Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@01:03:30 GMT

جریمه واکسن نزده‌ها؛ از محرومیت خدمات تا اخراج

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۷۹۵۹

جریمه واکسن نزده‌ها؛ از محرومیت خدمات تا اخراج

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) اعلام کرد که کارمندان دولت مرکزی باید واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند. همچنین بسیاری از کارفرمایان از کارکنان خود خواسته‌اند تا خود را واکسینه کرده و یا تست‌های هفتگی کرونا را انجام دهند. این قانون برای کسب‌وکارهای دارای کارکنان بیشتر از ۱۰۰ نفر اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بیمارستان متدیست هوستون ایالت تگزاس نیز واکسیناسیون کرونا را برای دو هزار و ۵۰۰ کارمند خود از جمله پرستاران و دیگر کادر پزشکی اجباری کرده و در ماه ژوئن ۱۵۳ نفر را به دلیل امتناع از دریافت واکسن کرونا اخراج کرد.

مقامات سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا نیز اعلام کرده‌اند که عدم دریافت واکسن کرونا، مجازات انضباطی و حتی اخراج از کار را برای تمام کارمندان شهرداری در پی خواهد داشت.

دولت کانادا خبر داده که تا پایان اکتبر (اوایل آبان) واکسیناسیون را برای کارکنان دولتی و کارکنان حمل‌ونقل الزامی خواهد کرد. واکسیناسیون کرونا از ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) برای مشاغلی مانند رستوران‌ها ضروری شده است.

از سوی دیگر دولت انگلیس نیز واکسن کرونا را برای کلیه کارکنان خانه‌های سالمندان از جمله پرستاران، کادر پزشکی و خدمه از ماه اکتبر (مهر/آبان) اجباری کرده است.

مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس ۲۶ خرداد گفت: این تصمیم پس از بحث و بررسی دقیق برای محافظت از ساکنان خانه‌های سالمندان اتخاذ شده است.

واکسیناسیون اجباری شامل کارکنان مراقبت‌های بهداشتی شاغل در بیمارستان‌های دولتی انگلیس نیز می‌شود.

در ایتالیا کارکنان بخش درمان و سلامت این کشور از اوایل بهار ملزم به دریافت واکسن کرونا شده بودند و ماریو دراگی، نخست‌وزیر تماس کارکنان بهداشتی واکسینه نشده با بیماران را غیرقابل‌قبول دانست.

مقام‌های بهداشتی منطقه جنوب غربی کالابریا از تعلیق حقوق ۱۶ نفر از مراقبان سلامت ازجمله پرستار، ماما و دامپزشک تا پایان سال میلادی جاری خبر داده و افزودند: این تعلیق مشروط به واکسیناسیون این افراد لغو خواهد شد.

دولت ایتالیا همچنین اعلام کرده که از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) تمام کارمندان موظفند گواهی واکسیناسیون، تست منفی کرونا یا دوره نقاهت بیماری کووید را ارائه داده و هر کارگری که گواهی سلامت معتبر را ارائه ندهد، تعلیق می‌شود.

در روسیه اگرچه عبارت «واکسیناسیون اجباری» به کار نمی‌رود، با این حال برخی مناطق این کشور آن را اجرا می‌کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گرچه مخالفت خود را با واکسیناسیون اجباری اعلام کرده، اما فرمانداران برخی مناطق را برای الزام واکسیناسیون «گروه‌های خاص» شهروندان مختار کرده است.

در حال حاضر کارکنان بخش خدمات در سن‌پترزبورگ و مسکو ملزم به تزریق واکسن کرونا بوده و حداقل ۶۰ درصد از کارکنان بخش‌های بانکی، هتلداری، حمل‌ونقل و خدمات عمومی پیش از ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) واکسینه شده‌اند تا با جریمه‌های مالی مواجه نشوند.

مردم سوئیس از ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) ملزم شده‌اند تا برای ورود به اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و باشگاه‌های پرورش اندام گواهی سلامت خود را ارائه دهند. این گواهی نشان‌دهنده انجام واکسیناسیون، گذراندن دوره نقاهت بعد از ابتلا و یا نتیجه منفی تست کرونا است.

دولت یونان نیز از سپتامبر واکسیناسیون را برای پرستاران خانگی و کارکنان بخش سلامتی اجباری کرده و تنها افراد واکسینه شده می‌توانند به سینما، تئاتر و دیگر اماکن سرپوشیده وارد شوند.

دولت هلند هم از ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) ورود به رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه و رویدادهای فرهنگی را منوط به ارائه گواهی واکسیناسیون کرونا کرده است.

برچسب‌ها انگلیس روسیه ایتالیا سوئیس واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس روسیه ایتالیا انگلیس روسیه ایتالیا سوئیس واکسن کرونا کارکنان بخش واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقامتی استان سمنان  ۱۲۰ غرفه دارد و در آن محصولات مختلف در حوزه های پوشاک ، مواد خوراکی ، صنایع دستی و گل و گیاه عرضه شده است.

این نمایشگاه تا ۲۵ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل داِئمی نمایشگاه‌های بین المللی سمنان گشوده است.

سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان گفت: سپاه مصمم در رفع دائمی مشکل آبرسانی به روستا‌ها در نقاط مختلف کشور است و اکنون آب‌رسانی به پنج هزار روستا تکمیل شد.
فدوی گفت: طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور هدفگذاری و اکنون ۵۰ درصد از این محقق شده است.
سردار فدوی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی برخاسته از مردم به دنبال محرومیت‌زدایی است و در بخش کشاورزی، آبخیزداری و احیای قنات‌ها نیز برای خدمات‌رسانی به مردم برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شمار روز‌های آفتابی در کشور و به ویژه استان سمنان، گفت: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس از اقدامات ارزشمند در محرومیت‌زدایی و در دست پیگیری است.
سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم استان هم در این همایش با تشریح خدمات سپاه و بسیج استان سمنان در رفع محرومیت گفت: ایجاد سه هزار و ۱۰۰ اشتغال در استان در سال گذشته نمونه بارز این اقدامات است.
سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان هم با قدردانی از خدمات بسیج و سپاه در استان سمنان گفت: مشارکت در راه اندازی واحد‌های تولیدی راکد ، ساخت بخشی از خانه‌های نهضت ملی مسکن ، آبرسانی به مناطق محروم ، تهیه جهیزیه   و کمک‌های معیشتی از جمله اقدامات موثر سپاه و بسیج در استان سمنان برای توسعه و رفع محرومیت است.
در این آیین از ۱۶ کار آفرین برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی استان سمنان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی و یدکی خودرو اجباری است
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • دردسر بزرگ پرسپولیس در حساس‌ترین روزهای لیگ
  • برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته