Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@18:20:06 GMT

طرح جام جهانی دو ساله روی هوا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۳۸۵۰

طرح جام جهانی دو ساله روی هوا

الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد که او و همتایش در کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کُنمبُل) به هیچ عنوان با طرح پیشنهادی فیفا برای برگزاری جام جهانی فوتبال در فواصل زمانی ۲ ساله موافقت نخواهند کرد.

پس از ۴۸ تیمی کردن جام جهانی و رضایت به برگزاری آن در فصل پاییز و اواسط لیگ‌های اروپا، حالا جانی اینفانتینو رئیس فیفا و همکارانش در صدد یک بدعت‌گذاری جدید هستند و آن کوتاه‌تر کردن انتظار تیم‌های ملی برای حضور در جام جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح آنها با انتقادات و اعتراضات فراوانی مواجه شده است، چرا که عملاً بازیکنان را هر سال درگیر جام جهانی یا بازی‌های انتخابی آن می‌کند و ممکن است تمامیت تورنمنت‌هایی دیگر مانند جام ملت‌های اروپا، کوپا آمریکا و فوتبال المپیک را تحت الشعاع قرار دهد و به همین دلیل مخالفان سرسختی دارد که چفرین یکی از آنها است.

رئیس اسلوونیایی اتحادیه فوتبال اروپا درباره تلاش فیفا برای دو سالانه کردن جام جهانی به رویترز گفت: «یوفا به جنگ خود با برگزاری جام جهانی در فواصل زمانی دو ساله ادامه می‌دهد. ما آن‌قدر به این جنگ ادامه می‌دهیم تا سرانجام عقل سلیم پیروز شود.»

چفرین افزود: «برنامه‌های فیفا برای جام جهانی دو سالانه حتی اگر با حمایت اکثریت فدراسیون‌های فوتبال مواجه شود، از سوی یوفا و کنمبل تحریم خواهد شد. این طرح به هر شکلی که امکان داشته باشد به فوتبال آسیب می‌زند و ارزش خود جام جهانی را هم کم می‌کند. این طرح تمام معیارهای یک تصمیم عجولانه از سوی فیفا که دنیای فوتبال را از اجرایی شدنش پشیمان می‌کند در بر دارد. ما آن‌قدر به مخالفت با این طرح ادامه می‌دهیم تا برنامه‌های فیفا لغو شود.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: الکساندر چفرین یوفا جام جهانی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی

سرمربی موقت تراکتور تبریز از کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران جدا شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حمید مطهری شب گذشته (سه‌شنبه) پس از توافق با مدیران باشگاه تراکتور تبریز، به‌عنوان سرمربی موقت تیم فوتبال این باشگاه تا پایان فصل منصوب شد.

مطهری که از اردیبهشت 1402 روی نیمکت تیم ملی نشست و در جام ملت‌های آسیا 2023 نیز در جمع دستیاران امیر قلعه‌نویی قرار داشت، به همکاری خود با این تیم پایان داده است.

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

سرمربی موقت تراکتور سابقه سرمربیگری نساجی مازندران را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی