Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه پارلمان اروپا، «دیوید مک‌ آلیستر» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و «ایزابل سانتوس» رئیس نمایندگی روابط با کشورهای شرقی در بیانیه‌ای به حوادث روز گذشته بیروت واکنش نشان دادند.

آنها در این بیانیه، نوشتند: از دیدن تصاویر خشونت‌های بیروت که یادآور گذشته لبنان بود، متأثر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همه طرف‌ها می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کرده و به‌جای خشونت وارد گفت‌وگو شوند.

در این بیانیه ادعا می شود که پارلمان اروپا به‌ طور دقیق تحولات لبنان را رصد می‌کند و ماه آینده میلادی، هیئتی را به بیروت اعزام خواهد کرد.

این بیانیه بدون محکوم کردن عوامل حمله به تظاهرات مقابل کاخ دادگستری بیروت می افزاید: از مقامات لبنان می‌خواهیم به رویه‌ها و استقلال قضایی احترام بگذارند و به تلاش ها در زمینه تحقیق درباره انفجار بیروت و پاسخگو کردن عوامل آن کمک کنند.

درگیری‌های روز پنجشنبه در بیروت پس از آن آغاز شد که منابع لبنانی، گزارش دادند که طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت به خیابان‌ها آمده‌اند.

سیاسی عمل کردن بازپرس قضایی لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت، صدای بسیاری را در لبنان درآورده و معترضان می‌گویند وی بنا به دستورات خارجی دنبال هدف گرفتن گروهی خاص است. کشور لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۲۰۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

لحظاتی پس از انتشار گزارش تظاهرات روز پنجشنبه، رسانه‌ها از تیراندازی به سمت مردم و مجروح شدن تعدادی از آن‌ها خبر دادند.

شبکه «المیادین» به نقل از سران جنبش‌های حزب‌الله و امل گزارش کرد، گروه‌های وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست «سمیر جعجع» (نزدیک به سعودی و آمریکا) به سمت تظاهرات‌کنندگان در بیروت تیراندازی کرده اند.

حزب‌الله و امل در بیانیه‌ای مشترک، همه را به آرامش و عدم کشیده شدن به «فتنه خبیث» فراخواندند. در این حادثه هفت نفر به شهادت رسیدند.

کد خبر 5328247 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: پارلمان اروپا بیروت انفجار بیروت لبنان عراق ایالات متحده امریکا افغانستان انتخابات عراق روسیه رژیم صهیونیستی لبنان طالبان سوریه ایران فلسطین اتحادیه اروپا فرانسه ولادیمیر پوتین پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب

همزمان با آغاز انتفاضه دانشجویان دانشگاه های کشورهای غربی و اروپایی علیه جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دانشجویان لبنانی در دانشگاه های مختلف این کشور در حمایت از مردم فلسطین دست به تظاهرات زدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، همزمان با آغاز انتفاضه دانشگاه‌های جهان در محکومیت جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دانشگاه آمریکایی بیروت نیز شاهد تحصن دانشجویان این دانشگاه بود.

 

.

 

دانشجویان این دانشگاه ضمن سر دادن شعار در حمایت از مسجدالاقصی و مقاومت فلسطین از مدیریت دانشگاه خواستار توقف فعالیت شرکت های حامی رژیم صهیونیستی در محوطه دانشگاه شدند.

«شیخ حسن مرعب»، امام جماعت مسجد امام علی (ع) بیروت در سخنانی خطاب به دانشجویان گفت: شما با حمایت از آرمان فلسطین، در حقیقت از لبنان دفاع می کنید، چرا که اگر این دشمن وحشی از مسئله غزه فارغ شود، آنگاه در لبنان به شما رحم نمی کند و فرقی میان مسلمان و مسیحی قائل نخواهد شد.

اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شدعلل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل




روز خشم دانشجویان لبنانی، علاوه بر دانشگاه آمریکایی بیروت، در دیگر دانشگاه های شمال و جنوب لبنان نیز با حضور گسترده دانشجویان لبنانی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی