Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: کانون ارزیابی و توسعه جهاد دانشگاهی یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی کشور است.

دکتر«مهدی بازمانده» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اجرای کانون ارزیابی و توسعه مدیران به سازمانها، نهادها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا شایستگی‌ها و مهارت‌های مدیران عملیاتی، پایه،  میانی و ارشد خود را بررسی کرده و به نیازها و الزامات آموزشی شخصی و شغلی آن‌ها آگاه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کانون ارزیابی و توسعه جهاد دانشگاهی یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی کشور است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور ارزیابان حرفه‌ای و صاحب صلاحیت جهاد دانشگاهی به ارزیابی کارکنان، کارشناسان و مدیران سازمان ها و  شرکت ها از جمله شرکت مس سرچشمه کرمان(بیش از ٨٠ نفر) اقدام کرده است.

همچنین مدیر کانون‌های ارزیابی و توسعه مدیران جهاد دانشگاهی کشور نیز در این رابطه اظهار کرد: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران از قابل‌اطمینان‌ترین ابزارها محسوب می‌شود که می‌تواند در این امر موثر واقع شود.

«سیدرفیع موسوی» ارزیابی و سنجش میزان قابلیت‌های بالقوه و بالفعل داوطلبین تصدی یک شغل مدیریتی، پیش‌بینی عملکرد آتی داوطلبین در صورت تصدی شغل و یا پست مدیریتی، امکان ارائه پیشنهادهایی جهت توسعه مهارت‌ و آموزش‌های مورد نیاز داوطلبین، ارائه مشاوره حرفه‌ای به داوطلبین در خصوص حرفه و مسیر رشد شغلی و حرفه‌ای و اطمینان از شایستگی افرادی که در پست‌های کلیدی سازمان هستند را از مهمترین اهداف کانون ارزیابی در سازمان‌ها عنوان کرد.

وی گفت: این کانون قصد دارد در  آینده با توسعه گستره ابزارهای ارزیابی خود و استفاده از ابزارهای غیرتمرینی نوین همچون انواع آزمونها و پرسشنامه‌های روز دنیا خدمات ارزیابی و سنجش ارائه شده از سوی خود را به سازمانها و شرکتها گسترش داده و به عنوان مرجع اصلی در زمینه ارزیابی و توسعه مدیران، خود را به عنوان قطب این موضوع در کشور مطرح کند.

موسوی افزود: این فرآیند در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و در کشور ما نیز از اوایل دهه ۸۰ شمسی استفاده می‌شد که جهاد دانشگاهی در این خصوص پیشرو بوده است.

مدیر کانون ارزیابی و توسعه جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: این نهاد مبتنی بر تجارب علمی و عملی و مطالعات ملی و بین‌المللی در سال ۱۳۹۱ طرح پژوهشی را با عنوان "طراحی و تدوین مدل شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی" به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری پیشنهاد داد و در اواخر سال ۱۳۹۴ آن را به اتمام رساند.

به گفته وی، این طرح در سال ۱۳۹۸ به عنوان طرح برتر و برگزیده در حوزه علوم انسانی توسط وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری شناخته شد؛ طرحی که منجر به عملیاتی و اجرایی شدن در دستگاه‌های اجرایی شد.

وی عنوان کرد: با همکاری و مشارکت متخصصین، سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه‌ای را تهیه و تدوین و به همه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.

موسوی بیان کرد: بر اساس این بخشنامه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی مجوزی را از سازمان اداری و استخدامی اخذ و با دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور در حوزه‌های مختلف اعم از پیاده سازی و استقرار کانون ارزیابی در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، ارزیابی مدیران پایه و میانی و ارشد در دستگاه‌ها بر اساس بخشنامه دولت و طراحی و تدوین مدل شایستگی اختصاصی در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی همکاری کرده و می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای انجام این طرح کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی، از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون قریب به ٨٥٠٠ نفر از مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ارزیابی شایستگی جهاد دانشگاهی استان کرمان دستگاه های اجرایی کانون ارزیابی و توسعه دستگاه های اجرایی سرمایه انسانی جهاد دانشگاهی دستگاه ها سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه با هدف گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مهم‌ترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی به‌ویژه در تصویرسازی واقع‌گرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به‌ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل‌تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسائل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت‌ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنشگری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند