Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:19:10 GMT

شیرینی کام نیازمندان با سخاوتمندی باغداران ساوجی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۰۴۷۰

شیرینی کام نیازمندان با سخاوتمندی باغداران ساوجی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، طرح شجره طیبه حدود 3 سال است به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه به صورت جدی اجرا می شود که در آن باغداران با اهدای میوه یک یا چند درخت به نیازمندان علاوه بر اهدای زکات مستحبی، محصول باغات خود را به سفره نیازمندان می‌رسانند. 

در این طرح که در روستاهای سراسر شهرستان اجرایی می‌شود باغداران با نصب یک پلاک بر روی درخت خود، پس از به ثمر رسیدن میوه و محصول،  آن را برای توزیع بین نیازمندان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌1ضدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیته امداد ساوه در حاشیه اجرای این طرح در روستای یل آباد که همزمان با برداشت انار در باغات ساوه آغاز شده، گفت: طرح شجره طیبه با هدف بهره مندی خانواده های محروم از محصولات باغات در چهارمین سال متوالی در شهرستان ساوه در حال اجراست.

حسین ذبیحی افزود: در این طرح باغداران و کشاورزان نیکوکار ثمره درختان خود را در قالب زکات مستحبی به نیازمندان اهدا می‌کنند که این رقم در سال گذشته چهار هزار اصله درخت بود که پیش بینی می‌کنیم امسال هزار اصله دیگر به این میزان افزوده شود.

وی با بیان اینکه طرح پلاک کوبی بعنوان یک طرح ابتکاری و خداپسندانه با قوت خود در این شهرستان ادامه یافته افزود: طبق پیش بینی انجام شده امسال 30 تن از محصولات در طرح شجره طییبه با حفظ کرامت انسانی به خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد. 

رئیس کمیته امداد ساوه با قدردانی از نیات خیر باغداران و استقبال آنان از این طرح گفت: مشارکت بخش های مختلف اعم از باغداران، کشاورزان، صنعتگران، تولیدکنندگان و ... می‌تواند بخش اعظمی از نیازهای خانواده‌های تحت حمایت را مرتفع سازد و با تعامل پایدار آنان را به خودکفایی برساند. 

به گفته ذبیحی کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه در حال حاضر بالغ بر چهار هزار و 800 خانوار را تحت حمایت خود دارد.

گفتنی است باغداران ساوجی تاکنون محصولات مختلفی اعم از انار، انگور، زیتون، انجیر و ... را به این طرح اهدا کرده‌اند.

در پایان این برنامه از تعدادی از باغداران مشارکت کننده در این طرح با اهدای لوح یادبودی قدردانی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کمیته امداد ساوه برداشت انار کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است