Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:50:03 GMT

شهرداری متولی اصلی مدیریت شهری است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۳۸۹۱

شهرداری متولی اصلی مدیریت شهری است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرکرد و شهردار جدید شهرکرد، شهرداری‌ها را سازمانی محلی، مردمی و خودکفا دانست.

او گفت: توسعه خدمات و برنامه‌ریزی شهری نیازمند منابع درآمد پایدار است و شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باید بتواند درآمدزایی و این درآمد‌ها را برای امور شهری هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

امضای حکم شهردار شهرکرد توسط وزیر کشور

عباسی به نقش شهرداری به‌عنوان متولی اصلی مدیریت شهری اشاره و تاکید کرد: شهردار برای موفقیت در مدیریت شهری باید با اعضای شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی رابطه تنگاتنگی داشته باشد، در غیر این‌صورت با مشکل مواجه می‌شود.

او افزود: ۶۰ درصد بودجه شهرداری‌ها برای هزینه‌های عمرانی و ۴۰ درصد در هزینه‌های جاری مصرف می‌شود و رعایت نشدن این تقسیم‌بندی باعث بی‌انضباطی در کار خواهد شد.

عباسی با اشاره به وجود افزون‌بر ۱۵۰ هزار واحد مسکونی، تولیدی و خدماتی در شهرکرد یادآور شد: برای ساخت و ساز بسیاری از ساختمان‌ها تخلف‌هایی می‌شود که شهرداری باید در با نظارت دقیق جلوی بروز هرگونه تخلف در حوزه ساخت و ساز را بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صورت بروز تخلف در روند ساخت و ساز‌های شهری، شهرداری باید جرایم بازدارنده‌ای را در نظر بگیرد تا این جرایم از تخلف جلوگیری و درآمد حاصل از جرایم در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر برای آبادانی هزینه کند.

او گفت: بیش‌ترین تخلفات در حوزه ساخت و ساز در حاشیه شهر‌ها رخ می‌دهد و این مساله باعث ایجاد سیما و منظر نامناسب در این مناطق می‌شود.

عباسی افزود: شهرداری شهرکرد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به وصول مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی اقدام و از این بودجه برای اداره شهر استفاده کند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری ها توسعه خدمات و برنامه ریزی شهری ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: اجرای طرح گشت مشترک این سازمان با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد از تاکسی‌های سطح شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان اظهار کرد: به درخواست اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به اجرای طرح گشت مشترک با سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد، امروز اولین بازدید طرح فوق انجام شد.

وی افزود: در این بازدید که توسط اکیپ گشت اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد و بازرسان سازمان صورت پذیرفت، بازدید و سرکشی از تعدادی از تاکسی‌های گردشی سطح شهر، تاکسی‌های خط میدان دانش- چالشتر و تاکسی‌های مستقر در ترمینال سامان بازرسی به عمل آمد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: این طرح به صورت مستمر و طی بازرسی از نحوه اخذ کرایه‌ها به استناد مصوبه نرخ کرایه اجرایی در سال ۱۴۰۳ و الزام نصب برچسب نرخ‌نامه در تاکسی‌ها و الزام وجود دستگاه کارت‌خوان در تاکسی, به‌صورت مشترک بین دستگاه‌های مذکور در ماه‌های آتی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749752

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • ۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود