Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۲۸۰ میلیون نفر افراد دارای معلولیت در دنیا دارای معلولیت کم‌بینایی و نابینایی هستند، گفت: در کشور ما نیز ۲۰۸ هزار نفر از این افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ وحید قبادی دانا در دیدار با جامعه نابینایان و انجمن‌های فعال در زمینه نابینایان که به مناسبت روز جهانی عصای سفید و با حضور حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 208 هزار نفر از افرادی دارای معلولیت با معلولیت نابینایی و کم‌بینایی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این تعداد افراد تحت پوشش 12 درصد از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را شامل می‌شوند که از 208 هزار فرد دارای معلولیت نابینایی و کم‌بینایی، 130 هزار نفر آقا و 72 هزار نفر خانم هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: 86 هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید کم‌بینایی و نابینایی تحت پوشش این سازمان قرار دارند و همچنین بر اساس آمار هم اکنون 280 میلیون نفر از افراد دارای معلولیت کم بینایی و نابینایی در دنیا هستند.

قبادی‌دانا با اشاره به نیازهای افرادی دارای معلولیت کم‌بینایی و ناشنوایی گفت: اشتغال، معیشت، بهداشت، آموزش، مسکن، مناسب‌سازی و ... از موارد و مشکلاتی است که توسط جامعه نابینایان بارها به آن اشاره شده است اما علی‌رغم همه این مشکلات اشاره شده 3 هزار نفر از این افراد در رشته‌های مختلف در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: 23 هزار نفر نیز از دانش‌آموزان کم بینا و نابینا تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و از خدمات تحصیلی این سازمان استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به فراهم شدن جلسه امروز انجمن‌های نابینایی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور انجمن‌های مربوطه برگزار شده است شرایطی فراهم می‌شود تا این انجمن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت فعالی را داشته باشند.

قبادی دانا ادامه داد: راه‌اندازی صندوق شغلی فرصت مناسبی است که می‌تواند برای معلولان شرایط مناسبی را فراهم بکند. همچنین باید به موضوع مناسب‌سازی معابر باید توجه ویژه‌ای شود و ادارات و سازمان‌ها به این موضوع عنایت ویژه‌تری داشته باشند.

وی به موضوع غربالگری نابینایی و کم‌بینایی اشاره کرد و گفت: از سال 75 این طرح توسط سازمان بهزیستی آغاز شد و تا به امروز 48 میلیون کودک بین 3 تا 6 سال در این طرح مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش بودجه مسکن سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ 45 میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده بود که امسال با حمایت و مساعدت مجلس این رقم در بودجه 1400 به یک هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است. به طوری که در تبصره 14 مبلغ 500 میلیارد تومان جهت جبران درصد سود وام مسکن در نظر گرفته شده است. همچنین یک هزار میلیارد تومان نیز تحت عنوان کمک‌های بلاعوض در این بخش پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی تحت پوشش سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت میلیارد تومان کم بینایی هزار نفر قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت

شرفی گفت: کمک های مردمی برای تامین معیشت خانوار‌های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوار‌های دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

شرفی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوار‌های زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد، از همین رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد معلولان استان در مراکز شبانه روزی و ۹۰ درصد در خانواده نگهداری می‌شوند که معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن از نیاز‌های اصلی معلولان است.

شرفی عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده، اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی