Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:39:30 GMT

البرز نیازمند سامانه بومی سوت‌زنی فساد است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۱۱۹۲

البرز نیازمند سامانه بومی سوت‌زنی فساد است

محسن عبدالعلی‌پور، دبیر قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در رابطه با موضوع استفاده شخصی رئیس شورای شهر کرج از خودروی لوکس شهرداری کرج، گفت: شورای شهر و شهرداری کرج از عدم وجود سامانه‌های شفافیت کارآمد رنج می‌برد. متاسفانه سوءاستفاده از اموال دولتی برای بار اول نیست که اتفاق می‌افتد و شاید اگر سامانه دقیق شفافیت برای این موضوع به وجود نیاید برای بار آخر هم نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی استان البرز، با اشاره به اینکه یکی از راه‌های نظارت مردمی در امور شورای شهر و شهرداری ایجاد سامانه‌های شفافیت مالی و تملیکی است، اظهار کرد: در سایت شهرداری کرج سامانه برای شفاف سازی املاک منقول و غیر منقول وجود ندارد که این جای سوال است. متاسفانه سامانه شفافیت شهرداری کرج ناقص است و باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: باید سامانه شفاف در امور استفاده از املاک، دارایی‌ها، حقوق و وسایل نقلیه مورد استفاده وجود داشته باشد تا مردم و نهادهای نظارتی به صورت آنلاین مشاهده کنند که اموال بیت‌المال در اختیار چه نهادی و چه فردی از مدیران شهرداری و شورای شهر وجود دارد.

به گفته وی متاسفانه اعضای شورای شهر به واکنش‌های سطحی به موضوع سو استفاده از خودروی شهرداری بسنده کرده‌اند. رئیس شورای شهر کرج هم در مقام توجیه اتفاق بر آمده. نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی هم اصلا به موضوع ورود نکرده‌ است. کسی که نمی‌تواند جلوی سو استفاده فرزند خود از بیت المال را بگیرد چگونه می‌خواهد در مقابل باندهای فساد ایستادگی کند؟

عبدالعلی‌پور یادآور شد: باید مشخص شود شهرداری کرج در شمال کشور چه پروژه‌ای داشته که لازم بوده رئیس شورا و پسرش با خودروی میلیاردی شهرداری به آن‌جا بروند. آیا شورای شهر یا شهرداری خودروی تولید داخل که همه مردم از آن استفاده می‌کنند نداشته که رئیس شورا باید از خودروی خارجی میلیاردی استفاده می‌کردند؟

وی افزود: باید نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و اگر استفاده شخصی یا خارج از عرف اداری اثبات شد همه هزینه‌ها و خسارات را از رئیس شورای شهر اخذ کنند. همچنین با مدیرانی که این امکان را برای این فرد و فرزندش فراهم آورده‌اند برخورد جدی شود.

دبیر قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی استان البرز گفت: در کنار همه این‌ها استان البرز  به یک سامانه شفافیت و سوت‌زنی فساد نیاز دارد. همه نهادهای امنیتی و نظارتی باید کمک کنند تا این سامانه‌ها برای استان ایجاد شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: قرارگاه مبارزه به فساد اقتصادی خبرگزاری فارس اختلاس ویژه خواری آقازاده ژن خوب خبرگزاری فارس البرز کرج استان البرز شهرداری کرج شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!