Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@23:14:44 GMT

کدامیک از بانک‌ها وام بیشتری دادند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۰۵۴۱

کدامیک از بانک‌ها وام بیشتری دادند؟

ایران اکونومیست- بررسی عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور بیانگر این است که مانده تسهیلات اعطایی تا پایان مرداد سال جاری در مقایسه با اسفند سال گذشته رشد ۱۴.۳ درصدی داشته است.

 طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان مرداد امسال، معادل ۲۷۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به اسفند سال گذشته با رشد ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصدی مواجه شده است.

همچنین، تسهیلات قرض‌الحسنه ۸.۳ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری قرض‌الحسنه را تشکیل داده و حجم عمده عملکرد تسهیلاتی بانک‌ها مربوط به مرابحه با ۲۹.۹ درصد و فروش اقساطی با ۲۰ درصد است.

به لحاظ عددی در پایان مرداد سال جاری ۲۲۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور قرض‌الحسنه بوده که این میزان نسبت به اسفند ماه سال گذشته، ۱۱.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بانک‌های تجاری چقدر تسهیلات دادند؟

از سوی دیگر، بانک‌های تجاری در کل ۴۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که با رشد ۱۳.۷ درصدی مواجه شده و سهم وام‌های قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات ۵۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که اعطای این وام از سوی بانک‌های تجاری در پایان سال گذشته ۱۴.۱ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است ۱۳.۶ درصد از وام‌های بانک‌های تجاری را قرض‌الحسنه تشکیل می‌دهد. در بانک‌های تجاری کشور نیز، سهم عمده تسهیلات پرداختی مانند بانک‌ها و موسسات اعتباری مربوط به فروش اقساطی به میزان ۲۹.۳ درصد است که رقم آن ۱۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در پایان مرداد ۱۴۰۰ بوده است.

علاوه براین، ۸.۳ درصد تسهیلات بانک‌های تجاری به رقم ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پایان مرداد ماه به تسهیلات جعاله اختصاص داشته که این رقم در اسفند سال قبل ۳۱.۵ هزار میلیارد تومان بوده است. به صورت کلی، سهم عمده تسهیلات پرداختی بانک‌های تجاری در پایان مرداد ۱۴۰۰ به فروش اقساطی، مرابحه و قرض الحسنه اختصاص یافته است.

بانک‌های تخصصی چقدر تسهیلات قرض‌الحسنه دادند؟

 

همچنین، بررسی عملکرد بانک‌های تخصصی در پرداخت تسهیلات تا پایان مرداد سال جاری نشان دهنده این است که تسهیلات اعطایی با ۴.۵ درصد افزایش از رقم ۳۸۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به عدد ۴۰۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده که سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های تخصصی معادل ۲۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۱.۷ درصدی در مقایسه با اسفند سال گذشته مواجه شده است.

گفتنی است که ۵ درصد از وام‌های بانک‌های تخصصی را قرض‌الحسنه تشکیل می‌دهد.

بزرگترین بخش تسهیلات پرداخت شده در بانک‌های تخصصی کشور مربوط به فروش اقساطی می‌شود؛ به نحوی که در پایان مرداد سال جاری ۴۱.۱ درصد کل تسهیلات اعطایی این بانک‌ها به رقم ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش فروش اقساطی بوده و این رقم در اسفند ماه سال گذشته به میزان ۱۶۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

بانک‌های تخصصی نیز در بخش مشارکت مدنی تسهیلات قابل توجهی پرداخت کرده‌اند؛ به نحوی که ۱۶.۶ درصد کل منابع تسهیلاتی این بانک‌ها در پایان مرداد امسال به میزان ۶۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شده است.

عملکرد وام‌دهی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری

طبق این گزارش، بررسی تسهیلات اعطایی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری در پایان مرداد امسال نشان می‌دهد که تسهیلات این بانک با ۱۶.۸ درصد رشد به رقم ۱۹۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات ۷.۸ درصد ( ۱۴۹ هزار میلیارد تومان) بوده که اعطای این نوع تسهیلات در این نوع بانک‌ها در مرداد امسال ۱۱.۹ درصد رشد داشته است.

همچنین، ۳۵.۴ درصد کل اعتبارات ارائه شده به متقاضیان در بخش مرابحه این بانک به رقم ۶۷۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک ها و موسسات اعتباری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطایی بانک ها پایان مرداد سال جاری میلیارد تومان بوده تسهیلات قرض الحسنه تسهیلات اعطایی میلیارد تومان تسهیلات پرداخت پایان مرداد بانک های تجاری بانک های تخصصی مرداد امسال فروش اقساطی اسفند سال سال گذشته ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از تایید حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: بانک‌ها با ۴۴۵ هزار نفر قرارداد امضا کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 654 هزار و 36 نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و 469 هزار و 875 نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

وی با یادآوری این‌که تاکنون یک میلیون و 33 هزار و 305 نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند، افزود: بانک‌ها تاکنون با 445 هزار و 68 نفر (30 درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

به گزارش تسنیم،  اوایل اسفندماه سال گذشته دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازیاز ثبت‌نام یک میلیون و 462 هزار و 160 متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داده بود.

تا آن زمان از این تعداد یک میلیون و 296 هزار و 915 متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شد‌ه‌ بودند. از این تعداد نیز 895 هزار و 668 متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌های عامل با 381 هزار و 763 متقاضی (29.4 درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است.  نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!