Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فرمانده انتظامی شهرستان دراین باره گفت: به دنبال شکایت چند  شهروند در خصوص نحوه ارائه خدمات یک پزشک عمومی در یکی از بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بم و همچنین دریافت خبر از منابع اطلاعاتی مبنی بر فعالیت غیرمجاز این فرد، بررسی موضوع در دستور کار  پلیس  قرار گرفت. سرهنگ اکبر نجفی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم، فرد مدنظر را به دانشگاه علوم پزشکی دعوت کردند و پس از بررسی  مشخص شد این فرد فاقد هرگونه مدارک و پروانه پزشکی  است پس بلافاصله  متهم  دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: متهم  در بازجویی ماموران، به  جرم  انتسابی اعتراف کرد و با بررسی و استعلام از مبادی مربوط، مشخص شد متهم دانش آموخته کارشناسی رشته مخابرات و اهل یکی از استان های همجوار است که با سوء استفاده، انگیزه های شخصی وکلاهبرداری از شهروندان، خود را پزشک عمومی معرفی کرده و با جعل مدارک و ارتباط با یکی از کارکنان، در آن بیمارستان مشغول کار شده است که پس از دو  هفته فعالیت غیرقانونی، دستگیر شد.

 این مسئول انتظامی از معرفی پزشک قلابی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا  خبر داد.

این  گزارش حاکی است در پی رسانه ای شدن خبر دستگیری پزشک قلابی در شامگاه چهارشنبه از سوی خبرگزاری ها  از جمله ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم  به این خبر واکنش نشان  داد و در این زمینه  پاسخ داد: همسر فرد دستگیر شده، پزشک است و گزارشی  مبنی بر این که آقا(همسر پزشک) با روپوش در کنار این خانم پزشک می نشیند، اعلام شده است. به گزارش ایرنا،  مازیار اویسی افزود: همکاران دانشگاه علوم پزشکی بم موضوع را بررسی کردند و به خانم پزشک اعلام شد همسرشان چون پزشک نیست حق پوشیدن روپوش را ندارد و پوشیدن روپوش پزشک در مکانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حدود دو هفته قبل قراردادی بین خانم پزشک(همسر متهم) و بیمارستان ریگان منعقد و متهم نیز حدود ۱۰ روز قبل دستگیر شده است. اویسی یادآور شد: یک پزشک برای طبابت، باید مهر خود را از حراست دانشگاه علوم پزشکی دریافت کند و همچنین با دانشگاه قرارداد داشته باشد که هیچ کدام از این موارد شامل حال متهم نمی شود. او ادامه داد : قرارداد خانم پزشک (همسر متهم) نیز با دانشگاه علوم پزشکی بم لغو شده است. اما عصر جمعه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بم در خصوص دستگیری پزشک قلابی و ادعاهای مطرح  شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بم، این گونه  پاسخ داد:

دانشگاه علوم پزشکی بم در تاریخ ۱۴ مهرماه جاری  طی گزارشی به دادستان  بم اعلام کرده   فردی با جعل سند، عنوان و دخالت در حرفه پزشکی،  پوشیدن روپوش پزشکی و استفاده از ملزومات پزشکی، اقدام به طبابت در یکی از بیمارستان های تابعه این دانشگاه کرده و خواستار تعقیب و مجازات او  شده است. بررسی های بیشتر پلیس حاکی از آن است که نه تنها متهم فاقد تخصص در حرفه پزشکی است بلکه وی دارای تحصیلات کارشناسی رشته مخابرات و هفت فقره سابقه محکومیت کیفری از جمله کلاهبرداری است. متهم و رابط وی در بیمارستان هر دو غیربومی و اهل سایر استان ها هستند.

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: طبابت پزشک قلابی کارشناسی مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته تا کنون به بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات جدید، مجهز شده اند، گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

او افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم طرح فعال است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی و جراحی عمومی در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

بیشتر بخوانید

 بیش از هزار نفر از خدمات بانک امانات هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

او گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود