Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@02:10:45 GMT

پیدا شدن اسناد جدید درباره مدارس بومیان کانادا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۰۰۱۹

پیدا شدن اسناد جدید درباره مدارس بومیان کانادا

تحقیقات در مورد گورهای دسته جمعی کودکان بومی در مدارس شبانه روزی کانادا ادامه دارد.

به گزارش مشرق، جست و جو برای یافتن گورهای دسته جمعی جدید در محوطه مدارس شبانه روزی کودکان بومی در نقاط مختلف کانادا ادامه دارد.

به گزارش «گلوبال نیوز و سی بی سی»، گروه ویژه جست و جوی گورهای دسته جمعی اعلام کرد که نخستین مورد را در استان «انتاریو» پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه بازماندگان مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا می‎گوید «بررسی‌ها در مورد گور بی علامت کشف شده در استان انتاریو در حال انجام است تا وضعیت تعلق آن به مدرسه شبانه روزی سابق موهاک مشخص شود.»

بیشتر بخوانید: تاریخ غم انگیز مدارس شبانه روزی بومیان در آمریکا و کانادا

محققان بر این باورند که بقایای جسد کشف شده در آگوست ۲۰۲۰، ممکن است مربوط به کودکی باشد که در زمان مرگ احتمالا ۱۴ ساله بوده است.

پزشکی قانونی سال گذشته اعلام کرده بود که نیازی به تحقیقات بیشتر در این باره نیست.

موسسه «موهاک»، در سال ۱۸۲۸ افتتاح شد و در سال‌های ۱۸۵۸ و ۱۹۰۳ دچار آتش سوزی شده بود.

مدرسه مذکور در سال ۱۹۷۰ بسته شد، اما برخی از کودکان تا سال ۱۹۷۱ همچنان در این مرکز نگهداری می‌شدند.

تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۰۰ هکتار از منطقه برای کشف گورهای دسته جمعی باید جست و جو شود.

این در حالی است که بخش عمده‌ای از این منطقه طی چند دهه گذشته بازسازی شده است.

در همین حال اسناد جدیدی مطرح شده‎اند که نشان می‌دهند ده‌ها کودک دیگر در مدرسه شبانه روزی شمال استان «مانیتوبا» جان خود را از دست داده‎اند.

این اسناد در هنگام بررسی بایگانی کلیسای کاتولیک کشف شدند.

در حالی که اسناد اولیه تنها ۳۰ مورد مرگ و میر را تایید کرده بودند که شامل ۱۲ کودک جان باخته در آتش سوزی مدرسه بودند.

براساس اسناد مذکور، دستکم ۸۴ دانش آموز بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۷ در مدرسه شبانه روزی «کراس لیِک» در استان «مانیتوبا» جان خود را از دست دادند.

تاکنون بقایای اجساد بیش از هزار و ۳۰۰ کودک بومی در مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا پیدا شده است.

این مدارس تحت کنترل دولت و کلیسای کاتولیک کانادا، کودکان را از خانواده هایشان جدا می‌کردند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کانادا جاستین ترودو حقوق بشر گورهای دسته جمعی مدارس شبانه روزی کودکان بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از سم‌پاشی شبانه درختان در این منطقه خبر داد و گفت: این عملیات با هدف پیشگیری از طغیان شته‌ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، انهار، خیابان‌های اصلی و فرعی در حال انجام است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به لزوم سم‌پاشی درختان در فصل بهار، هر ساله در این فصل سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها، با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی به‌صورت شبانه توسط اکیپ فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۱۲ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله آفات فصل بهار می‌توان به «شته‌ها» اشاره کرد که موجب چسبنده شدن برگ درختان می‌شود، افزود: آفت‌های دیگر پسیل، زیتون و برگ‌خوارها هستند که علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی درختان، موجب تغییر شکل اندام‌ها و اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان می‌شوند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات سم‌پاشی عمومی درختان و درختچه‌های سطح منطقه ازجمله زبان گنجشک، رز، شمشاد، نارون، توری، اقاقیا و زیتون خبر داد و گفت: در مرحله اول سم‌پاشی اختصاصی ۱۶۰ لیتر از انواع سموم در خصوص آفت شته، پسیله زبان گنجشک و سفیدک بر روی درختان و درختچه‌ها استفاده شد.

رسالت خاطرنشان کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان ۸۰ هزار لیتر سم با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: این عملیات با هدف پیشگیری از طغیان شته‌ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، انهار، خیابان‌های اصلی و فرعی با ۷ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه دو اکیپ چهار نفره به مدت ۱۰ شب مشغول فعالیت هستند، گفت: از شهروندان درخواست داریم برای جلوگیری از مسمومیت‌های احتمالی، مراقبت‌های لازم را در نظر گیرند و با عوامل فضای سبز همکاری داشته باشند.

کد خبر 751483

دیگر خبرها

  • باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم
  • وضعیت ناگوار یک بازار تاریخی در نصف‌جهان/از ویراژ شبانه‌روزی موتورسیکلت‌ها تا سدمعبرهای مغازه‌داران
  • چهره جدید رامسین کبریتی در کانادا
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • کانادا: حمله به رفح غیرقابل قبول است
  • سندهای به روز شده رفسنجان به دست مردم بومی قشم رسید
  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • یک آموزگار هدایای دریافتی روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید