Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، وزیر خارجه سابق لبنان در توضیح دلایل حوادث روز پنجشنبه لبنان با انتقاد از سیاسی کاری قاضی پرونده انفجار بیروت و نیز تسلط اراده سیاسی‌ها بر دستگاه قضائی لبنان به نقش سفارت آمریکا در این حوادث اشاره کرد و همچنین از سمیر جعجع به عنوان شخصی یاد کرد که می‌خواهد لبنان را به لبه پرتگاه بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی البته این موضوع را هم گفت که جعجع نماینده مردم لبنان نیست و پشتوانه‌ای در میان آنها ندارد.
 


عدنان منصور با تاکید بر استقلال دستگاه قضائی لبنان گفت که دستگاه قضا باید در لبنان آزادی داشته باشد. وی ادامه داد که نفوذ بر دستگاه قضائی می‌تواند مانع از استقلال رأی و تصمیم گیری درست و عادلانه آن شود و این به نفع لبنان نیست. در این صورت نمی‌توان به اتخاذ تصمیمات عادلانه و منصف امیدوار بود.

عدنان منصور با اشاره به انفجار بندر بیروت افزود: از زمان انفجار بیروت تاکنون هنوز تحقیقات به نتیجه نرسیده است و به نظر می‌رسد برخی از جریان‌ها تلاش می‌کنند تا یک طرف را بدون استناد به دلایل به نقش داشتن در آن متهم کنند.

از اظهار نظرهای مقام‌های آمریکایی و اعضای کنگره مشخص می‌شود که سفارت آمریکا در این حوادث نقش دارد اما لبنان به هیچ وجه وارد درگیری‌های داخلی نخواهد شدوی با بیان اینکه باید یک معیار در انجام تحقیقات مطرح باشد، ادامه داد که تحقیقات باید شفاف باشد و نباید بر اساس معیارهای مختلف انجام گیرد.

وزیر خارجه سابق لبنان در ادامه تاکید کرد که لبنانی‌ها خواستار تحقیق درباره انفجار بیروت بدون سیاسی کاری هستند. این سیاسی کاری باعث واکنش منفی شهروندان لبنانی‌ها شد که در ماجرای روز پنجشنبه اعتراضات لبنانی‌ها با گلوله تک تیراندازهای قوات لبنانیه پاسخ داده شد.

عدنان منصور گفت که بعد از مشکلات اقتصادی و بحران مالی اکنون با این حوادث، لبنان در شرایط بسیار خطرناک و دشواری به سر می‌برد.

وی همچنین به نقش سفارت آمریکا در این حوادث اشاره کرد و گفت از اظهار نظرهای مقام‌های آمریکایی و اعضای کنگره مشخص می‌شود که سفارت آمریکا در این حوادث نقش دارد اما لبنان به هیچ وجه وارد درگیری‌های داخلی نخواهد شد و تمامی مقام‌های لبنانی باید با این وضعیت مقابله کنند.

وزیر خارجه سابق لبنان درباره اظهارات سمیر جعجع بعد از این جنایت و نیز دست داشتن قوات لبنانیه در حوادث روز پنجشنبه گفت که سمیر جعجع برای لبنان یک برنامه ویرانگر در دست دارد و نمی‌خواهد لبنان روی آرامش ببیند.

وی افزود: کارنامه جعجع، سیاه و مملو از ترور و خونریزی است و دولت لبنان نباید به این فرد اجازه ماجراجویی دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه سفارت آمریکا سمیر جعجع وزیر خارجه سابق لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشور‌های مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتار‌های غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار‌های تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است