Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مادر، فرشته‌ای زمینی که محبت از تمام ابعاد وجودی‌اش می‌چکد و این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست، مادر پاسدار تربیت انسان و عامل رشد و تعالی و ترقی خانواده است و اگر جایگاه او در خانواده و اجتماعات انسانی دیده نشود قطعا انجام ماموریت او دچار مشکل می شود همچنین مادر، یگانه نقش اساسی را در شکل دهی به شخصیت فرزند ایفا می کند، این نقش چنان گسترده و حیاتی است که حتی پیش از تولد کودک را دربرمی گیرد؛ البته مادر تنها نقش تربیتی ندارد و او به بیشتر جنبه‌های ک زندگی مربوط است از نقش مشاوری و پرستار بودن تا آموزگاری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..! نقش مادر کليد همه نقش‌ها است، يعني بدون او تقریبا هيچ نقشی را نمی توان در جامعه تصور کرد و فرزندان در پرتو عشق او رشد می‌کنند.

بعد از به دنیا آمدن نوزاد قلب کودک همچون آینه ای است که تمام حرکات و گفتار های مادر خود را در آن انعکاس می‌دهد، از این جهت مسئولیت مادری بسیار مسئولیت سنگین می‌شود و باید دانست که مادر با کودک به طور طبیعی در روح و جسم کودک اثر بسیار زیادی دارد، از طرفی محبت و مهر مادر می‌تواند کودک را رشد روحی و جسمی دهد خشم و عصبانیت مادر نسبت به کودک ، آینده ناهنجاری را برای او می سازد وجامعه ی سالم و جامعه ی پیشرفته، در گرو بودن مادرانی  عالم و آشنا به امور تربیتی است که واقعا می‌توان گفت مسئولیتی ازشمند محسوب می‌شود، به گفته روانشناسان، زمانی که مادری مسئولیت خودش را آگاهانه می‌پذیرد، می‌تواند فضایی شادی بخش در محیط خانه ایجاد کند. آگاهی از نقش و مسئولیت‌ها باعث افزایش رغبت می‌شود، پس با استرس کمتر نقش مادری را ایفا می‌کند. اگر مادر شاد باشد، محیط خانه را چنان گرم و دلنشین می‌کند تا فرزندان بتوانند در فضایی مناسب و در بالین او پرورش یابند. ولی اگر مادر غمگین باشد دیگر اعضا نیز به دنبال پژمردگی او، به رشد و تعالی کافی نمی‌رسند. افسردگی مادر بیش از هر چیز خانواده را در غم فرو می‌برد.

تربیت موضوعی بسیار مهم و اساسی برای تمام مردم است به همین دلیل یکی از نقش‌های مادر در تربیت فرزندان آموزش اصول و مهارت‌های مختلف است. مادر با شناخت کافی از فرزند، می‌داند که چه ویژگی‌های شخصیتی، مطالعات علمی و مهارت‌های عملی را در فرزندش رشد دهد و می‌تواند این مسائل را به همسرش گوشزد کرده و بهترین راه را برای پیشرفت فرزند انتخاب کنند حتی در جایی خواندم که نوشته بود: مادران همزمان با اینکه معلم فرزندشان هستند، کسانی هستند که باید مثل دانش آموزی مشتاق کنار دختر و پسرشان باشند و حتی از ایده‌ها و نظرات آن‌ها استفاده کرده و یاد بگیرند. این مسئله کودکان را تشویق می‌کند که خود و استعدادهایشان را پرورش داده و بتوانند فرد مفیدی باشند.

البته این نکته را فراموش نکنیم که مادر خودش زمانی می تواند گرمابخش وجود فرزندان و تامین کننده ی نیازهای روانی آنان باشد که خود از امنیت خاطر و آرامش روان و نشاط درون در پرتو حسن رابطه با همسر بهره مند باشد و مادران بصیر و آگاه، در تمامی مراحل رشد و تحول فرزند دختر خود، به سعادت، نشاط و موفقیت او در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی می اندیشند و همه ی تلاشها را برای آرامش روان و پویایی اندیشه و نشاط زندگی انجام می‌دهند اما هرچه باشد تجربه ثابت کرده که مادران همیشه در دلسوزی و عشق ورزیدن به فرزند خود زبان زد بوده اند و بی شک مادران توانسته اند چنین امکانی را به وجود آورند که حتی گاهی اوقات علاقه آنها به فرزند خود بیشتر از علاقه به همسر است مادر خوب حاضر است از جان خود گذشته تا کودکش دارای کمبود‌های جسمی و روانی نباشد و همانند یک قهرمان از فرزندش نگهداری کرده و تمام خطرات احتمالی را از آن دور می‌سازد.

وجود مادر و اهمیت نقش آن در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و خواهد بود و در هویت وجودی این فرشتگان، مشاغلی همچون پرستاری و معلمی موج می‌زند ام چه خوب است بیش از پیش قدر این عزیزان را بدانیم زیرا بی شک آنها در دنیا، فرشتگانی بی بال هستند که برای ما جزو نعمت‌هایی ارزشمند محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید

تبعات وابستگی زوجین به خانواده پس از ازدواج تاثیر مهارت‌های دیجیتالی بر کاهش افسردگی سالمندان/ چرا باید سالمند در نزدیکی کودکان نگهداری شود؟ نکاتی که برای ازدواجی موفق و پایدار باید بدانیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مادر الگوی رفتاری جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت بیمارستان مادر و کودک کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلنگ این بیمارستان در روز شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت به زمین خواهد خورد.

وی در ادامه افزود: بابت تأخیر پیش آمده در آغاز احداث این بیمارستان از آحاد مردم جامعه عذرخواهی می‌کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی محل احداث این بیمارستان را در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد عنوان کرد.

کد خبر 6087076

دیگر خبرها

  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود