Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم هیچ نیازی برای تشریح وضعیتی که کشور را در آن تحویل گرفت، نمی‌بیند، گفت: بنای ما در دولت بر این است که به جای توضیح وضع کشور، در عمل برای حل مشکلات تلاش کنیم.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در نشست شورای اداری استان فارس با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی شماری از وزرا و معاون اجرایی رئیس جمهور درباره طرح‌های مصوب و اقدامات در نظر گرفته شده برای استان، گفت: تبیین این طرح‌ها و اقدامات برای آن است که یک حس مشترک بین مسئولان استانی و مسئولان کشوری برای اجرای این طرح‌ها و حل مشکلات استان فارس ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم در اجرای برنامه‌های خود برای پیشرفت و آبادانی کشور ظرفیت کامل دولت و حتی نهادهای حاکمیتی را در نظر گرفته و اگر بخواهیم جامع‌تر بگوییم، ارائه گزارش مصوبات سفر استانی در جلسه شورای اداری برای ایجاد یک حس مشترک در همه مجموعه نظام است.

بیشتر بخوانید: واکنش رئیس‌جمهور به گلایه کارمند تخت‌جمشید +فیلم

رئیسی با بیان اینکه دولت سیزدهم روی مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های خود حساب ویژه‌ای باز کرده است، گفت: از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم درباره برنامه‌ها و اقدامات خود با مردم صحبت و آنان را با برنامه‌ها و اهداف دولت همراه کنند.

رئیس جمهور در ادامه با با بیان اینکه اولویت دولت در اجرای طرح‌های عمرانی در استان‌ها تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، گفت: نجات اقتصاد کشور در گرو رونق تولید است و اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد آن اجرا شود، باید تولید رونق بگیرد و ظرفیت‌های معطل مانده، فعال شود.

رئیسی گفت: استان فارس نشان داده در بخش تولید، حرف جدی برای گفتن دارد و از روسای بانک‌ها می‌خواهم  اعطای تسهیلات بانکی را به سمت تولید هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: رئیس جمهور: با مهار نسبی کرونا تمرکز اصلی دولت بر حل مشکلات معیشتی خواهد بود

رئیسی با اشاره به اظهار نگرانی از افزایش نقدینگی در کشور، گفت: نگرانی آنجاست که افزایش نقدینگی به سمت واسطه‌گری و دلالی برود، اما اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، افزایش آن هیچ نگرانی‌ای ایجاد نخواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه استان فارس در زمینه‌های گردشگری زیارت، سلامت و سیاحت جاذبه‌های فراوانی دارد که ضرورت دارد بیش از پیش فعال شود، گفت: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان فارس در عرصه گردشگری بسیار ممتاز است و اگر فعال شود، می‌تواند تأثیر زیادی در رونق اقتصادی و آبادانی استان داشته باشند.

رئیسی همچنین با اشاره به قابلیت‌های استان فارس در عرصه‌ کشت گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و محصولات پتروشیمی به‌ویژه در عرصه محصولات پایین‌دستی، گفت: ایرانیان داخل و خارج کشور بدانند که استان فارس یکی از بهترین نقاط برای سرمایه‌گذاری امن و تضمین شده است.

رئیس جمهور گفت: از استاندار فارس می‌خواهم از فکر و اندیشه همه فرهیختگان و صاحبنظران استان برای طراحی راهکارهای برون‌رفت از وضع کنونی بهره بگیرد و استان فارس می‌تواند در این زمینه الگو باشد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم ترجیح دادیم به جای پرداختن به اینکه کشور را در چه وضعی تحویل گرفتیم، در عمل به حل مشکلات اقدام کنیم، گفت: هیچ نیازی برای تشریح وضع کنونی کشور وجود ندارد و هرکس، نگاهی به سفره خودش بیندازد به خوبی درک می‌کند که با چه وضعی مواجه هستیم.

رئیسی در پایان با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب برای ارائه گزارش عملکرد و دریافت رهنمود، گفت: در این دیدار خدمت ایشان عرض کردم که هر چه از دوره مسئولیت بنده به عنوان رئیس جمهور می‌گذرد، نگاهم نسبت به آینده امیدوارتر می‌شود و آینده را بیش از پیش روشن می‌بینم و ایشان نیز در پایان این دیدار به بنده گفتند که به این نگاه، بنده عمیقاً باور دارم.

در جلسه شورای اداری استان فارس، سند تحول فرهنگی استان به عنوان برشی از سند فرهنگی کشور با حضور رئیس جمهور و آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز رونمایی شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سیدابراهیم رئیسی آیت الله دژکام استان فارس شیراز دولت دولت سیزدهم اقتصاد مقاومتی سفر استانی دولت سیزدهم استان فارس رئیس جمهور برنامه ها حل مشکلات طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلسوی درخصوص انتخابات 1402 افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند