Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،نصرت الله لطفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام گفت: وجود خط‌های ویژه خودرو‌های خدماتی و امدادی همچون پلیس، آمبولانس و آتش نشانی برای تسریع انجام ماموریت در شهر ایلام باتوجه به ترافیک زیاد خیابان‌ها و حجم بالای حوادث روزمره لازم و ضروری است.

او افزود: اما باتوجه به ساختار و نوع بافت شهری ایلام امکان ایجاد خط ویژه خودرو‌های خدمات رسان و امدادی در مقطع کنونی امکان پذیر نیست، ولی برای کاهش زمان حضور در محل ماموریت همکاری رانندگان خودرو‌ها اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام ادامه داد: گیر افتادن ماشین آتش نشانی برای اعزام به محل ماموریت در ترافیک موجب بروز مشکلاتی در رسیدن به مکان حادثه می‌شود در حالی که باتوجه به عدم وجود خط ویژه، باید رانندگان خودرو‌ها به محض شنیدن آژیر ماشین‌های خدمات رسان فضا را برای عبور این خودر‌ها فراهم کنند.

لطفی یادآور شد:، اما در بیشتر مواقع شاهد همکاری اندک رانندگان با خودرو‌های امدادی، چون آتش نشانی هستیم در حالیکه برای این ماشین‌ها باتوجه به نوع ماموریت که ارتباط مستقیم با سلامت و جان افراد دارد، ثانیه‌ها بسیار حیاتی و تعیین کننده است.

او اضافه کرد: تمام تلاش نیرو‌های آتش نشان با این وجود این است که در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه برسند و در ۳۰ درصد حوادث میزان حضور ماشین‌های آتش نشان زیر سه دقیقه و ۳۰ درصد بین سه تا پنج دقیقه است.

لطفی بیان کرد: ۲۰ درصد هم بین ۶ تا هشت دقیقه است که این ۲۰ درصد به علت مشکلات ترافیکی، ساختار بافت‌های قدیمی و فرسوده یا دورتر از ایستگاه آتش نشانی است و ۲۰ درصد باقیمانده هم با بیشتر از هشت دقیقه متعلق به حوادث خارج از محدوده شهر ایلام است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی مشکلات ترافیکی آتش نشانی خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال

خادمیان  گفت: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است. 

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.  

وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸ مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل‌ بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند