Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل قلی‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گونه‌های جانوری شامل یک راس آهو، یک راس کل و بز، یک راس گراز و ۲ سر خرگوش بود که به دست این شکارچیان خاطی شکار شدند.  

وی اظهار داشت: از این شکارچیان غیرمجاز در مجموع ۶۵ فقره ادوات و وسایل شکار و صید از جمله دوربین چشمی، تور ماهیگیری، تور زنده گیری پرندگان، تیمچه (وسیله ای برای صید بلدرچین)، جایی قطار فشنگ، قفس سیمی نگهداری پرنده و انواع فشنگ به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی زاده، افزود: این ادوات کشف و ضبط شده شامل یک دستگاه دوربین چشمی، ۲ رشته تور ماهیگیری، ۶ رشته تور زنده گیری پرندگان، یک عدد تیمچه، سه بند جایی قطار فشنگ، چهار عدد قفس سیمی، ۱۵ تیر فشنگ برنو، ۸ تیر فشنگ چارپاره، یک تیر فشنگ تک گلوله، ۲۰ تیر فشنگ ساچمه و چهار رشته تور زنده گیری کبک می باشد.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، تعداد شروع به شکار حیات وحش از سوی شکارچیان خاطی را ۲ مورد، سلاح‌های مجاز و غیرمجاز کشف و ضبط شده را نیز به ترتیب ۶ و ۵ قبضه اعلام کرد. 

قلی زاده افزود: در ۶ ماهه امسال همچنین ۱۹ قطعه پرنده شامل ۱۸ سهره طلایی و یک قطعه بلدرچین از سوی شکارچیان متخلف زنده گیری و هشت قطعه کبک از سوی شکارچیان خاطی شکار و ۶ قطعه ماهی رودخانه ای نیز به صورت غیرمجاز صید شد.  

وی از شکارچیان متخلف خواست، دست از شکار حیات وحش بردارند که در غیر این صورت از سوی محیط‌بانان دستگیر و بدون هیچ اغماضی و بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد شد.

استان زنجان از ۲۴۴ هزار و ۶۵۴ هکتار منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و ۲۵۸ هزار و ۵۷۴ هکتار منطقه شکار ممنوع برخوردار است و در مجموع حدود ۲۲ درصد از کل وسعت این استان به عنوان منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار ممنوع است که به صورت مستمر توسط محیط‌بانان کنترل و پایش می‌شود.

در مناطق تحت مدیریت این استان گونه‌های جانوری مختلف ازجمله آهو، کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، خرگوش، روباه معمولی، کبک دری، کبوتر چاهی، فاخته، باقرقره، سهره معمولی و طلایی، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف و عقاب طلایی، زیست می‌کنند.  

برچسب‌ها شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان کشفیات سوی شکارچیان زنده گیری تیر فشنگ حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد پدافند هوایی این کشور روز گذشته یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

«یحیی سریع» همچنین خبر داد نیروی دریایی یمن‌ نیز یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

او تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • لحظات تلاش مار پیتون برای شکار نگهبان!
  • شکار عکس جنجالی از زن بی‌حجاب در حین سخنرانی رئیسی
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • لحظه شکار پهپاد اوکراینی توسط توسط پهپاد روسی | ویدئو