Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در زیست بوم جدید آموزشی و با شیوع ویروس کرونا نه تنها ارتباط اولیا و مربیان قطع نشده؛ بلکه باید محکم تر شود تا بتوانیم به سمت حضوری شدن آموزش‌ها پیش رویم.

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درباره اهمیت و ضرورت تکیل انجمن باید اذعان کرد که یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس، توسعه انجمن‏های اولیاء و مربیان در سطح تمامی آموزشگاه‌های کشوراست و هدف از انجام این کار آن است که برای اولیاء و دیگر اعضای انجمن موقعیتی فراهم آید تا خدمات شایسته‏تری ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به منظور تسهیل مشارکت خانه و مدرسه، مربیان باید مطمئن شوند که اکثر اعضای انجمن از هدف کلی جلسات، برداشت مشترکی خواهند داشت، لذا می‏دانند که باید فضا را به گونه‏ای مهیا سازند که پدران و مادران در مدرسه احساس راحتی کامل کنند، افزود: در این فضاست که والدین دانش‏آموزان در تبادل نظرها و اتخاذ راه‏حل‌های مناسب برای عضویت در انجمن مدارس پیشقدم می‏شوند.

رئیس شورای انجمن اولیا و مربیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انجمن اولیاء و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است و در صدر مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده در راستای تربیت و رشد فکری و اخلاقی و تکامل رفتار و منش آینده سازان جامعه به شمار می‌آید، تصریح کرد: پیوند خانه و مدرسه طی سال‌های اخیر در قالب مشارکت‌های فرهنگی، فکری و عاطفی، تخصصی-مهارتی به عنوان فصل مشترک ملت و دولت در تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، از این رو به عنوان نهاد مردمی تأثیرگذار مورد توجه بوده است.

واقعی ادامه داد: یکی از مهم ترین وظایف مدیران مدارس این است که با رویکرد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با تقویت تعامل هدفمند میان خانواده‌ها و متولیان تعلیم و تربیت، ضمن تبیین اهداف انجمن اولیا و مربیان و رعایت مقررات، باراه اندازی اتاق‌های گفتگوی اولیا و ایجاد محیطی امن، زمینه ساز تقویت همکاری، مشارکت و افزایش نقش خانواده‌ها در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی برای تحقق اهداف مدرسه و ارتقای کیفیت فعالیت‌های تربیتی مدرسه در ساحت‌های شش گانه تربیت و گسترش ارتباط بین خانه و مدرسه باشند.

وی افزود: در زیست بوم جدید آموزشی و با شیوع ویروس کرونا شاهد مشارکت حداکثری اولیای به ویژه مادران و مربیان در آموزش دانش‌آموزان بودیم هر چند بعضاً نبود زیرساخت‌های لازم در بستر فضای مجازی، عدم توانایی مالی خانواده‌ها برای خرید گوشی همراه، تبلت و ... باعث افت تحصیلی، تربیتی و اجتماعی عده‌ای از دانش‌آموزان  شد، اکنون با توجه به تأکید مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقبال عمومی آحاد جامعه بر آموزش حضوری و اهمیت ارتباط رو در روی معلم و دانش آموز، لازم است همگان با مد نظر قراردادن دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام مراحل زندگی به خصوص در محیط مدرسه و تشویق خانواده‌ها به واکسیناسیون فرزندانشان، زمینه آموزش‌های حضوری و بازگشایی مدارس را فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اولیا و مربیان خانه و مدرسه خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد

محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برنامه ثریا گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر نهال امور تربیتی را در کشور بنا کردند. تا سال ۱۳۶۳ معاونت پرورشی در این وزارتخانه شکل گرفت.
وی با بیان این که در سال ۱۳۸۰ معاونت پرورشی منحل شد با این توجیح که معلم باید در کلاس درس نقش تربیتی هم داشته یاشد؛ تصریح کرد: در سال ۱۳۸۵ در مجلس شورای اسلامی قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی به تصویب می‌رسد. بعد از ۱۸ سال که از این قانون می‌گذرد هنوز هم می‌گوییم معاونت پرورشی آن‌چنان که باید باشد نیست. در این ۱۸ سال یکبار در وزارت آموزش و پرورش جذب مربی پرورشی داشتیه‌ایم. ما معمولا حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر مربی پرورشی جذب کرده‌ایم. در حال حاضر ۴۵ هزار مشاور و مربی پرورشی داریم و حدود ۷۰ هزار کمبود نیرو داریم.
وی افزود: در دولت‌های قبلی نه تنها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا نمی‌شد بلکه نیروی پرورشی در مدارس نیز جذب نمی‌شد. متاسفانه در دولت قبلی اداره کل امور تربیتی در یک اداره کل دیگر ادغام شده و کارایی خود را از دست می‌دهد.
اوبا بیان این که در دولت‌های قبلی بیشتر فضا‌های پرورشی متروکه شده بودند؛ تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی داریم که به همت معاونت پرورشی برخی از اردوگاه‌های تعطیل شده دوباره باز شده و دانش‌آموزان به آن راه یافتند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌ که در حال حاضر ۷۲۰ منطقه کشور، یک معاون پرورشی داریم؛  ادامه داد: ۱۱۲ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس و حدود یک میلیون فرهنگی داریم. در حال حاضر ۵۰ هزار گروه دانش‌آموزی جهاد تبیین در کشور وجود دارد. در هر استان و هر منطقه‌ای که گروه جهادی و مردمی وجود داشته باشد پیگیری لازم برای فعالیتش انجام می‌شود.  

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: طبق دستورالعمل اوقات فراغت، برای اولین بار در سال گذشته فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفت.

پورثانی اعلام کرد: در سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند. سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد، اما عمق کمی دارد، باید اقتضائات دانش‌آموزان درک و برای آن برنامه‌ریزی شود.

خبرنگار: نرگس امام جمعه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۰ خیرمدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • نگاه پلیس به دستگاه تعلیم و تربیت ستودنی است
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود
  • طهرانچی: مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم/ آفت مدارس آموزش حافظه‌محور است
  • آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم
  • ثبت‌نام حضوری و الکترونیک کلاس اولی‌ها از امروز
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود