Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالجلال ایری با اشاره به افزایش مدت انتظار برای خرید خانه در سال‌های اخیر اظهار کرد: با یک حساب سرانگشتی از میزان تفاوت حقوق و افزایش قیمت مسکن مشخص می‌شود که افراد با درآمدهای متفاوت چندین سال باید در حسرت خانه دار شدن بمانند.

وی افزود: گزارش‌ بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع  خرید خانه در تهران 30 میلیون و 970 هزار تومان بوده و خرید یک خانه 75 متری حدودا دو میلیارد و 300 میلیون تومان در تهران خواهد بود، لذا با درآمد کنونی اقشار متوسط جامعه و هزینه‌های سرسام آور زندگی، خانه دار شدن به رویا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: معاون وزارت راه با حضور در جلسه گذشته کمیسیون عمران، گزارشی از دوره انتظار برای خرید یک واحد 75 متری آپارتمان ارائه کرد که بر اساس آن، مدت انتظار دهک اول برای خانه دار شدن حدود 178 سال و برای دهک‌های دوم و سوم  به ترتیب به حدود 109 و 79 سال رسیده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه‌ وزارت راه و شهرسازی برای کاهش دوره انتظار خرید مسکن برای دهک اول به 25 سال،   اضافه کرد: گرانی‌های افسارگسیخته به همراه هزینه های سنگین تامین خانه کمر مردم را شکسته است و تورم تقریبا تمام بودجه خانوار را بلعیده و پس‌انداز به حداقلی‌ترین شکل ممکن رسیده است. به نحوی که بر اساس آمارهای رسمی سهم هزینه تامین مسکن در روستاها 18 درصد، در شهرها حدود 36 درصد و استانهای بزرگ 41.5 درصد و در کلانشهرها این رقم بالای 60 درصد است.

ایری اضافه کرد: متاسفانه سیاست‌های غلط و منفعلانه دولت قبل در حوزه مسکن موجب رشد عجیب و غریب و چند صد درصدی خانه شد که در اثر آن نه تنها خرید خانه بلکه رهن و اجاره هم برای مردم در حال تبدیل شدن به رویا است و این زنگ خطر با انتشار خبرهایی در خصوص اجاره پشت بام‌ها و اجاره اشتراکی خانه در تهران به صدا درآمده است.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های وزارت راه برای کنترل بازار مسکن و اجرای دقیق قانون جهش تولید و تامین مسکن؛ به زودی شاهد رونق بازار و کاهش مدت زمان انتظار مردم برای خرید خانه باشیم./ تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: خانه دار شدن دهک اول رهن و اجاره خانه خانه دار شدن خرید خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند

تین نیوز

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو نفر که در پوشش فروش دریافت کمیسیون یک ملک ۷۰۰ میلیارد ریالی اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد تومانی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چند روز پیش فردی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که قصد خرید ملکی را داشته که دو مرد جوان با همکاری یکدیگر به دنبال فروش آن بوده و مدعی بودند که متعلق به یکی از نزدیکان آنان با هویت معلوم است. شاکی به کارآگاهان گفت که این ملک در حدود ۷۰۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شده و بنا شده بود تا پس از تکمیل مدارک مالکیت، ملک در اختیارش قرار بگیرد و درهمین راستا نیز این دو ۲۰ میلیارد ریال را به عنوان کمیسیون و بیعانه از وی دریافت کردند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه بنگاه معاملات ملکی به بهانه عدم تکمیل مدارک فروشنده، مبایعه نامه را فسخ و آن ۲ مرد چک کمیسیون را نقد کرده بودند، گفت: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که دو مرد جوان با صحنه سازی، فردی به نام معلوم را به عنوان مالک جا زده و یک فقره چک ۲۰ میلیارد ریالی از شاکی تحویل گرفته بودند، درحالی که ملک مذکور متعلق به شخص دیگری بوده است. همچنین کارآگاهان در گام بعدی با بهره گیری از شیوه های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان پرونده را شناسایی کرده و متوجه شدند که آنها قصد دارند تا با این شگرد دوباره از فرد دیگری کلاهبرداری کرده و مبلغی را تحت عنوان کمیسیون دریافت کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با روش های علمی و بررسی های تخصصی، مخفیگاه متهمان را در تهران شناسایی و پس از انجام هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز، این افراد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: این افراد در جریان بازجویی ها صراحتاً به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی با شگرد صحنه سازی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند. در ادامه نیز برای دو متهم پرونده ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها