Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، 9 شهرستان در وضعیت نارنجی، 20 شهرستان در وضعیت زرد و 6 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

طی هفته‌های اخیر آمار ورودی به بیمارستان‌های استان همچنان قابل توجه بوده و سبب شده هشدارها از سوی متولیان بهداشت و درمان استان فارس همچنان ادامه داشته باشد به‌گونه‌ای که مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا از فوت کسانی گفت که واکسن نزده‌اند. 

وی با تاکید بر اهمیت گسترش هرچه سریع‌تر پوشش واکسیناسیون با هدف افزایش ایمنی جامعه اعلام کرد که بیشتر فوتی‌های ناشی از کرونا در فارس هنوز واکسن نزده‌اند بنابراین از مردم به ویژه آن دسته از کسانی که موعد واکسن آنها فرارسیده درخواست کرد برای تزریق واکسن به مراکز اعلام شده مراجعه کنند. 

لطفی با اشاره به نقش محوری مردم در کنترل بیماری کرونا و گسترش آن اعلام کرد: مردم باید ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در راستای واکسینه کردن خود و اطرافیان هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و مشوق و الگوی سلامت برای یکدیگر باشند. 

9 شهرستان از استان گلستان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت2 شهرستان استان سمنان رنگ آبی کرونایی به خود گرفتشهرهای قرمز کرونایی استان آذربایجان‌غربی افزایش یافت

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  تاکنون دو میلیون 791 هزار و 884 دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و 658 هزار و 856 دُز نوبت دوم واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون استان تزریق شده که مجموع تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در فارس به چهار میلیون و 450 هزار و 740 دُز رسیده است. 

لطفی همچنین در تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در استان گفت:  از مجموع 10 هزار تخت بیمارستانی در استان، سه هزار تخت به بیماران کرونا اختصاص داده شده است، همچنین هم اکنون 16 مرکز آزمایشگاهی در استان به انجام تست‌های تشخیصی کرونا در استان مشغول هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر آنها 44 مرکز 16 ساعته نیز که در روزهای پیک بیماری گاه به صورت 24 ساعته فعال و به طور متوسط پذیرای روزانه سه هزار مراجعه‌کننده بوده‌اند.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این راستا ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود واکسن کرونا به اندازه کافی در فارس، تمام هم استانی‌ها به ویژه سه گروه دانش‌آموزان، دانشجویان و خانم‌های بارداری که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، برای واکسینه شدن بر علیه بیماری کووید-19 به مراکز واکسیناسیون سطح استان، مراجعه کنند.

به گفته وی واکسیناسیون به تنهایی برای مقابله با کرونا کافی نیست و کماکان باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پای‌بند باشیم و ضمن استفاده از ماسک، از حضور در تجمعات، اماکن شلوغ و دورهمی‌ها خودداری کنیم تا بتوانیم به ایمنی جمعی دست پیدا کنیم و به روزی برسیم که از این بحران عبور کنیم. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت کنونی را شکننده و ناپایدار دانست و تنها راه ایمنی را واکسینه شدن جامعه هدف در استان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست. 

انتهای پیام/424 / ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شکننده و ناپایدار وضعیت کنونی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد

مرحله نهایی رقابت‌های راگبی جوانان کشور که انتخابی تیم ملی نیز بود، با شرکت ۵ تیم در شیراز برگزار شد که در پایان تیم فارس قهرمان شد و تیم‌های تهران و قم بر سکوی دوم و سوم قرار گرفتند.

در نهایت نفرات برتر نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

تیم ملی راگبی جوانان خود را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا که مهرماه در مالزی برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • ‌اعلام برنامه‌های دهه کرامت در فارس
  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • پیش‌بینی ۸۲۰ شعبه اخذ رای در ۵ شهرستان شیراز
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند