اینگونه نیست که به آسانی بخواهد ما را ترک کند، قطعاً تا مدت‌های طولانی شاید حتی تا همه عمر با ما زندگی کند، اینکه تصور کنیم با پیدا کردن واکسن پایان کرونا فرا خواهد رسید قابل پیش‌بینی نیست.

وی ادامه داد: هر تغییری که در ساختار ژنتیکی ویروس رخ می‌دهد خودش باعث می‌شود که واکسن‌ها کارساز نباشد و ایمنی که در بدن ایجاد شده پاسخگوی سویه جدید نباشد.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: همه واکسن‌ها اثربخشی خودشان را در یک سطح وسیع میلیونی نشان داده اند و بی خطر بودن آن‌ها در سطح وسیعی میلیونی نشان داده شده است و ما نگران نیستیم که واکسن عارضه جدی داشته باشد.

وی با اشاره به شیوع دوباره سل در جهان گفت: شیوع کووید ۱۹ دسترسی به خدمات بهداشتی را مختل کرده است، بیماری سل در ظاهر علائم بالینی مشابهی با بیماری کووید ۱۹ دارد، وقتی بیماری به این وسعت در کشور و در دنیا وجود دارد، هر کسی با علائم تنفسی به پزشک مراجعه می‌کند، ابتدا فکر به سمت کرونا می‌رود در صورتی که ممکن است مریض در حقیقت سل داشته باشد.

گویا با اشاره به اینکه ممکن است بیماری به درستی تشخیص داده نشود و مریض مبتلا به سل به درمان‌ترین درمان‌های معمول جواب نمی‌دهد اظهار کرد: به تعداد کافی واکسن در اختیار تمام شهرستان‌های کشور قرار گرفته است و کمبود واکسن خوشبختانه نداریم.

وی ادامه داد: ظرف هفته جاری ۱۸ میلیون دز واکسن وارد کشور و توزیع شد و در اختیار استان‌ها قرار گرفت، شاید برخی‌از صف‌های واکسیناسیون نگران باشند که مبتلا به بیماری شوند، اما از طرف دیگر این موضوع باعث خوشحالی است که مردم به خوبی از واکسیناسیون استقبال کردند و این موضوع نشان می‌دهد که چقدر برنامه واکسیناسیون مورد توجه مردم قرار گرفته است.

گویا اظهار کرد: سیاست ما برای مدارس عمدتاً سیاست تشویقی است همه تلاش ما و وزارت آموزش و پرورش این است که تا جایی که می‌توانیم والدین را تشویق به واکسیناسیون فرزندانشان کنیم، باید بر روی سیاست‌های تشویقی خیلی انرژی بگذاریم.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: از کل واکسنی که در کشور موجود است بخش محدودی در اختیار وزارت بهداشت است و عمده واکسن‌هایی که در اختیار وزارت بهداشت است برای کادر بهداشت و درمان به خصوص برای کسانی که در خط مقدم هستند تعلق می‌گیرد و یکسری از گروه‌های خاص و بیماران خاص و بیمارانی که تحت پوشش بهزیستی هستند هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند، ظرف روز‌های آینده واکسن آنفلوآنزای تولید داخل کشور هم وارد بازار می‌شود این واکسن مورد تایید سازمان غذا و دارو است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر ، بزرگترین صاحبنظران ، کرونا ، پیش بینی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر کرونا پیش بینی رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت دانش آموزان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی