Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های فارس در بیانیه‌ای اعلام کردند: اهمال کاری مسئولان در سفر رئیس جمهوری به شیراز در تخصیص فرصتی، جهت اظهار نظرات و مطالبات دانشجویان قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس در بیانیه‌ای اعلام کردند: اهمال کاری مسئولان و دست اندرکاران برنامه ریزی سفر استانی ریاست جمهوری به شیراز در تخصیص فرصتی، جهت اظهار نظرات و مطالبات دانشجویان قابل چشم پوشی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




متن بیانیه به شرح زیر است:

مدتی از سفر‌های استانی آیت الله رئیسی، ریاست جمهوری محترم، به چندین استان و شهر میگذرد. سفر‌هایی که حرکتی مغفول مانده در جهت ساخت دولتی مردمی است و ضمن تقویت اعتماد عمومی، آشنایی مسئولان کشوری با مشکلات و موانع کف جامعه را به دنبال دارد. آنچه مهم است ادامه چنین رویکرد تعاملی و عموم خواه و افزایش بازدید از اقصی نقاط کشور با تقسیم نظارت بر برنامه¬های استانی و شهری بر مسئولان کشوری و استانی است.


شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)، مقصد هفتمین سفر رئیس جمهور محترم و هیئت همراه ایشان بود. مسئله مهمی که انتقاد جدی جنبش دانشجویی در جریان این سفر را بدنبال دارد، عدم نگاه به دانشگاه و دانشجویان است. ما دانشجویان انقلابی دلسوزانه منتقد اینگونه برنامه ریزی¬ها که منجر به افزایش ناامیدی و فاصله بدنه دانشجویی با دولت میگردد، هستیم. چرا که نگاه دانشجوگریزانه برخی مسئولین استانی و کشوری در جریان سفر‌های استانی می¬تواند، علمی در دست بدخواهان باشد تا جامعه نخبگانی و متفکرانِ جهادیِ انقلابیِ محرک را به حاشیه رانده و حایلی میان جوانان که، موتور پیشران حرکت کشورند، با دولت ایجاد نمایند.


در همین حال، برخی از جریان ها و چنگ اندازانی که در تلاشند جوانان را بازیچه دست جریان های سیاسی بسازند و با عدم دخالت جوانان و بی تفاوت کردن دانشجویان نسبت به تحولات سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگی جامعه، در مسیر رو به رشد انقلاب و حرکت کشور، عرصه را برای سیاست بازی و قدرت طلبی به نام سیاست¬های نظام، بازگشایند. دامن زدن به تنزل ارتباط جامعه نخبگانی و دانشجویی با دولت و سایر دستگاه ها تبعاتی در سیر تکامل و توسعه این مسیر دارد.


دانشجویان مؤذنان جامعه اند؛ قشری که نه وابستگی دارد و نه واهمه¬ای در اظهار نظر. رسالت جنبش¬های دانشجویی بازتاب و انعکاس "صدای مردمی" است. "آرمان‌خواهی"، "مطالبه‌گری" و "پرسش‌گری" مبتنی بر مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی وظیفه‌ای است که مبانی دینی بر عهده یکایک ما قرارداده است و از وظایف دانشجویی است که به تعبیر امام راحل، نسلی استثنایی است. به واقع، شایسته‌ی حکومت اسلامی آن است که مدیران و مسئولان با گشاده‌رویی خود را در معرض نقد و سؤال قرار داده و مسئولیت پذیرانه پاسخ گویند تا شاهد افزایش سلامت و کارآمدی نظام در راستای پیاده کردن اهداف انقلاب و خدمت به مردم باشیم؛ لذا جنبش دانشجویی، بیان دیدگاه و نظرات خود را، حقی مسلم میداند و هرگونه بی¬توجهی به خود را برنمیتابد.


اهمال کاری مسئولین و دست اندرکاران برنامه ریزی سفر استانی ریاست جمهوری به شیراز در تخصیص فرصتی، جهت اظهار نظرات و مطالبات دانشجویان قابل چشم پوشی نیست. اگرچه دقایقی پیش از جلسه، دعوت رسمی را لغو نمودند و با بی نظمی بسیار در روند اجرای برنامه ها مواجه شدیم، اما ضمن انتقاد از این رویکرد در سفر‌ها و برنامه های گذشته، همچون دانشگاه یاسوج و دانشگاه تهران، از سوی جنبش دانشجویی، در برهه‌های حساس گذشته نه چندان دور نیز، نگرش مسئولان در قبال دانشگاه و دانشجو، تعامل محور بوده و تغییر این رویکرد بعد از ایامی خاص، سوال و ابهامی برای این قشر از جامعه بر جای میگذارد.

ایجاد ناهماهنگی و بی نظمی در اجرای برنامه ها، عدم حضور نمایندگان یا وزرای هیئت دولت در میان جامعه دانشجویی و همچنین عدم تعریف جایگاه نمایندگان دانشجویی و نخبگان و بعضا اصناف کارگران، بازاریان، تولیدکنندگان و... از سوی مسئولان استانی مرتبط، امری است که حساسیت بدنه انقلابی جنبش دانشجویی را برآن وا داشت تا با صیانت از ارزش و جایگاه خود، مراتب انتقاد جدی و دلسوزانه تشکل های اسلامی و انقلابی را بیان نماید.

اینک ضمن اعلام آمادگی در جهت میزبانی هریک از نمایندگان و یا وزرای هیئت دولت در دانشگاه های شیراز، امید است، عنایت و اهتمام کافی در تعریف جایگاه دانشجویان در جریان برنامه ریزی سفر‌های استانی پیش رو صورت پذیرد و پایانی باشد بر رویکرد فعلی؛ و از مسئولین و دست اندرکاران برگزاری جلسه و تمام نهاد‌های ذیربط، خواستار پاسخگویی شفاف و دقیق به ابهامات و سوالات موجود، پیرامون ناهماهنگی ها و دانشجوگریزی به جهت تنویر افکار عمومی هستیم.


امضاکنندگان:
- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
- مجمع دانشجویی آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز
- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
- مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز
- مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز
- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز
- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی
- ستاد یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
- هیئت اباصالح دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به شیراز سفرهای استانی رئیس جمهور تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دانشجویان دانشگاه اسلامی دانشجویان جنبش دانشجویی دانشگاه شیراز برنامه ریزی اهمال کاری برنامه ها سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳

سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر 13" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

قرار است در این جشنواره که تا روز 18 اردیبشهت ماه ادامه دارد آثار برتر در حوزه ها و قالب های مختلف ادبی و رسانه ای معرفی شوند.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره است.

به گفته مسئولان نمایشگاه، آثار برتر در 42 رسته با معرفی 120 اثر در حوزه های مختلف علمی، ادبی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب شدند. آثار برتر در بخش های مختلف تیتر و لید، یادداشت، مقاله، سرمقاله، مصاحبه و نشریات برتر قرار دارند.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر 13» است‌.

به گزارش تسنیم، جشنواره تیتر دانشجویی در مرحله اول با صدور فراخوانی آغاز و دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شد. در اختتامیه جشنواره که با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • در آمریکا چه خبر است؟