Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:30:42 GMT

آقاتهرانی: ولی فقیه عامل همگرایی مسئولان نظام است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۱۹۹۶

آقاتهرانی: ولی فقیه عامل همگرایی مسئولان نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی امروز در نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه مشکلات امروز بخاطر نداشتن معرفت نیست، گفت: علت بروز مشکلات عمل نکردن به معارف دینی است زیراکه شیعه واقعی کسی است که معارف الهی را بداند و به آنان عمل کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساجد و نمازهای جمعه را با جوانان پر کنید، افزود: این نظام، نظام اهل بیت(ع) است و شهدای زیادی در این راه تقدیم شده‌اند پس اگر کسی را می‌بینید که خطا می‌کند امربه‌معروف و نهی از منکر کنید تا نظام حفظ شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) افزود: اگر اهل بیت و پیامبر نبود دچار سردرگمی می‌شدیم و حتی از واجبات هم بی‌خبر بودیم، مثال این حدیث مانند امروز است که اگر امروز دنبال مقام معظم رهبری نباشیم راه را گم می‌کنیم.

 آقاتهرانی با بیان اینکه ولایت‌مداری یک نعمت برای کشور ما است که سایر کشورها از آن محروم هستند، بیان کرد: دین ارکانی دارد که ولایت‌مداری یکی از ارکان واقعی دین است و اگر این رکن خدشه‌دار شود دیگر ارکان نیز از بین می‌رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه، اظهار داشت: ولایت‌مداری از نماز مهم‌تر است چون قبول شدن سایر ارکان و اعمال دین در گرو ولایت است و ما امروز در جامعه خود هم می‌بینیم که عامل پیشرفت نظام و همگرایی مسئولان ولی فقیه است.

وی ادامه داد: امروز مردم جامعه به خصوص دهک‌های پایین تحت فشار مسایل اقتصادی قرار دارند و اگر نبود همین روحیه ولایت‌پذیری مردم، قطعا تحمل برخی از مشکلات بسیار سخت‌تر می‌شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نمازجمعه شهرکرد ولایت مداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعان و گروه‌های جهادی در دستور کار مسئولان قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران گفت: در این دیدار نکاتی مطرح شد که در راستای تحقق شعار بود، زیرا اگر بخواهیم شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" محقق شود باید تمام حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند و ضرورت دارد کارگران نسبت به ارزش کاری خود توجه داشته باشند، اکنون با توجه به شرایط تحریمی ارزش دادن به کارگران درواقع حمایت از این قشر است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کارگران نیازمند دانش تخصصی هستند، تصریح کرد: در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد.

وی افزود: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعین و گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنندنگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی استآیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

آیت‌الله مهدوی گفت: امروز ضروری است که آموزش و پرورش، دانش‌آموزان دختر را به رعایت حجاب برتر تشویق کند. باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

وی با شاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حجاب و حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی آن خاطرنشان کرد: در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی بیان کرد: سال گذشته در خرداد در تریبون نماز جمعه تاکید کردیم که انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را درخصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: در حدود 7 ماه رژیم صهیونیستی بیش از 35000 نفر در غزه را به شهادت رسانده است، اما متأسفانه برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی افزود: یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، این‌ها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

انتهای پیام/163

 

دیگر خبرها

  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست