Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@02:42:58 GMT

آن سوی فتنه افکنی های مخرب در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۹۶۴۳

عناصر مسلح حزب «القوات اللبنانیه» وابسته به سمیر جعجع اعتراف کرده اند حوادت منطقه الطیونه را از قبل تدارک دیده بودند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در پی درگیری‌های دیروز بیروت که به شهادت و زخمی شدن دها تن منجر شد، نخست وزیر لبنان امروز را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر لبنان، همه ادارات و نهاد‌های دولتی و شهرداری و مدارس این کشور امروز تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارتش لبنان تعدادی از عناصر مسلح حزب «القوات اللبنانیه» وابسته به سمیر جعجع را بازداشت کرد. برخی از این افراد اعتراف کرده اند حوادت منطقه الطیونه را تدارک دیده بودند. ارتش لبنان همچنین تاکید کرده: نیرو‌ها همچنان در خیابان‌های بیروت مستقر خواهند بود.

روز گذشته تجمع مردم لبنان در اعتراض به تحقیقات قاضی پرونده انفجار بندر بیروت به خشونت کشیده شد. تظاهرکنندگان به دخالت‌های آمریکا در تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت معترض بودند. درپی تیراندازی تک تیراندازان و افراد ناشناس به تظاهرکنندگان، شش نفر شهید و شصت نفر زخمی شدند.

وزیر کشور لبنان گفت: تک‌تیراندازان از روی پشت‌بام، شرکت‌کنندگان در تجمع را هدف قرار دادند. نجیب میقاتی نخست وزیر از مردم برای حادثه تیراندازی در بیروت عذرخواهی کرد.

حزب‌الله لبنان و جنبش اَمَل لبنان در بیانیه مشترکی هواداران خود را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت کردند و هشدار دادند حمله به معترضان با هدف کشاندن لبنان به فتنه‌ای مخرب صورت گرفته است. آن سوی فتنه افکنی ها در حالی که لبنان با خروج از خلا سیاسی و حصر اقتصادی و سوختی داشت روز‌های باثباتی را تجربه می‌کرد با حملات تک تیرانداز‌ها از منطقه مسیحی نشین وابسته به سمیر جعجع به سوی معترضان به روشن نشدن تحقیقات قضایی درباره انفجار بزرگ بندر بیروت در مرداد سال گذشته به یکباره فضای امنیتی به این کشور بازگشت.
در باره اینکه چرا برخی‌ها با روشن شدن تحقیقات قضایی درباره انفجار بزرگ در بندر بیروت مخالفت می‌کنند و می‌خواهند این تحقیقات را به انحراف بکشانند پاسخ تا حدودی روشن است و در واقع آن‌ها از رو شدن دست و نقش خود در این حمله تروریستی بیم دارند. این انفجار در زمان ترامپ با هدف ایجاد جنگ داخلی در لبنان طراحی و به اجرا در آمد و اکنون نیز با همین هدف دنبال می‌شود.
این فتنه افکنی‌ها مسبوق به سابقه است و از زمان ترور رفیق حریری دنبال می‌شود، اما خوشبختانه با درایت و هوشیاری نیرو‌های موسوم به ۸ مارس و در راس آن حزب الله خنثی شده است. با وجود اینکه نیرو‌های داخلی موسوم به ۱۴ مارس در این فتنه افکنی‌ها دست و نقش دارند، اما هیچ شکی نیست که طراحی، اجرا و مدیریت یک چنین عملیات‌های پیچده تروریستی در دست رژیم صهیونیستی و موساد است و با یک حساب سرانگشتی هم می‌توان به این نتیجه رسید که هیچ کسی به اندازه این رژیم از این عملیات‌ها نفع نمی‌برد و کاملا با اهداف و سیاست‌های آن منطبق است.
البته در همه موارد، امریکا بخصوص در مقاطعی که حزب جمهوریخواه بر سرکار است در کنار رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل ترور رفیق حریری در زمان ریاست جمهوری جورج بوش پسر و انفجار بزرگ بندر بیروت در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ رخ داد و اگرچه اکنون حزب دموکرات بر سرکار است، اما شواهد موجود حاکی از آن است که سایه مایک پمپئو وزیر امورخارجه دونالد ترامپ همچنان بر سیاست خارجی و بخصوص سیاست خاورمیانه‌ای دولت بایدن سنگینی می‌کند و در واقع پروژه‌هایی که در زمان وی متناسب با منافع رژیم صهیونیستی برای منطقه طراحی شده در دولت بایدن هم مو به مو اجرا و دنبال می‌شود و آثار و نمود‌های ان در زمینه‌های مختلف از جمله ادامه روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی، نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق و اینک حمله تک تیرانداز‌ها از منطقه مسیحی نشین وابسته به سمیر جعجع به معترضان به روشن نشدن تحقیقات قضایی درباره انفجار بزرگ بندر بیروت و منحرف کردن آن از مسیر اصلی نمایان است. اما سوال مهم دیگری که در این زمینه مطرح می‌شود این است که چرا در این مقطع زمانی این کارشکنی‌ها بکار گرفته شده است؟ پاسخ این است که در چند هفته اخیر چند تحول در لبنان روی داد که پروژه طراحی شده در زمان ترامپ را داشت به حاشیه می‌برد و آن را ناکام می‌گذاشت. نخست اینکه لبنان بعد از نزدیک به دوسال از بن بست و خلاء سیاسی خارج شد و دولت جدید به نخست وزیری نجیب میقاتی تشکیل شد که باز مقاومت و حز ب الله توانست نقش محوری خود را در آن حفظ کند.
دوم اینکه بحران سوختی که در ادامه محاصره اقتصادی و تحریم‌های فلج کننده امریکا بر لبنان تحمیل شده بود با ورود چند محموله سوخت از ایران شکسته و فضای تنفسی جدیدی بر کالبد این کشور دمیده شد. از این دید کاملا پیداست که مخالفان این دستاورد‌ها با قتل عام معترضان به روشن نشدن تحقیقات قضایی درباره انفجار بزرگ لبنان می‌خواستند با ایجاد فتنه جنگ داخلی انتقام بگیرند، اما درایت و هوشمندی و خویشتن داری هواداران مقاومت این فتنه را فعلا ناکام گذاشته است. برچسب ها: لبنان ، فتنه ، سمیر جعجع ، حزب الله

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لبنان فتنه سمیر جعجع حزب الله رژیم صهیونیستی فتنه افکنی ها بندر بیروت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند

محققان مایکروسافت اخیراً کشف کرده‌اند که بسیاری از برنامه‌های اندرویدی به دلیل یک ضعف امنیتی رایج ممکن است در برابر حملات از راه دور، سرقت داده‌ها و سایر مسائل آسیب‌پذیر باشند. حداقل چهار مورد از این برنامه‌های تحت تأثیر، هر کدام بیش از ۵۰۰ میلیون نصب دارند. یکی از آنها به نام فایل منجیر شیائومی، حداقل یک میلیارد بار از سوی کاربران اندروید نصب شده است.

مشکلی که مایکروسافت کشف کرد بر برنامه‌های اندرویدی که فایل‌ها را با سایر برنامه‌ها به اشتراک می‌گذارند تأثیر می‌گذارد. این برنامه که با نام «جریان کثیف» شناخته می‌شود، به برنامه‌های مخرب اجازه می‌دهد تا فایلی را با نام فایل یا مسیر دستکاری شده به برنامه دیگری ارسال کنند.

این روش به مهاجمان فرصتی برای ایجاد یک برنامه نفوذی می‌دهد که می‌تواند یک فایل با نام فایل مخرب را مستقیماً بدون اطلاع یا تأیید کاربر به یک برنامه دریافت کننده ارسال کند. به گفته مایکروسافت، زمانی که یک هدف اشتراک‌گذاری نام فایل مخربی را دریافت می‌کند، از نام فایل برای راه‌اندازی فرآیندی استفاده می‌کند که ممکن است با در معرض خطر قرار گرفتن برنامه به پایان برسد.

در نتیجه برنامه هدف گمراه می‌شود و به نام یا مسیر فایل اعتماد می‌کند و فایل را در یک دایرکتوری حیاتی اجرا یا ذخیره می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اندرویدی ها از وجود این فایل مخرب بی خبر هستند
  • اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • ماجرای انفجار مهیب در بابل چه بود؟
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود