Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس تا کنون ۸۵ درصد معلمان و حدود ۶۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ساله واکسینه شده اند، بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و از مناطق روستایی و کم جمعیت آغاز شده و انتظار می‌رود از نیمه دوم آبان‌ماه نیز با توجه به شرایطی که در کشور حاکم خواهد شد و طی هماهنگی با وزارت بهداشت امر بازگشایی حضوری مدارس با فراگیری بیشتری ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت آموزش‌وپرورش درباره بازگشایی مدارس، تا روز بیستم مهر ماه، با ایجاد ۴۲۷ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون ویژه فرهنگیان در سراسر کشور، ۸۵ درصد معلمان واکسینه شده اند.

همچنین واکسیناسیون مربیان مهدکودک‌ها، اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه‌های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و تمام کارکنان مرتبط با آموزش و پرورش و دانش‌آموزان انجام و بر این اساس قریب به دو میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکس کرونا در سراسر کشور برای افراد مرتبط با امر آموزش تزریق شده است.

ابلاغ دستورالعمل بازگشایی و بهداشتی مدارس به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، تکمیل چک لیست بهداشتی مدارس بر اساس اولویت، به عنوان گام اول ورود به فرآیند آموزش حضوری یا غیرحضوری، بازگشایی حضوری مدارس با اولویت مدارس روستایی و عشایری با هر جمعیتی، حتی با تعداد۳۰ نفر دانش آموز، مشروط به دریافت مجوز، در نظر گرفتن اولویت آموزش‌های حضوری برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و دانش‌آموزان مهارتی و صدور مجوز بازگشایی حضوری مدارس، منوط به تکمیل و ارائه چک لیست‌های بهداشتی و خودارزیابی مدیران مدارس نیز از دیگر اقدامات وزارت آموزش‌وپرورش برای بازگشایی حضوری مدارس بوده است.

علیرضا کمرئی، معاون وزیر و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه با توجه به هماهنگی کامل صورت گرفته با وزارت بهداشت اقدام به بازگشایی حضوری مدارس به صورت تدریجی، برنامه‌ریزی شده و مدیریت شده کردیم گفت: ۸۵ درصد معلمان و کارکنان ما واکسینه شده‌اند.

وی افزود: همچنین تا روز ۲۰ مهرماه، به صورت میانگین ۶۰ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند که در برخی استان‌ها به ۸۰ درصد هم رسیده و در برخی استان‌ها کمتر بوده است. با توجه به اینکه چند روز بیشتر از این موضوع نمی‌گذرد، انتظار می‌رود آمار واکسیناسیون گروه دانش‌آموزی در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال به‌تدریج افزایش یابد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در پاسخ به اینکه آیا شرط حضور دانش‌آموزان در مدرسه، داشتن کارت واکسن نیست؟ گفت: شرایطی که در الگوی بازگشایی مدارس پیش‌بینی شده واکسیناسیون معلمان و سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در جامعه بوده است که ما را به سمت بازگشایی برده، اما با قرار گرفتن این گروه در چرخه واکسیناسیون اطمینان و آرامش نسبی بیشتری به وجود آمده، اما جزو شروط بازگشایی حضوری نبوده است.

وی درباره روند بازگشایی مدارس نیز توضیح داد و گفت: مطابق الگوی طراحی شده از ابتدای مهرماه مناطق روستایی و مدارس کم‌جمعیت کمتر از ۱۵ نفر بازگشایی شدند. تا کنون ۴.۵ میلیون دانش‌آموز در زمره گروهی قرار گرفته‌اند که می‌توانستند فعالیت حضوری داشته باشند. از نیمه اول آبان ماه نیز براساس همین الگو مدارس کم‌جمعیت گروه‌بندی می‌شوند و فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند.

کمرئی افزود: انتظار داریم از نیمه دوم آبان‌ماه نیز با توجه به شرایطی که در کشور حاکم خواهد شد و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم بازگشایی را با فراگیری بیشتری شاهد باشیم. اما در این زمینه تابع سیاست‌های وزارت بهداشت به عنوان مرجع تخصصی هستیم و این امکان برای ما وجود دارد که روند فعالیت حضوری را با توجه به سیاست‌های اعلامی وزارت بهداشت کند یا تند کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازگشایی مدارس واکسیناسیون دانش آموزان بازگشایی حضوری مدارس واکسینه شده اند بازگشایی مدارس وزارت آموزش آموزش و پرورش امر بازگشایی وزارت بهداشت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه سازمان‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید مجموعه‌های صنعتی همکاری کنند تا از دالان کنکور به دالان اشتغال دست پیدا کنیم که مسیر آن از مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عبور می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، احمد محمود زاده عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و تکریم مقام معلم اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال تاکید فراوانی بر اهمیت آموزش و پرورش و تکریم جایگاه معلم داشتند و فرموده‌اند آموزش و پرورش تولید کننده و ایجاد کننده نیروی انسانی است؛ نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه کشور در بیانه گام دوم انقلاب است و این نیرو امروز در مجموعه آموزش و پرورش و  کلاس درس توسط معلم پایه‌ریزی می‌شود که این خود بیانگر اهمیت جایگاه این نهاد است.

وی افزود: معماری، طراحی و مهندسی آینده کشور در درون مدرسه و کلاس درس محقق می‌شود، منزلت و معیشت و مرجعیت معلم باید همواره مورد توجه باشد و معلم باید همیشه تکریم شود، در شورای آموزش و پرورش همه برای نهاد آموزش و پرورش فکر و تصمیم گیری می‌کنند و از منظر آموزش و پرورش در جلسه حاضر می‌شوند تا در حوزه کیفیت بخشی مسائل تربیتی و پرورشی برای نسل آینده گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری در دولت سیزدهم مسیر آینده آموزش و پرورش را روشن می‌کند؛ به طوری که فرمودند آموزش و پرورش جزو اولویت‌ها نیست بلکه جزو اولین‌ها است و این نگاه ویژه در دولت سیزدهم دنبال می‌شود، امسال نقشه راهی که در شورای عالی فرهنگی تدوین شد نوید بخش این است که به دغدغه‌های حضرت آقا در حوزه آموزش و پرورش جامه عمل پوشانده می‌شود.

محمودزاده بیان کرد: مهندسی کیفیت در راستای نقشه راه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال می‌شود. این شورا بستر تبادل نظر، همفکری و هم افزایی برای موضوعات آموزش و پرورش است که از چهارچوب خارج هستند و بیشتر باید به موضوعاتی از جمله مسائل آموزشی، تربیتی، پرورشی پرداخته شود که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید. امروز دانش آموزان مورد حمله ناجوانمردانه دشمن در فضاهای رسانه‌ای و مجازی قرار دارند و دشمن علاقه دارد با شبه افکنی‌ها و هویت سازی‌های دروغین ذهن دانش آموزان را منحرف سازد بنابراین باید در جهت مهندسی کیفیت آموزش و پرورش گام برداشته شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در گذشته رها شده و مدارس منحصر به تست محور و آموزشگاه محور شده بودند که برگشت خوبی در این حوزه صورت گرفته است که حجم عظیمی از کیفیت بخشی در دولت سیزدهم محقق شده است، لازم است رویکردهای فرهنگی و تربیتی در مدارس در راستای اتفاقات خوب و تربیت دانش آموزان در طراز انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد، سندهای خوبی برای دانش آموز در طراز انقلاب اسلامی تدوین شده است، تربیت دانش آموزان باید در شان کشور باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و گسترش کمی و کیفی آموزش‌ها از تاکیدات مقام معظم رهبری است اما رسیدن به عدد 50 درصد در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از عهده آموزش و پرورش به تنهایی خارج است و باید مجموعه‌های صنعتی استان در این زمینه همکاری داشته باشند تا از دالان کنکور به دالان اشتغال دست پیدا کنیم که مسیر آن از مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عبور می‌کند. اگر مسیر شغلی جوانان و نوجوانان را در این عرصه فراهم سازیم می‌توان از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه در آینده جلوگیری کرد.

محمود‌زاده بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش خیز خوبی را برای کیفیت بخشی مسائل آموزشی، پرورشی و تربیتی در کلان کشور  به کار گرفته است و استان‌ها به تبع آن اقدامات خوبی داشتند، برخی استان‌ها از جمله اصفهان، هرمزگان و استان مرکزی در راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت ورود کرده‌اند که باید الگوبرداری شود. دستاوردهای بزرگی در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف به دست آمده که باید تلاش شود دانش آموزان با این افتخارات آشنا شوند.

انتهای پیام/711/

 

دیگر خبرها

  • باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم
  • ۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد