Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد با اشاره به اینکه یکهزار و ۱۸۳ سال که امام پس پرده غیبت به سر می‌برند و غایب از نظرها هستند، افزود: منتظران امام عصر هم همچنان در اوج مظلومیت و انتظار منتظر ظهور و پایان یافتن زمان غیبت هستند.

به گفته وی،  در دوران غیبت ۲ امر مهم است و اینکه دوران غیبت یک آزمون و امتحان است و همه باید منتظر واقعی باشیم تا دچار لغزش نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: لغزش برخی افراد و سست شدن ایمان در دوران غیبت وجود داشته است و این افراد ایمانشان را از دست می‌دهند و به سمت کفر گرایش پیدا می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: در معنی انتظار خیلی مسایل، امیدها، پرتحرکی‌ها، ایمان و دستگیری از مستضعفان عالم و بصیرت و بینش، سازندگی، نشاط، جهاد نهفته است و با ظهور منجی عالم دست مستضعفان گرفته می‌شود و ایمان به معنای واقعی و حقیقی محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: مردم باید در زمان غیبت با امید و تلاش پای انقلاب و نظام بمانند تا مستکبران نابود و حکام دنیا طلب و ترفندهای آنها ختثی شود.

نکونام با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی نظامی و انتظامی در کشور بالنده است و به خوبی با تمام توان و تلاش، در خدمتگذاری به مردم فعالیت دارند و این هفته  فرصت مناسبی است که فعالیت‌های نیروی نظامی در کشور برای مردم تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالان نیروی انتظامی در راستای قانون‌مداری  و مطابق قانون در کشور در تلاش هستند، افزود: ماموران نیروی انتظامی بدور از نفسانیات و مطابق قانون، به دور از تکبر و با تواضع در حوادث و مسایل مختلف درست عمل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: فعالان در حوزه انتظامی و نظامی با تواضع و تکریم مردم و بدور از فخر و تکبر در همه عرصه‌ها خوش درخشیدند.

وی با توجه به اهمیت بحث تقوا در جامعه اسلامی گفت: تقوا سرمایه مهم است که به رایگان کسب نمی‌شود و انسان با چشم باز و دل بیدار باید زندگی کند تا به تقوا دست پیدا کند و انسانی که تقوا نداشته باشد رستگار نمی‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز شهادت اما حسن عسگری(ع) گفت:  این امام بزرگوار بر ۲ ویژگی ایمان به خدا و سود رساندن به مردم و خدمت به مردم تاکید داشتند، که انسان باید همیشه به ایمان و خودباوری خود بیفزاید و تقوا پیشه کند و در راستای سود رساندن به مردم و خدمت به مردم از مشکلات مردم گره‌گشایی کند و زمینه امنیت، رفاه و راحتی را برای مردم فراهم کند.

به گفته وی، افرادی که تقوای الهی نداشته باشد به سعادت و کمال دست پیدا نخواهد کرد و مردم باید برای رسیدن به تقوا حیا داشته باشند و به مردم ظلم نکند، آبروی مسلمانان را نریزد و به مال مردم تجاوز نکند و رفتار خوب و خضوع و تواضع داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تقوای خدایی در سایه تقوای مردمی کسب می‌شود، گفت: کمرنگ شدن حیا و عفت بین مردم یک معضل و آسیب اجتماعی است و باید با گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بین زنانه و حیا بین مردان بیشتر تلاش شود.

نکونام در ادامه به مناسبتهای هفته جاری از جمله روز پیوند اولیاء و مربیان، روز جهانی غذا، تربیت بدنی و ورزش، آغاز هفته وحدت، شهادت شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی، روز جهانی نابینایان و روز جهانی ریشه کنی فقر و سالروز سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان افزود: در این سفر ۲ روزه همه اعضای کمیسیون با امور فرهنگی و ظرفیت‌های استان آشنا شدند تا بتواند در راستای توسعه مسایل فرهنگی استان برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام و با کمک از دولت برای ریل گذاری قوانین جدید استفاده کنند.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد شهرکرد چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد امام جمعه شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6093468

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی مساعد نیست
  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود