Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس تا کنون ۸۵ درصد معلمان و حدود ۶۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ساله واکسینه شده اند، بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و از مناطق روستایی و کم جمعیت آغاز شده و انتظار می‌رود از نیمه دوم آبان‌ماه نیز با توجه به شرایطی که در کشور حاکم خواهد شد و طی هماهنگی با وزارت بهداشت امر بازگشایی حضوری مدارس با فراگیری بیشتری ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت آموزش‌وپرورش درباره بازگشایی مدارس، تا روز بیستم مهر ماه، با ایجاد ۴۲۷ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون ویژه فرهنگیان در سراسر کشور، ۸۵ درصد معلمان  واکسینه شده اند.

همچنین واکسیناسیون مربیان مهدکودک‌ها، اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه‌های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و تمام کارکنان مرتبط با آموزش و پرورش و دانش‌آموزان انجام و بر این اساس قریب به دو میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکس کرونا در سراسر کشور برای افراد مرتبط با امر آموزش تزریق شده است.

ابلاغ دستورالعمل بازگشایی و بهداشتی مدارس به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، تکمیل چک لیست بهداشتی مدارس بر اساس اولویت، ‌به عنوان گام اول ورود به فرآیند آموزش حضوری یا غیرحضوری، بازگشایی حضوری مدارس با اولویت مدارس روستایی و عشایری با هر جمعیتی، حتی با تعداد۳۰ نفر دانش آموز، مشروط به دریافت مجوز، در نظر گرفتن اولویت آموزش‌های حضوری برای دانش‌آموزان  پایه اول ابتدایی و دانش‌آموزان مهارتی و صدور مجوز بازگشایی حضوری مدارس، منوط به تکمیل و ارائه چک لیست‌های بهداشتی و خودارزیابی مدیران مدارس نیز از دیگر اقدامات وزارت آموزش‌وپرورش برای بازگشایی حضوری مدارس بوده است.

علیرضا کمرئی، معاون وزیر و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه با توجه به هماهنگی کامل صورت گرفته با وزارت بهداشت اقدام به بازگشایی حضوری مدارس به صورت تدریجی، برنامه‌ریزی شده و مدیریت شده کردیم گفت: ۸۵ درصد معلمان و کارکنان ما واکسینه شده‌اند.

وی افزود: همچنین تا روز ۲۰ مهرماه، به صورت میانگین ۶۰ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند که در برخی استان‌ها به ۸۰ درصد هم رسیده و در برخی استان‌ها کمتر بوده است. با توجه به اینکه چند روز بیشتر از این موضوع نمی‌گذرد، انتظار می‌رود آمار واکسیناسیون گروه دانش‌آموزی در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال به‌تدریج افزایش یابد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در پاسخ به اینکه آیا شرط حضور دانش‌آموزان در مدرسه، داشتن کارت واکسن نیست؟ گفت: شرایطی که در الگوی بازگشایی مدارس پیش‌بینی شده واکسیناسیون معلمان و سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در جامعه بوده است که ما را به سمت بازگشایی برده، اما با قرار گرفتن این گروه در چرخه واکسیناسیون اطمینان و آرامش نسبی بیشتری به وجود آمده، اما جزو شروط بازگشایی حضوری نبوده است.

وی درباره روند بازگشایی مدارس نیز توضیح داد و گفت: مطابق الگوی طراحی شده از ابتدای مهرماه مناطق روستایی و مدارس کم‌جمعیت کمتر از ۱۵ نفر بازگشایی شدند. تا کنون ۴.۵ میلیون دانش‌آموز در زمره گروهی قرار گرفته‌اند که می‌توانستند فعالیت حضوری داشته باشند. از نیمه اول آبان ماه نیز براساس همین الگو مدارس کم‌جمعیت گروه‌بندی می‌شوند و فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند.

کمرئی افزود: انتظار داریم از نیمه دوم آبان‌ماه نیز با توجه به شرایطی که در کشور حاکم خواهد شد و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم بازگشایی را با فراگیری بیشتری شاهد باشیم. اما در این زمینه تابع سیاست‌های وزارت بهداشت به عنوان مرجع تخصصی هستیم و این امکان برای ما وجود دارد که روند فعالیت حضوری را با توجه به سیاست‌های اعلامی وزارت بهداشت کند یا تند کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس آموزش حضوری واکسیناسیون دانش آموزان واکسیناسیون معلمان بازگشایی حضوری مدارس واکسینه شده اند بازگشایی مدارس آموزش و پرورش وزارت آموزش امر بازگشایی وزارت بهداشت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت:متاسفانه بیشتر مدارس شهرستان قوچان بالای ۵۰ سال قدمت دارند و عملا استاندارد‌های لازم مدارس را ندارند و در حال حاضر ۷۰درصد مدارس قوچان فرسوده هستند.
جواد واعظ افزود:در حال حاضر شهرستان قوچان در حدود ۳۶ هزار نفر دانش آموز دارد که ۲۶۴۸ معلم وظیفه آموزش و پرورش آنها را برعهده دارند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت: آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که سه حوزه آموزشی عمرانی و پرورشی و تربیتی جزو سه اولولیت اول هستند و شاید بیشتر مردم حوزه آموزشی را مد نظر داشته باشند که خوشبختانه این اداره درسال گذشته فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته که در بخش پژوهش سرا که در حدود ۴ سال روبه تعطیلی رفته بود به ۲۶ رشته معرفی شد که در دو رشته از آنها حائز رتبه کشوری شده‌ایم همچنین در دانشگاه فرهنگیان امسال ۳۲ نفراز شهرستان پذیرفته شده اند.

واعظ افزود:در حوزه تربیتی و پرورشی، سال گذشته به عنوان اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور بیش ۱۶۰۰ دانش آموز قوچانی برگزار شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت‌های مربوط به مشارکت سیاسی گفت: برای اولین بار در حوزه مشارکت سیاسی و با هدف افزایش مشارکت عملی دانش آموزان در بحث انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان ۵۰ حکم برای دانش آموزان به عنوان ناظر انتخابات صادر و از آنها در روند برگزاری انتخابات استقاده شد و نتیجه آن در مسابقه‌ای با قالب دل نوشته جمع آوری و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این استخر در سال‌های گذشته آغاز و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته هنوز در بحث انشعابات مخصوصا در حوزه آب نیازمند دو میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار هستیم، اما در تلاشیم برای سال جاری به بهره برداری برسد.

واعظ گفت: در بحث مجتمع رفاهی فرهنگیان نیز این مرکز در سال‌های گذشته بدهی‌هایی به ادارات شهرستان از جمله بحث مالیات داشته که تاکنون مجموعا حدود ۸۰۰ میلیون تومان شده است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده به زودی شاهد فعالیت مجدد آن باشیم.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان