Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت اعلام کرد که ظرفیت برداشت روزانه نفت خام در استان فارس از رقم کنونی ۴۲ هزار بشکه تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۶۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت در گزارشی از سفرش به شهرستان‌های فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین به رئیس‌جمهوری در شورای اداری استان فارس گفت: تاکنون ۶ میدان گازی در این استان توسعه یافته و برای توسعه ۶ میدان گازی جدید که قول می‌دهیم اجرای آن‌ها در دولت سیزدهم آغاز شود، اعتباری نزدیک به ۲ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به انتظار‌های مردم این مناطق برای توسعه میدان گازی آغار افزود: ان‌شاءالله به‌زودی طرح توسعه میدان گازی آغار اجرا می‌شود.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه استان فارس با تولید روزانه ۱۱۴ میلیون مترمکعب گاز دومین تولیدکننده گاز کشور است، گفت: توسعه فاز دوم میدان آغار و فاز دوم پالایشگاه گازی فراشبند با ظرفیت ۲۰ میلیون مترمکعب و ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار در دستور کار قرار گرفته است.


اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای طرح‌های فشارافزایی میدان‌های گازی فارس


اوجی اجرایی شدن طرح‌های فشارافزایی میدان‌های شانول، هما، وراوی و تابناک را از دیگر مصوبه‌های این سفر دانست و گفت: ۴۰۰ میلیون دلار از اعتبارات وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران از سهم ۱۴.۵ درصد برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است تا جلو افت فشار و تولید در این میدان‌ها گرفته شود.


تولید روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت در استان فارس تا پایان ۱۴۰۱


وی افزود: در حوزه نفت، هم‌اکنون ظرفیت تولید روزانه ۴۲ هزار بشکه نفت در این استان وجود دارد که این رقم با بهره‌برداری از میدان خشت تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

وزیر نفت ادامه داد: با افزایش حدود ۱۰ هزار بشکه دیگر در سال ۱۴۰۱، ظرفیت تولید روزانه نفت خام در استان فارس به ۶۰ هزار بشکه می‌رسد.


قول وزیر نفت برای اصلاح محور پرمخاطره شیراز - عسلویه


اوجی به دغدغه‌های مردم فراشبند برای توسعه میدان آغار، توسعه فاز ۲ پالایشگاه فراشبند و اصلاح محور شیراز - کوار - فیروزآباد - عسلویه اشاره کرد و گفت: این قول را می‌دهیم که با کمک وزارت راه و شهرسازی، ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات طرح‌های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای استان فارس را به این مسیر پرمخاطره و پرتلفات، به‌ویژه در بخش کوار تا فیروزآباد اختصاص دهیم.

وزیر نفت با اشاره به دریافت درخواست‌های پرشمار از سوی مردم منطقه فراشبند برای تخصیص آب به این منطقه افزود: در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، طی این سفر ۱۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت نفت به ۲۵۰ پروژه ورزشی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی اختصاص یافت که بخشی از این پروژه‌ها تا پایان امسال و بخشی هم تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.


تضمین تأمین خوراک ۴ پتروشیمی فیروزآباد، داراب، جهرم و فسا


اوجی درباره وضع چهار پتروشیمی فیروزآباد، داراب، جهرم و فسا گفت: متأسفانه نزدیک ۱۵ سال است که سهام این پتروشیمی‌ها بلاتکلیف مانده و سرمایه‌گذار اقدامی نکرده است. پیش از این سفر، این قول را دادم و مکاتباتی نیز داشتیم که تضمین خوراک اتان و اتلین این پتروشیمی‌ها برای تولید اتیلن و پلی‌اتیلن انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این مجتمع‌ها گفت: با توجه به استقبال نکردن سرمایه‌گذاران در طول سال‌های گذشته، برنامه داریم تا ان‌شاءالله با بسیج کردن هلدینگ‌های بزرگی همچون شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، صندوق بازنشستگی صنعت نفت و پارسیان هلدینگ بتوانیم سرمایه‌گذار جایگزین را مشخص و تکلیف این چهار پتروشیمی را در این چهار منطقه تعیین کنیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه پروژه‌های بالادست تولید گاز، تولید نفت و نخستین مجتمع پتروشیمی ایران در مرودشت استان فارس وجود دارد، افزود: صنعت پتروشیمی، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت، توسعه صنایع تکمیلی، تضمین خوراک برای بخش پیشران به‌ویژه صنایع شیمیایی را که در مجاورت مجتمع پتروشیمی شیراز قرار گرفته است جزو تعهد‌های خود می‌دانیم و این قول را می‌دهیم که وزارت نفت افزون بر تضمین خوراک، حمایت لازم از سرمایه‌گذاران این عرصه را به عمل خواهد آورد.

اوجی از اتصال ۱۰۰ روستای استان فارس تا پایان امسال به شبکه گاز کشور خبر داد و تأکید کرد: ۴۴۰ واحد صنعتی و ۶ شهر نیز امسال به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.


اختصاص ۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز


وی همچنین از اختصاص ۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز خبر داد و گفت: برای تکمیل برج فناوری پارک علم و فناوری استان فارس نیز ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت نفت اختصاص می‌یابد.

وزیر نفت اظهار کرد: در این سفر همچنین تصویب شد ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی برای افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و لوله‌کشی گاز خانوار‌های زیر پوشش این سازمان‌ها اختصاص یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اوجی پالایشگاه گازی فراشبند میلیارد تومان از اعتبارات اعتبارات وزارت نفت تولید روزانه توسعه میدان میدان گازی استان فارس هزار بشکه تا پایان وزیر نفت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد

به گزارش صدای ایران از ایلنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌ها در سرمایه گذاری میادین گازی رقم خواهد خورد که بر این مبنا برای نزدیک ۲۰ مخزن با ۱۴ شرکت تفاهمنامه امضا شد. این شرکت‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف تولید بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری روی میادین گازی خواهند داشت و ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در ۲ تا ۳ سال آتی به بهره برداری می‌رسد که هم خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به توسعه میادین گازی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: تاکنون سابقه نداشت که واحد‌های پتروشیمی به توسعه میادین ورود کنند، مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها در توسعه میادین تاکید داشته‌اند و امروز این اتفاق رقم خورد.

وزیر نفت گفت: سال گذشته قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های پتروشیمی در زمینه جمع آوری گاز‌های مشعل امضا کردیم که بخشی هم به بهره برداری رسیده است.

وی درباره تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی گفت: در زمینه تولید بنزین در مجتمع‌هایی که تولید متانول دارند تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

اوجی گفت: بخشی از تولید متانول کشور به سمت تولید بنزین سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در بستری از کشور‌ها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافتند که ما نیز دانش فنی و طرفیت و توانمندی این حوزه را داریم بنابرین در برخی پتروشیمی‌ها که سهامدارن آنها تمایل داشته باشند با همکاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی این اتفاق رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: این ریل گذاری باتوجه به این قیمت چند سال گذشته در محصولات متانولی و همچنین تامین ناترازی بنزین انجام شده است امروز در کشور چین هم این پروژه‌ها در حال انجام است ما نیز از خوراک متانول اقدام به تولید بنزین خواهیم کرد.

خبر در حال تکمیل می‌باشد...

دیگر خبرها

  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی