Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی میرقائد در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی(ره) که امروز ۲۳ مهرماه انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندرامام خمینی از مهمترین بنادر کشور است و عمده کالاهای اساسی از این بندر وارد کشور می شوند. همچنین عمده محصولات پتروشیمی ایران که بخش قابل توجهی از ارز درآمدی کشور را رقم زده است، از بندر امام خمینی صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلاتی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که نشان می دهد، علاوه بر تحریم های خارجی، تحریم داخلی نیز داریم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور عنوان کرد: تا زمانی که تحریم داخلی که در اختیار خود ما است برطرف نشود، برداشته شدن تحریم های خارجی حتی همین امروز نیز تاثیر چندانی بر حل مشکلات نخواهد داشت.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد این است که کالایی که وارد یا قصد خروج از کشور را دارد در بندر می ماند. در این زمینه گاهی برخی از کشتی ها تا ۲ ماه بر روی آب می مانند تا فرصت کنند وارد اسکله شوند.

رضایی گفت: پس از این که این کشتی ها وارد اسلکه می شوند، به دلیل مجوزهایی که باید برای ترخیص کالا دریافت شود و عدم هماهنگی که در این زمینه وجود دارد، زمان زیادی کالا در انبارها باقی می ماند. نتیجه این تاخیرها در ترخیص کالا از بنادر این است که کالا دیر به مردم برسد یا کالاهای صادراتی دیر به خارج از کشور برود.

وی با بیان این که تاخیر در ترخیص کالا، قیمت کالا را بالا می برد، ادامه داد: یکی از دلایل تورم در کشور تاخیر در ورود کالا است. هر مدتی که کالا روی آب بماند، یک یا دو درصد قیمت کالا در کشور بالا می رود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تاخیری که در زمان صادرات کالا به وجود می آید، هزینه کالای صادراتی را افزایش می دهد و در رقابت با کشورهای رقیب، صادرات کمتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مساله تحریم های داخلی در چند نقطه کشور از جمله بنادر و گمرکات کشور وجود دارد و در این دولت مصمم هستیم تا این تحریم های داخلی را یکی یکی برطرف کنیم.

رضایی با بیان این که هزینه های مدیریتی کشور نباید بر مردم تحمیل شود، افزود: دولت مردان نباید هزینه کم کاری خود را بر زندگی مردم تحمیل کنند و لازمه این کار برطرف شدن تحریم های داخلی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن رضایی تحریم بندر امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)

چند سال پیش قانونی در ایتالیا تصویب شد که به باشگاه های فوتبال اجازه می‌داد برای خرید بازیکنان و ستارگان خارجی دست بازتری در هزینه کردن داشته باشند، اما این قانون از ابتدای سال 2024 لغو شده است و باید دید آیا فعل و انفعال، بر کیفیت و نتیجه گیری تیم های ایتالیایی در سال های پیش رو تاثیری خواهد داشت یا خیر.

 

چند سال پیش قانونی در ایتالیا تصویب شد که به باشگاه های فوتبال اجازه می‌داد برای خرید بازیکنان و ستارگان خارجی دست بازتری در هزینه کردن داشته باشند. یکی از نتایج ملموس این قانون، عملکرد بسیار خوب ایتالیایی ها در میادین اروپایی بود، به طوری که نمایندگان این کشور در 4 سال اخیر، چهار فینال اروپایی را تجربه کرده اند. با این وجود، این قانون از ابتدای سال 2024 لغو شده است و باید دید آیا این فعل و انفعال، بر کیفیت و نتیجه گیری تیم های ایتالیایی در سال های پیش رو تاثیری خواهد داشت یا خیر.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟