Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدرضا نصوری که برای شرکت در هفدهمین گردهمایی مسئولان مهدیه‌های مازندران در مهدیه وفاطمیه شهرستان آمل سفرکرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: راه اندازی بنیاد مهدویت در کشور در سال ۱۳۸۰ و به پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی وبا موافقت مقام معظم رهبری صورت گرفته و به تدریج افزایش هم خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افتتاح چهار دفتر بنیاد مهدویت در شهرهای بهشهر، بابل، آمل و چالوس تا پایان امسال به عنوان سهمیه مازندران خبر داد و اضافه کرد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران نسبت به راه اندازی این بنیاد در شهرهای استان اهتمام جدی داشته است.

افزایش تعداد مربیان ترویجی فرهنگ مهدویت در کشور

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود (عج) کشور، مهمترین فعالیت‌های این بنیاد از طریق دفاتر آن در استان‌ها را تربیت نیروی متخصص مهدوی در سطح مدرس و مربی بیان کرد و ادامه داد: تاکنون حدود سه هزار مربی در سطح کشور آموزش دیده‌اند تا برنامه‌های حوزه مهدویت را ترویج و همچنین با افکار انحرافی و بدعت گذاری ها در دین مبارزه در خصوص مهدویت و منجی تبلیغ کنند.

حجت الاسلام نصوری، با بیان اینکه از مجموع مربیان آموزش دیده حدود ۵۰۰ نفر در سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و ۸۰ نفر هم در سطح ۴ (دکترا) تخصص دارند، گفت: از مجموع کل مربیان تخصصی درامر بنیاد مهدویت حدود ۷۰ نفر از مازندران هستند.

مدرسه مجازی مهدویت برای ترویج فرهنگ مهدوی

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود (عج) کشور از فعال شدن مدرسه مجازی مهدویت خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت در برگزاری دوره‌ها و اجرای برنامه‌های حضوری، تمام توان ما به شبکه‌های مجازی و تقویت آموزش‌های مجازی متمرکز شده و برای این مهم سایت آموزش مجازی بنیاد راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه دوره‌های متعدد و متنوعی برای این مدرسه تدارک دیده شده است، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهدویت، بهره گیری از اساتید برجسته حوزه مهدویت همراه با صدور گواهینامه پایان دوره از مزیت‌های مدرسه مجازی مهدویت است.

وی افزود: در مرحله نخست دوره عمومی معارف مهدوی با حضور استادان برجسته و مبرز این حوزه شامل دو سطح یک و دو که هر سطح هشت عنوان را شامل می‌شود، برگزار خواهد شد و در آینده نزدیک دوره‌های عمومی ویژه کارکنان دولت و دوره‌های تخصصی را نیز برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد، راه‌اندازی این مدرسه مجازی اتفاق تازه‌ای است که سال گذشته و همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی راه‌اندازی شد.

«چشم به راه» با مضامین مهدوی شناسی درشبکه های اجتماعی

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود (عج) کشور همچنین از ایجاد تولید محتوا و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی پایگاه رسمی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با عنوان «چشم به راه» خبر داد و گفت: در این شبکه‌ها بیشتر برمحوریت جریان پاسخگویی به شبهات در مهدوی پژوهی ارتباط دارد تا به پرسش‌هایی که برای مخاطبان و مردم وجود دارد، توسط مربیان در شبکه‌های اجتماعی پاسخ هوشمندانه و درست داده شود.

حجت‌الاسلام نصوری یادآور شد، همه این اقدام‌ها با این هدف گسترش و تعمیق فرهنگ مهدوی و آشنا کردن اقشار جامعه به ویژه نسل جوان از طریق بنیاد مهدوی است.

کد خبر 5327883

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مهدویت آمل ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا شیراز کرمانشاه واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی عکس استانها یادروز حافظ شیوع کرونا ایلام نیروی انتظامی گرگان فرهنگ مهدوی حجت الاسلام مدرسه مجازی بنیاد مهدوی مهدی موعود راه اندازی دوره ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند

نام علمی این گیاهPortulaca oleraceae  و از خانواده Portulaceae می باشد. تخم خرفه تصفیه کننده خون و رفع کننده تشنگی است و برای سرفه می تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

به گزارش سرگرمی روز، خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد، تر و دارای نیروی قابضه است. در درمان اختلالات و التهاب مجاری ادرار موثر است. این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

از جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین درد های سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت رحم و سوزش آن استفاده می شود.

مصرف خوراکی خرفه به صورت سبزی خام و پخته همراه با پیاز و روغن جهت تقویت روده ها، قطع اسهال و تب کاربرد دارد و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درمان درد کلیه مفید است.

جویدن برگ خرفه به مقدار کم، کندی دندان را که بر اثر خوردن میوه های ترش و یا علت دیگری ایجاد شده است را رفع می کند. البته زیاد جویدن آن نیز کندی دندان ایجاد می کند. ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل پوستی استفاده می شود. ضماد خرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سر درد و دردهای میگرنی می شود.

گفتنی است که گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری های تب دار و برای خنک کردن بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صوردت پودر و جوشانده استفاده می شود. خرفه در بیماران آسمی اثر گشاد کننده مجاری تنفسی را دارد. خاصیت تقویت عضلات قلبی و ضد توموری نیز در آن دیدیه شده است.

از عصاره خرفه برای رفع التهابات گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می شود. افراد سرد مزاج باید خرفه را با نعناع و کرفس بخورند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند