Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@21:53:39 GMT

بالش و تشک را چگونه تمیز کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۵۷۴

بالش و تشک را سعی کنید حتی بدون وجود نشانه‌های کثیفی چند ماه یکبار تمیز کنید.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: شستن و تمیز کردن بالش و تشک کار سخت و ضروری است. چرا که اگر در زمان طولانی بالش و تشک را تمیز نکنید باعث می‌شود که تغییر رنگ داده و بوی ناخوشایندی به خود بگیرد. شستشوی منظم، تخت شما را تبدیل به مکانی راحت و فارغ از انواع لکه و بو و هجوم ساس و سایر جانوران موذی می‌کند از شما در مقابل بروز مشکلات جدی محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نکته را جدی بگیرید که اگر حتی نشانه‌ای از کثیفی روی تشک و بالش نبود باز هم آن‌ها را چندماه یکبار تمیز کنید.

شست وشو بالش

ماشین لباسشویی خود را روشن کرده و تنظیمات دمای آن را روی گرم‌ترین حالت قرار بدهید. تنظیمات مربوط به اندازه بار را روی حالت بار سنگین قرار دهید. به آب در حال حرکت در ماشین لباسشویی، پودر لباسشویی اضافه کنید. با توجه به اینکه بار مورد نظر سنگین است، مقدار پودر هم باید متناسب با آن بوده تا به خوبی بالش شسته شود. می‌توانید چند قطره از روغن اسطوخودوس به مواد شوینده اضافه کرده تا رایحه بالش خوشایند شود. سریعا پس از شست و شو بالش‌ها خشک کن را راه انداخته تا بالش‌ها کاملا خشک شوند. در نتیجه، بالش‌ها دوباره شکل قبلی خود را به دست می‌آورند.

تمیز کردن تشک

ابتدا با جاروبرقی تمام گرد و غبار روی تشک را تمیز کنید. پاک کننده‌هایی که با آن معمولا لوازم منزل مثل پرده یا مبل را تمیز می‌کنند را به صورت آماده از بیرون خریداری کرده و با یک دستمال یا اسفنج تمیز، سطح روی تشک را خوب پاک کنید تا لکه‌های روی آن کاملا رفع شوند. جوش شیرین می‌تواند بوی بد را از بین ببرد و تشک شما را‌تر و تازه کند. یک لایه نازک روی سطح تشک بپاشید و صبر کنید چند دقیقه بماند، سپس قبل از استفاده از تخت روی آن جارو برقی بکشید. هوای تازه و نور خورشید یکی از راه‌های مؤثر برای خلاص شدن از بو و لکه هاست. منتظر یک روز آفتابی باشید و جای تمیزی برای قرار دادن تشک بیابید تا چند ساعتی تشک را در آنجا قرار دهید. حتی اگر نمی‌توانید تشک خود را بیرون ببرید، آن را در کنار یک پنجره رو به آفتاب ایستاده تکیه دهید تا کمی هوا و آفتاب بخورد.

بیشتر بخوانید: چگونه لکه حنا را از روی پوست و لباس پاک کنیم؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خانه داری نکات بهداشتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خانه داری نکات بهداشتی بالش و تشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟

گرچه موضوعی نیست که در مکالمات روزمره از آن صحبت شود، اما می‌توان گفت روش ثابتی برای تمیز کردن خود بعد از مدفوع کردن وجود ندارد. برخی صرفاً از دستمال توالت برای پاک کردن خود استفاده می‌کنند، اما برخی هم شستشوی خود با آب را ترجیح می‌دهند.

به گزارش روزیاتو، اما اینکه چرا به لحاظ علمی بهتر است به پاک کردن خود با دستمال توالت کفایت نکنیم و حتماً از آب برای شستشوی خود استفاده کنیم، سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

۱- پاک کردن با دستمال باعث پخش باکتری‌ها می‌شود

بله درست است که پاک کردن با دستمال توالت اگر به درستی انجام شود می‌تواند عمده‌ی مدفوع را از مقعد پاک کند، اما این کار باعث پخش مدفوع در سرتاسر مقعد می‌شود. این مسأله به ویژه برای زنان خطرناک است، چرا که ممکن است باکتری‌ها وارد مجرای ادرارشان شوند.

۲- ممکن است مدفوع به طور کامل پاک نشود

صرف پاک کردن مقعد با دستمال توالت همیشه کارساز نیست و ممکن است بقایای مدفوع در قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است باقی بماند، امری که باعث خارش مقعد و کثیف شدن لباس زیر می‌شود.

۳- استفاده‌ی بیش از اندازه از دستمال می‌تواند مضر باشد

وقتی تنها از دستمال برای تمیز کردن مقعد استفاده می‌کنید، اگر با اولین تلاش هایتان موفق به تمیز کردن نشوید، ممکن است در استفاده از دستمال زیاده روی کنید. این کار می‌تواند باعث تحریک شدن پوست حساس دور مقعد شود و مشکلات پزشکی‌ای ایجاد کند.

۴- دیگر خبری از گرفتگی چاه توالت نخواهد بود

اگر بعد از دستشویی رفتن از آب برای شستشوی خود استفاده کنید، احتمالاً دستمال کمتری مصرف خواهد شد و اگر عادت به انداختن دستمال در چاه توالت داشته باشید، احتمال گرفتگی چاه هم کمتر می‌شود. توالت‌های فرنگی که بعد از کشیدن سیفون، جریان آب را به خوبی از خود عبور نمی‌دهند، بسیار غیر بهداشتی هستند، چون احتمالاً حاوی باکتری‌هایی هستند که می‌توانند هم سطوح دستشویی و هم هوای آن را آلوده کنند، امری که می‌تواند منجر به عفونت شود.

۵- در معرض مواد شیمیایی کمتری قرار خواهید گرفت

برخی دستمال‌های توالت حاوی مواد سمی‌ای از جمله وایتکس هستند و می‌توانند مشکلات پزشکی ایجاد کنند. دستمال‌های مرطوب کننده هم ممکن است حاوی مواد محرکی مانند پروپیلن گلیکول باشند. با استفاده از آب برای شستشوی خود می‌توانید مطمئن شوید که آن مواد شیمیایی تا مدت طولانی روی پوست تان باقی نخواهند ماند.

دیگر خبرها

  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری