Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:05:46 GMT

هشت واحد آموزشی در لرستان بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۴۸۴۰

هشت واحد آموزشی در لرستان بهره‌برداری شد

به گزارش ایرنا، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان در آیین بهره برداری از هنرستان اتومکانیک شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهرستان سلسله، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۴ مدرسه در قالب ۲۳۸ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز افتتاح و به سرانه آموزشی استان افزوده شده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس لرستان نیز با بیان اینکه از برکات وجود مبارک شهدا همین بس که امروز شاهد افتتاح هشت واحد آموزشی مزین به نام این عزیزان هستیم، افزود: یکی از برنامه های کمیته عمران کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان مزین کردن مدارس به نام شهدا است که این اداره کل در این امر توفیقات خوبی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفوری نژاد ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری، به رغم مشکلات اقتصادی موجود، هفت واحد آموزشی در قالب ۲۱ کلاس درس در شهرستان سلسله احداث و به سرانه آموزشی افزوده شده است .

وی در خصوص هنرستان اتومکانیک سلسله تصریح کرد: عملیات اجرایی این واحد آموزشی در دهه ۸۰ آغاز شد که به دلیل نبود اعتبار عملیات ساخت آن معطل ماند اما در سال های اخیر با مشارکت بنیاد برکت و تزریق اعتبار به مرحله بهره برداری رسید.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش شهرستان سلسله، اظهار داشت: رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با سفرهایی که به لرستان داشت، در جریان کاستی های لرستان و شهرستان های سلسله و دلفان در ارتباط با فضاهای آموزشی قرار گرفتند و امیدواریم برای حل این معضلات اقدامات اساسی صورت دهند.

 معاونت مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این آیین با اشاره به اهمیت هنرستان برای توسعه آموزشی و سواد کاربردی دانش آموزان، اظهار داشت: سرانه استاندارد آموزشی به ازای هر دانش آموز هشت متر و ۳۳ سانتی متر است و استان لرستان با دارا بودن سرانه پنج متر و ۲۳ سانتی متری ، دقیقا در نقطه میانگین کشوری قرار دارد اما شهرستان سلسله با سرانه ۶ متر و ۳۳ سانت نسبت به سایر شهرستان های لرستان میانگین قابل قبولی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب ارزشمند "خلق سلیمانی" از خانواده های شهدای فرهنگی شهرستان سلسله و عوامل اجرایی ساخت فضاهای آموزشی این شهرستان با اهدای لوح، قدردانی شد.

برچسب‌ها مدارس هنرستان لرستان سلسله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس هنرستان لرستان مدارس هنرستان لرستان سلسله شهرستان سلسله واحد آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص سرانه آموزشی استان به‌علت پراکندگی دانش‌آموزان نیازمند بازبینی است.
وی افزود: به‌خاطر بافت اقلیمی گاهی ناچار هستیم.

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان