Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست «بررسی نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در پویش جهادی تبیین حقایق» امروز با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج)، حضور نخبگان شاهد و ایثارگر را فرصت و موقعیتی مناسب برای کشور دانست و گفت: این عزیزان از خانواده‌هایی هستند که نسبت به مسائل و مشکلات بی‌تفاوت نبوده‌اند و این روحیه و نوع نگاه همچنان در وجود آنان جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت‌های این عزیزان می‌تواند فراتر از بنیاد شهید و امور ایثارگران و حتی کشور به کار گرفته شود و در عرصه‌های بین‌المللی نیز از حضور آنان بهره گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: از تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر نیز می‌خواهیم به‌عنوان ناظری قوی موضوعات و فعالیت‌های بنیاد و موارد مربوط به جامعه ایثارگری را تحت‌نظر داشته باشند و مسائل و نظرات خود را به بنیاد شهید و امور ایثارگران منعکس کنند و در واقع چشم ناظر بنیاد باشند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به شرح وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس آیین‌نامه، عمده وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فرهنگی است و ساختارها و فعالیت‌های بنیاد نیز باید بر همین اساس تنظیم شود. نخبگان شاهد و ایثارگر از افراد پیشروی جامعه هستند که می‌توانند برای حل مشکلات ایثارگران فعالیت‌های بسیار خوبی داشته باشند. یکی از این موارد موضوع اشتغال است که کارآفرینان ایثارگر می‌توانند به ایثارگران جویای کار کمک‌های مختلفی ارائه کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه ایثارگری همواره در زمینه دستاوردهای علمی عملکرد درخشانی داشته است افزود: نمونه این عملکرد کسب ۱۳ رتبه زیر ۱۰۰ کنکور سراسری سال جاری توسط ایثارگران و بدون استفاده از سهمیه است. در طول ۵ سال گذشته نیز جمعاً ۱۰۵ نفر از ایثارگران در کنکور سراسری حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰ شده‌اند.

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های مجموعه تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: هدف از اجرای این برنامه تحقق دستور مقام معظم رهبری در زمینه نهضت تبیین است.

در این نشست با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۳ نفر از برپاکنندگان موکب‌های مجازی ایثارگران برای مراسم اربعین حسینی (ع) تقدیر به عمل آمد و جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر حاضر در این نشست نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 5328815 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بنیاد شهید و امور ایثارگران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی جانبازان و ایثارگران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هفته ناجا گردشگری واکسن کرونا پلیس راهور بنیاد شهید و امور ایثارگران قوه قضاییه جشنواره فیلم رشد کمیته امداد امام خمینی بنیاد شهید و امور ایثارگران نخبگان شاهد و ایثارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع‌هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است