Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@16:08:35 GMT

اردوگاه کار اجباری پناهجویان؛ بیخ گوش تهران؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۷۵۵۵

اردوگاه کار اجباری پناهجویان؛ بیخ گوش تهران؟

حسین حیدریان معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران ‌درباره ماجرای اردوگاه اجباری کودکان کار افغانستانی در آرادکوه اظهار داشت:‌متأسفانه به دلیل بی‌اخلاقی‌های انجام گرفته توسط برخی، همزمان با آغاز فعالیت مدیت شهری جدید موضوع اردوگاه اجباری برای کودکان کار مطرح شده در صورتی که چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پذیرش پرسنل و نیروهای پیمانکاری نظارت‌های لازم به صورت کامل انجام می‌گیرد و پس از فرآیند تأیید کارگر، پزشک وضعیت جسمانی آن را بررسی و معاینه و پس از ثبت چهره کارگران می‌توانند در آرادکوه مشغول فعالیت شوند.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند با اشاره به اینکه همه این کارگران در آرادکوه تحت نظر معاینات ادواری قرار دارند، گفت: اکثر این کارگران از تبعه افغانستان هستند و ما همه همکاری‌ها و اقدامات لازم را جهت حفظ سلامت این افراد هنگام کار انجام می‌دهیم.

حیدریان ادامه داد:‌کارگران سالن غذاخوری منحصر به فرد در هر خط پردازش دارند و ناهار گرم هم حتما باید برای آنها تهیه شود همچنین برای هر خط پردازش حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده و هر روز واحد ایمنی و بهداشت از این محل‌ها بازدید می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین واحد رختشورخانه در آرادکوه فعال است و سالانه دو دست لباس کار هم به غیر از لباس فصلی برای کارگران تهیه می‌شود و پس از پایان شیفت در هر روز لباس کارگران تحویل رختشورخانه داده شده و کارگر با لباسی که برای خودش بوده به محل سکونت بازمی‌گردد.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند تصریح کرد: نظارت بر فعالیت کارگران و سلامت آنها در سه سطح ناظر فنی شهرداری، ناظر واحد ایمنی و بهداشت و ناظر شرکت شهرسالم و اداره بهداشت و اداره کار شهرستان ری انجام می‌گیرد و هیچکدام از این ناظران تا کنون گزارشی مبنی بر فعالیت کودکان در آرادکوه نداشته‌اند.

حیدریان تأکید کرد: همه کارگرانی که در آرادکوه مشغول فعالیت هستند ۱۸ سال سن به بالا داشته و به طور کلی حدود ۵۰۰ کارگر که اکثراً  از افاغنه هستند در خطوط پردازش آرادکوه فعالیت می‌کنند.

وی گفت:‌این افراد در ۸ سالن فعالیت داشته که به عبارتی هر واحد حمام و دستشویی مجزا و پزشک مستقر در محل دارد.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند در پاسخ به این پرسش که میزان ابتلای کارگران به کرونا در آرادکوه چه تعداد بوده است گفت:‌ خوشبختانه ابتلا به کرونا در پرسنل به ویژه پرسنل افاغنه مشاهده نشده و فقط دو مورد محدود گزارش شد که این افراد از سایر کارگران جدا و وضعیت سلامت‌شان وخیم نبود که پس از مدت کوتاهی پس از گذراندن دوران قرنطینه به محل کار برگشتند البته در میان پرسنل رسمی شهرداری در آرادکوه ابتلا به کرونا داشته‌ایم.

حیدریان خاطرنشان کرد:‌همچنین در آرادکوه به هیچ عنوان شیفت شب نداریم و همه کارگران از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر فعالیت دارند همچنین درآمد این افراد مختلف و بر اساس قرارداد با پیمانکار است و به طور میانگین ممکن است حتی بیش از ۲۰۰ هزار تومان در طول روز درآمد داشته باشند.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1564264

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پناهندگان شهرداری تهران شهر تهران مهاجرت مهاجرت غیرقانونی مهاجران افغان معاون پردازش و دفع سازمان پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان در پاسخ به حمله‌ای سیاسی و رسانه‌ای علیه این کشور که مدعی است «اتحادیه اروپا به لبنان رشوه داده تا پناهجویان سوری را در خاکش نگه دارد»، بیانیه‌ای در رد این ادعا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه در بیروت بسته‌ کمک‌های مالی برای لبنان به ارزش یک میلیارد یورو را که از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ در دسترس لبنان خواهد بود، اعلام کرد.

میقاتی گفت: صحبت درباره رشوه اروپا به لبنان برای ماندن آوارگاه (پناهجویان) در خاک این کشور نادرست است، این هدیه کاملا بی‌قید و شرط است و بر اساس روال‌های پذیرش هدایا، از سوی لبنان تایید شده است.

نخست‌وزیر موقت لبنان در ادامه نیز تاکید کرد: بسته کمک‌های اتحادیه اروپا کمکی بدون قید و شرط منحصرا برای لبنان و مردم آن بوده و شامل بخش‌های بهداشت، آموزش، حمایت اجتماعی و فقیرترین خانواده‌ها است.

او همچنین توضیح داد: بسته کمک‌های مالی اروپا شامل کمک‌ها به ارتش و نیروهای امنیتی امنیت عمومی و نیروهای امنیت داخلی برای کنترل مرزهای زمینی می‌شود و هرآنچه بر خلاف این گفته می‌شود، سخنی پوچ و اتهام‌های سیاسی نادرست است.

این مسوول لبنانی در پایان بر عزم کابینه‌ این کشور برای اجرای قوانین در تمامی بخش‌های این کشور تاکید کرد و گفت: هر فردی که به شکل غیرقانونی اقامت داشته باشد، از کشور اخراج خواهد شد و در مورد این مساله غیرقابل انکار است و دستورات اجرای اقدامات لازم به دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

تعداد پناهجویان سوری در لبنان ۱.۸ میلیون تن است که طبق برآوردهای لبنان، اسامی حدود ۸۸۰ هزار تن از آنها توسط کمیساریای امور پناهجویان سازمان ملل به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان