Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان یکی از ابرپروژه‌های راه‌سازی در کشور که حدود دو ساعت زمان سفر بین این دو استان را کاهش می‌دهد در مراحل پایانی قرار داشته تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، آزادراه اصفهان شیراز که هفته گذشته از سوی وزیر راه و شهرسازی مورد بازدید قرار گرفت تا کنون حدود ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس وعده‌های مسئولان این وزارتخانه تا پایان امسال یا نهایتا اوایل ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید که می‌تواند ۱۳۰ کیلومتر میسر تردد و حدود دو ساعت از زمان تردد بیت استان‌های اصفهان و شیراز را کوتاه‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستم قاسمی –وزیر راه و شهرسازی- در بازدید هفته گذشته خود از این آزادراه اظهار کرد: طول مسیر تا قطعه  ششم۲۱۰ کیلومتر است که  ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه ۷ نیز بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم طبق تفاهمی که  هفته گذشته با وزارت دفاع داشتیم، در سرمایه‌گذاری مشترک دو وزارتخانه  بتوانیم احداث قطعه هفت را هم سرعت دهیم.

وی افزود: بخشی از احداث قطعه ۸ این آزادراه را شهرداری شیراز  و بخشی دیگر را طبق توافقی که داشتیم، وزارت دفاع بر عهده گرفته است. در تلاش هستیم احداث این آزادراه را  سرعت دهیم که بتوانیم آن را که جزو طولانی‌ترین آزادراه‌های کشور است، هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

خیراله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- نیز در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: در ۳ مرحله این آزادراه را برای مردم جنوب کشور یعنی استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر به بهره‌برداری می‌رسانیم به گونه‌ای که مرحله نخست در چند ماه آینده یا حداکثر تا اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده که طول آن ۲۱۲ کیلومتر بوده و تاکنون نزدیک به ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: مرحله بعدی احداث قطعات ۷ و ۸ این آزادراه است که این قطعات نیز پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی دارند. در بازدیدی که توسط وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه انجام شد، توافق شد که  عملیات اجرایی اتصال این آزادراه را به شهر شیراز را تسریع کنیم. به این ترتیب باید بتوانیم در انتهای سال ۱۴۰۱ و اوایل سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی این بخش‌ها را نیز به اتمام برسانیم.

خادمی ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هزینه شده است. ارزش به روز پروژه حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان است و بنابراین این پروژه به عنوان یک ابرپروژه راهسازی کشور آخرین مراحل اجرایی خود را پشت سر می‌گذارد. امیدواریم که احداث این آزادراه تحولی در بخش ترانزیت و حمل ونقل کالا و مسافر به جنوب کل ایران، به خصوص استان فارس و استان‌های هرمزگان و بوشهر ایجاد کند.  

در واقع این آزادراه قرار است اصفهان را در هشت فاز به بوشهر وصل کند که به نظر می‌رسد قطعات ۷ و ۸ این آزادراه یعنی آزادراه شیراز-بوشهر تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد اما آزادراه اصفهان-شیراز اگر وزارت راه و شهرسازی مانند سال‌های گذشته بد قولی نکند تا پایان امسال یا نهایتا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزادراه اصفهان شیراز وزارت راه و شهرسازي درصد پیشرفت فیزیکی وزیر راه و شهرسازی بهره برداری اصفهان شیراز تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌

ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۰ پروژه سلامت در این استان آماده راه اندازی است.

دکتر شاهین فر در گفت و گو با ایسنا افزود: افتتاح بخشی از این پروژه ها که نقش مهمی در رشد شاخص های حوزه سلامت دارند روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهند رسید.

 وی راه‌اندازی آم آر آی و سی تی اسکن بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد را ا زجمله این پروژه‌ها برشمرد و عنوان کرد: این تجهیزات در فضا و زیر بنایی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و هزینه‌کرد حدود هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که گامی مهم در راستای ارتقای خدمات درمانی به مردم بجنورد است.

شاهین فر همچنین از افتتاح و بهره برداری دو مرکز تخصصی دیالیز در فاروج و راز و جرگلان خبر داد و گفت: این مراکز هر کدام با سه دستگاه مجهیز دیالیز جهت بهبود ارائه خدمت به بیماران کلیوی راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۱۵ بیمار دیالیزی تحت پوشش دانشگاه است که خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کنند.

به گفته این مقام مسئول، راه اندازی بخش VIP بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان از دیگر پروژه هایی است که در روز شنبه هفته آینده افتتاح می شود و این بخش نیز در راستای افزایش رفاه و آسایش مادران، جلوگیری از مراجعه بیماران به دیگر استان‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین به مردم شهرستان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز تصویربرداری دیجیتال با هزینه ۵۰ میلیارد ریال و همراه سرای بیمارستان امام رضا(ع)، نیز از دیگر پروژه هایی است که به مناسبت هفته سلامت به بهره برداری می رسد.

شاهین‌فر با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی پیش از خوردن کلنگ آن ها، عنوان کرد: در روز شنبه هفته آینده مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان، طرح توسعه اورژانس بیمارستان جواد الائمه جاجرم نیز کلنگ زنی خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان