Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کمبود سرانه آموزشی در بروجرد، تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی و پیگیری اعتبارات محرومیت‌زدایی و نگهداری مدارس موضوعاتی بود که در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش بروجرد بر آن تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، امروز با حضور مهاجرانی معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان، معاونان نوسازی مدارس لرستان و مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان بروجرد با هدف رفع موانع اجرایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان لرستان در این جلسه ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال در شهر بروجرد 27 کلاس درس به سرانه آموزشی اضافه شده است.

وی افزود: هم اکنون نیز 16 پروژه آموزشی با 62 کلاس درس با 10 هزار متر مربع زیربنای کلی و اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان در دست اجراست.

مدیر کل نوسازی مدارس استان لرستان عنوان کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما در بحث عمرانی، اسناد خزانه اسلامی است چرا که امسال اسناد برای 3 سال تعریف شده استکه برای رفع این مشکل از مقصودی نماینده بروجرد  درخواست داریم به منظور تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی پیگیر اعتبارات محرومیت‌زدایی باشد.

فاصله مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس نیز در این جلسه اظهارداشت: در مدت مدیریت غفوری شاهد تحول در ساخت مدارس در شهرستان بروجرد هستیم ولی باتوجه به کسرت دانش‌آموزان این منطقه و کمبود سرانه آموزشی خواستار توجه بیشتر نوسازی مدارس هستیم .

وی افزود: لازم است با ایجاد زیرساخت‌های آموزشی مناسب، دغدغه والدین، فرهنگیان و معلمین تا حد زیادی برطرف شود.

رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز  در این جلسه با تاکید بر اینکه تکریم از خیرین مدرسه ساز و به ویژه زنده یاد دکتر حافظی به عنوان موسس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور باید به نحوی شایسته توسط صدا وسیما و اصحاب رسانه، نمود پیدا کند تا خود این امر سبب به ترغیب بیشتر خیرین برای مشارکت در ساخت مدارس شود.

مهاجرانی معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز  با بیان اینکه شهرستان بروجرد نقش عمیقی در فرهنگ ایران دارد  تصریح کرد: دلیل این ادعا وجود چهره های علمی و دینی و رشد این بزرگان در همین بستر است .

وی به لزوم  تسریع در ساخت فضاهای آموزشی مناسب  تاکید کرد و افزود: در حوزه مشارکت خیرین در شهرستان بروجرد آنگونه که شایسته است کار نشده و نیازمند اهتمام بیشتر در این حوزه است .

 

کلاس‌های درسی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی از 15 آبان به صورت حضوری تشکیل می‌شودروایت امیرمحمد متقیان از علاقه‌اش به «مدرسه موش‌ها»/ کار کودک در تلویزیون مهجور و نگاه‌ها به آن از بالا به پایین استآسیب زلزله به 42 مدرسه چلگرد / خسارت 175 میلیارد تومانی به راه‌ها‌

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور به رشد فوق العاده اعتبارات عمرانی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: نگهداری مدارس نیز باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد  و این کاری است که متاسفانه مغفول مانده است چرا که در برخی موارد شاهدیم یک نقص جزئی به مرور زمان تبدیل به یک معضل می‌شود و استفاده از مدرسه را برای دانش‌آموزان غیر ممکن می‌کند.

انتهای پیام/642/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خیرین مدرسه ساز شهرستان بروجرد نوسازی مدارس سرانه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۴۰۰ خیر مدرسه ساز و حدود ۸۲ پروژه نیمه فعال خیری در استان وجود دارد که نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی است و انشاالله با همت خود خیرین به اتمام خواهند رسید.


به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی‌مردان مردانی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز استان، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز حدود ۲۵ سال است فعالیت می‌کند و از سال ۱۳۹۵ این فعالیت به‌صورت رسمی شکل گرفت.

وی ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز یک سازمان مردم نهاد است که وظیفه آن جذب و ترویج فرهنگ خیر در راستای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی‌ست‌.

مدیر عامل خیرین مدرسه ساز چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: هر ساله جشنواره خیرین مدرسه ساز استانی، شهرستانی و مدرسه‌ای برگزار می‌شود که امسال در ۱۹ اردیبهشت شاهد بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خواهیم بود.

مردانی تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز متعهد شدند که ۶۴ میلیارد تومان در راستای توسعه و بهسازی مدارس هزینه کنند که بالای ۵۰ میلیارد آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ خیر مدرسه ساز و حدود ۸۲ پروژه نیمه فعال خیری در استان وجود دارد که نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی است و انشاالله با همت خود خیرین به اتمام خواهند رسید.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری گفت: نحو مشارکت خیرین برعهده خود آن‌هاست ولی مجمع سعی کرده این مشارکت‌ها هدفمند و در جهت رفع مشکلات آموزش‌وپرورش باشد، بیشتر این مشارکت‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار از جمله کوهرنگ و لردگان بوده است.

کد خبر 747911

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم