Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ ۱۷ روستای منطقه سیلاب و کلوار شهرستان مارگون با وجود واقع شدن رودخانه‌ای خروشان در پایین دست از نبود شبکه آب شرب سالم و پایدار رنج می‌برند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، با توجه به کمبود بارش در سال گذشته و کم‌آبی در اغلب مناطق کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از 10 درصد از منابع آبی کشور نیز رنج این معضل را به وضوح لمس نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش آبی نه تنها در مناطق روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه در مناطق شهری قابل لمس بود و مناطق چسبیده به رودخانه‌ها و حتی قرار گرفته در دامنه کوه دنا نیز از این موضوع مستثنی نبودند.

منطقه سیلاب و کلوار شهرستان مارگون با دارا بودن 17 روستا و قریب به دو هزار جمعیت با اینکه رودخانه‌ای دائمی از دل آن می‌گذرد اما متأسفانه رنج بی‌آبی مردم این منطقه را به سختی آزار می‌دهد.

سالار برخه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: آب آشامیدنی روستاهای سیلاب و کلوار از طریق چشمه تأمین می‌شد که متأسفانه با توجه به کمبود بارش در سال گذشته میزان آب چشمه‌ها کاهش یافته و مردم منطقه با مشکل کم‌آبی مواجه شده‌اند.

وی افزود: در سفر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به این منطقه با درخواست مردم مقرر شد یک حلقه چاه ساحلی در کنار رودخانه سیلاب و کلوار جهت تأمین آب آشامیدنی حفر شود.

جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب سیستان و بلوچستان به بیش از یک میلیون نفر رسید«معجزه آبخیزداری»|مقابله با فرونشست زمین در کشور متولی ندارد/ ارائه یک پیشنهاد برای مدیریت بحرانروایتی ناتمام از بحران آب در سیستان و بلوچستان / استانی با پایین‌ترین شاخص‌های آبرسانی در کشور + فیلم

برخه با اشاره به اینکه با مدیریت توانستیم از معضل کم‌آبی فصل تابستان در منطقه سیلاب و کلوار عبور کنیم بیان کرد: جهت حفر چاه ساحلی در این منطقه پیمانکار مشخص شد و پس از تجهیز کارگاه اقدام به حفر چاه گردید که بعد از چند متر حفاری به صخره برخورد کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل ایجاد شده در حفر چاه ساحلی سیلاب و کلوار باید از دو طریق شکستن صخره یا جابجایی محل حفر چاه با نظریه کارشناسی در دستور کار است.

برخه با اشاره به اینکه به جز حاشیه رودخانه سیلاب و کلوار جای دیگری از این منطقه برای حفر چاه جوابگو نیست، افزود: با اتمام حفر چاه با توجه به اینکه شبکه انتقال آب قبلی سالم و قابل استفاده است، امیدواریم مشکل آب آشامیدنی در اسرع وقت حل شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه را یک و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: منابع ذخیره آب منطقه آماده است و از نظر تأسیسات به پنج کیلومتر خط انتقال آب از چاه به منابع و یک ایستگاه پمپاژ آب نیاز است.

انتهای پیام/541/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد سیلاب و کلوار حفر چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری

آفتاب‌‌نیوز :

سیلاب مکرر و خسارت زا در طول سال‌های گذشته، باعث ایجاد وضعیت نامطلوبی برای مردم در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان شده است.

عدم ساخت و ساز مناسب مردم را با مشکلات جدی روبرو کرده است، بخشی از آنان خانه و محل زندگی خود را ترک کرده اند و آن‌ها که باقی مانده اند به نوعی عادت کرده‌اند که با سیل همزیستی کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است