Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@03:43:19 GMT

سازمان ملل حمله انتحاری قندهار را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۷۳۲

سازمان ملل حمله انتحاری قندهار را محکوم کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک روز جمعه به وقت محلی در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود کشته شدن حداقل ۳۰ نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر در بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در قندهار در طول نماز روز جمعه نشان می‌دهد که تروریسم در افغانستان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: سازمان ملل جنایت اخیر علیه یک مرکز مذهبی و نماز گذاران را محکوم می‌کند و عاملین این اقدام باید مجازات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندهار ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز جمعه هنگام ادای نماز جمعه رخ داد و شاهدان عینی گفته اند که سه مهاجم با سلاح گرم بر نماز گزاران آتش گشودند و پس از آن جلیقه‌های انتحاری خود را منفجر کردند.
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که شمار کشته شدگان حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندهار به ۳۷ تن و تعداد زخمی‌ها به ۷۰ نفر افزایش یافته است.
جمعه گذشته نیز مسجد شیعیان افغانستان در استان قندوز هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در آن ۱۵۰ تن کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند و مسئولیت این جنایت را گروه تکفیری داعش برعهده گرفته بود.
دوجاریک اضافه کرد: همچنین آژانس مهاجرت سازمان ملل امروز خواهان تسهیل رسیدن اعضای خانواده‌های افغان به یکدیگر شد.
وی تصریح کرد کمیسر عالی سازمان ملل در امور مهاجرت اعلام کرده است که تحولات اخیر سیاسی در افغانستان به ایجاد یک موج جدید از مهاجران منجر نشده است با این وجود بسیاری از مهاجران و پناهندگان افغان هنوز هم نمی‌توانند با اعضای خانواده خود دیدار کنند.
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد آژانس مهاجرت سازمان ملل تاکید می‌کند اصل پیوستگی خانواده در قوانین بین المللی محافظت شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین سازمان ملل حمله انتحاری مسجد شیعیان قندهار ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین حمله انتحاری مسجد شیعیان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاهدان عینی گفتند: نیروهای بزرگی از ارتش اشغالگر به منطقه شرقی نابلس هجوم بردند تا از ورود شهرک نشینان به آرامگاه یوسف (ع) محافظت کنند.

آنها تاکید کردند که درگیری بین ده‌ها شهروند و ارتش رخ داد که در آن ارتش از گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی استفاده کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر به تعدادی از محله‌های شرقی نابلس نیز یورش بردند و قبل از عقب نشینی، خانه‌ها را تفتیش کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شهر نابلس یورش برد و خانه‌ای را محاصره کرد.

منابع محلی از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در درگیری‌های مسلحانه پس از هجوم به این شهر خبر دادند.

«آرامگاه حضرت یوسف (ع)» در ضلع شرقی نابلس واقع است که تحت کنترل فلسطینیان است و شهرک نشینان ادعا می‌کنند که از زمان اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، این مکان مقدس برای آنها است.

همچنین از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات خود در ورودی مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس اشغالی، ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را در بامداد روز جمعه محدود کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر از ورود ده‌ها جوان بیت المقدس و فلسطینی‌هایی از داخل اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ برای اقامه نماز صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

هزاران نمازگزار با وجود محدودیت‌های صهیونیست‌ها توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در نمازخانه‌ها و صحن‌های آن نماز صبح را بخوانند و تا نماز جمعه در آنجا بمانند.

ده‌ها مرد و زن تبعیدی مستقر در مسجدالاقصی، علی‌رغم تهدیدها و محدودیت‌های اشغالگران، نماز صبح را در مجاورت مسجد الاقصی و در خیابان‌های شهر قدیمی در نزدیک‌ترین نقطه‌ای که می‌توانستند به جا آوردند.

همزمان با جشن موسوم به «پسح عبری» در چهارمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر همچنان شهر اشغالی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر به شدت در شهر قدیمی قدس مستقر شده‌اند و ادعا می‌کنند که جشن‌های شهرک نشینانی را که در روزهای گذشته یورش‌های تحریک آمیز انجام داده‌اند، تامین می‌کنند.

روز پنج شنبه بیش از ۱۶۷۹ شهرک نشین تحت حفاظت شدید امنیتی نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی هجوم بردند و در آنجا مراسم تلمودی برگزار کردند و نیروهای اشغالگر از حضور ساکنان و نمازگزاران در محل جلوگیری کردند.

دیگر خبرها

  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است