Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام‌ والمسلمین هادی صادقی در مراسم اعطای پروانه و لوح تقدیر به نفرات برتر نخستین دوره میانجیگری افزود: هزار نفر در سراسر کشور متقاضی دریافت پروانه میانجیگری بودند که بعد از گذراندن آموزش‌ها و آزمون‌ها تعداد ۵٠٠ نفر موفق به دریافت پروانه شدند.
 
وی ادامه داد: آموزش‌ها و آزمون های استاندارد برای متقاضیان این حوزه برگزار شد که هدف از این  آموزش‌ها و آزمون‌ها این است که افراد مهارت و دانش لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صادقی با بیان اینکه هم به افراد و هم موسسات پروانه میانجیگری داده شود، گفت: موسسه میانجیگری شرایط خاصی دارد که پس از احراز شرایط می‌توان با اخذ پروانه موسسه فعالیت کنند.  

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: اگر هفت میانجیگر بتوانند با یکدیگر همکاری کنند  می توانند پروانه موسسه میانجیگری دریافت کنند و در این شرایط با مشارکت افراد میانجیگر اقدامات بهتر و منسجم تر در حوزه میانجیگری انجام خواهد شد.

صادقی گفت: به زودی تعرفه های عرصه میانجیگری و داوری به تصویب رییس قوه قضاییه می‌رسد و علت تاخیر در فعالیت این حوزه به دلیل مصوب نبودن تعرفه ها بود که به زودی اعلام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد حوزه میانجیگری پررونق و اثر بخش باشد و شرط این اثربخشی را ارجاع پرونده‌های دارای قابلیت حل و فصل و گذشت از سوی دادگستری ها به ویژه دادسرا ها به میانجیگران اعلام کرد.

رتبه‌بندی شوراهای حل اختلاف با ٢٣٩ شاخص
صادقی با اشاره به اینکه همه کشور باید در عرصه داوری در امور حقوقی و میانجیگری در امور کیفری فعال باشند، گفت: در سال جاری شوراهای حل اختلاف با ٢٣٩ شاخص رتبه‌بندی شدند که بخشی از شاخص‌ها مربوط به حوزه میانجیگری و داوری است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از سال ٩٨ شوراها با سه شاخص رتبه‌بندی می‌شد و در سال ٩٩ شوراهای حل اختلاف با ٢٣ شاخص و رتبه بندی شدند.

در این مراسم، از کسانی است که رتبه‌های برتر را در آزمون میانجیگری بدست آوردند، تقدیر شد که دو نفر از میانجیگران از استان زنجان، یک نفر از استان اصفهان و یک نفر از استان مازندران بودند.

47231

کد خبر 1564318

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه جرم حل اختلاف رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد