Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:24:12 GMT

جوابیه پلیس به علوم پزشکی بم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۱۶۶۴

جوابیه پلیس به علوم پزشکی بم

به گزارش ایرنا چهارشنبه شب خبر بازداشت پزشک قلابی در شرق کرمان توسط ناجا اعلام و اطلاع رسانی شد؛ به دنبال آن مسئولان علوم پزشکی بم واکنش نشان دادند و بخشی از اطلاعات منتشر شده از سوی ناجا را تکذیب و تاکید کردند که فرد بازداشت شده فقط روپوش پزشکی می پوشیده و در کنار همسرش که پزشک بوده فعالیت کمکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس بم اما امروز (جمعه) باز واکنش نشان داد، جوابیه ای منتشر و تاکید کرد که براساس مستندات و اعترافات موجود، فرد دستگیر شده خود را پزشک معرفی می کرده و اقدام به طبابت می کرده است.

محل فعالیت این فرد که به جعل عنوان پزشکی متهم است در بیمارستان دولتی شهرستان ریگان بوده است که این مرکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی بم فعالیت دارد.

خبرگزاری ایرنا روز گذشته درباره این رویداد و واکنش های دو نهاد گزارشی منتشر کرده بود که اینجا قابل مشاهده است.

آنطور که در جوابیه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان بم آمده و در اختیار رسانه ها از جمله ایرنا قرار گرفته آمده است: دانشگاه علوم پزشکی بم در تاریخ ۱۴ مهرماه طی گزارشی به دادستان بم اعلام کرده است فردی با جعل سند و جعل عنوان و دخالت در حرفه پزشکی، پوشیدن روپوش پزشکی و استفاده از ملزومات پزشکی، اقدام به طبابت در یکی از بیمارستان های تابعه این دانشگاه کرده و خواستار تعقیب و مجازات وی شده است.

در ادامه جوابیه پلیس آمده است: در پی این گزارش و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در شهر بم مستقر است و هر چهار شهرستان شرقی استان  کرمان را زیرپوشش دارد، دادستانی دستور رسیدگی به این موضوع را به کلانتری ۱۲ بم صادر و ماموران کلانتری با همکاری حراست دانشگاه علوم پزشکی بم، متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل می کنند.

این جوابیه چنین ادامه یافته است: متهم در اعترافات خود بصراحت به بزه انتسابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شده است. در ادامه در پی کار اطلاعاتی پلیس بم، یکی از عوامل بیمارستان مربوطه که با متهم ارتباط داشته و زمینه حضور وی را در بیمارستان فراهم کرده است، به اداره پلیس دعوت و نامبرده عنوان داشته: متهم (پزشک قلابی) با پوشیدن روپوش و استفاده از ملزومات پزشکی، خود را به عنوان پزشک به بیماران و همکاران معرفی و اقدام به طبابت می کرده است.

«بررسی های بیشتر پلیس حاکی از آن است که نه تنها متهم تخصصی در حرفه پزشکی ندارد بلکه دارای تحصیلات کارشناسی رشته مخابرات و نیز هفت فقره سابقه محکومیت کیفری از جمله کلاهبرداری است و متهم و رابط وی در بیمارستان، هر دو غیربومی و اهل سایر استان ها هستند».

در ادامه جوابیه پلیس چنین ذکر شده است: پلیس در وظایف ذاتی خود و حفاظت از جان مردم و طی هماهنگی با مرجع قضایی اقدام کرده است؛ مرکز اطلاع رسانی پلیس با رعایت اخلاق رسانه ای، حریم خصوصی افراد و در نظر گرفتن شان و منزلت جامعه پزشکی، در خبر منتشره هیچ اشاره ای به نام بیمارستان و مسئولیت و عنوان فرد مرتبط با متهم در بیمارستان نکرده است اما متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی بم و مدیر بیمارستان مربوطه در یک اقدام غیرحرفه ای همه این موارد را افشا کرده اند.

جوابیه پلیس در ادامه آورده است: ساحت مقدس دانشگاه و جامعه پزشکی از هرگونه آلودگی مبراست؛ بنابراین شناسایی و دستگیری افرادی که با عناوین جعلی قصد به خطر انداختن جان مردم و ضربه به حیثیت دانشگاه و جامعه پزشکی دارند بایستی مورد توجه همه دستگاه ها و نهادها باشد و از این اقدام پلیس و دستگاه قضایی استقبال شود.

در بخش پایانی این جوابیه نیز تاکید شده است: تمامی مستندات و ادلّه در پرونده موجود است و پلیس آمادگی دارد آنها را با هماهنگی مرجع قضایی ارائه کند.

برچسب‌ها کرمان بم نیروی انتظامی کرمان دانشگاه های علوم پزشکی بازداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان بم نیروی انتظامی کرمان کرمان بم نیروی انتظامی کرمان دانشگاه های علوم پزشکی بازداشت دانشگاه علوم پزشکی بم جوابیه پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان