Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» با حضور مسئولین، پیشکسوتان و ایثارگران عرصه اطلاعات و امنیت، خانواده شهید سیدکاظم کاظمی، نویسنده کتاب و عوامل و بازیگران نمایشنامه در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» بر اساس زندگی شهید سید کاظم کاظمی معروف به «سید نذیر» از فرماندهان واحد اطلاعات سپاه تدوین و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم محمدرضا نقدی معاون هماهنگی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ویژگی‌های برجسته شهید سیدکاظم کاظمی در عملیات‌های مختلف امنیتی بیان کرد و اظهار داشت: شهید کاظمی یک قهرمان ملی است که در جامعه ما بسیار مظلوم و غریب است. شخصیت برجسته و انقلابی که در وصیت‌نامه خود خطاب به همسرش به وفاداری و حمایت از نهضت امام و انقلاب تأکید کرده‌است.

در ادامه مراسم جواد کامور بخشایش به نمایندگی از انجمن پیشکسوتان سپاس اظهار داشت: نظام سلطه در دوران امروزی از خاطره به‌عنوان یک ابزار در حال استفاده است، به‌نظر می‌رسد دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، جنگ خاطره است. به‌گونه‌ای که نظام سلطه تاکنون با سه ابزار اساسی دین، هنر و ورزش به‌خاطره‌ها می‌آید و از خاطره‌ها برای خودش هویت‌سازی می‌کند.

وی افزود: ما در مقابل این جریان نظام سلطه موظفیم تا روایت و خاطره دفاع مقدس و عرصه امنیت و ایثار و شهادت را باید به‌عنوان امر فرهنگی تلقی بکنیم و از این خاطرات برای تثبیت تاریخ انقلاب اسلامی و هویت دینی و حماسه مقاومت استفاد کنیم.

محمدحسن روزی‌طلب نویسنده کتاب «وقت محدود» اظهار داشت: هنگامی که نسخه اول کتاب «وقت محدود» به اتمام رسید و تحویل دادم یکی از بزرگواران گفتند که این کتاب خوبی است، اما باید یک مهر محرمانه به آن بزنید و در پستو نگهداری کنید؛ جا دارد از سعه‌صدر انجمن پیشکسوتان سپاس تشکر کنم که این کتاب را به چاب رساند بدون آنکه یک کلمه آن را جابه‌جا یا حذف کند. امید است این امر نقطه شروعی برای شهدای دیگر اطلاعاتی و امنیتی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما یک قدرت سخت اطلاعاتی داریم و یک قدرت نرم اطلاعاتی؛ بنده معتقدم در آینده ما باید قدرت سخت جمهوری اسلامی را به قدرت نرم تبدیل کنیم. هم‌اکنون سرویس اطلاعاتی موساد و CIA هزاران کتاب درباره موضوعات امنیتی و عملیاتی دارند که با آن قدرت‌نمایی می‌کنند، هرچند با اغراق و مبالغه نگاشته می‌شود. همان‌طور که واقفیم نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی نیز عملیات‌هایی را انجام می‌دهند که صد‌ها بار قدرتمندتر از سرویس‌های اطلاعاتی دیگر است. اما به دلیل آشکار نشدن اصل طبقه‌بندی این قدرت دیده نشده است لذا ما باید در این عرصه ورود جدی کنیم تا جای جلاد با شهید برای آیندگان جابه‌جا نشود.

همچنین میرطاهر مظلومی کارگردان نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» سخنانی ایراد کرد.

سردار خاکسار از همرزمان و هم‌دانشگاهی‌های شهید سیدکاظم کاظمی در این آیین روایت خاطره کرد و گفت: با توجه به اختلاف‌نظری که بین اعضای انجمن اسلامی در دانشگاه در تنظیم اساس‌نامه اسلام‌گرایان صورت گرفته بود شهید کاظمی نقش بسزایی در روشنگری دانشجویان ورودی سال جدید داشت تا آن‌ها جذب سازمان مجاهدین خلق نشوند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رونمایی از کتاب معرفی کتاب شهید کاظمی نمایشنامه رادیویی وقت محدود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم

 به همراه نقل روایتی از خوابی که امام خمینی از آیت الله العظمی بروجردی دیده بود

 

حجم ویدیو: 21.11M | مدت زمان ویدیو: 00:04:25 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی