Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های علمی جدید نشان می‌دهند که سیگارهای الکترونیکی حاوی هزاران ماده شیمیایی ناشناخته و مضر است که تولید کنندگان، وجود این مواد مضر را مخفی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، هنگامی که سیگار الکترونیکی برای اولین بار رایج شد، طرفداران آن به سرعت ادعا کردند که استعمال این نوع سیگارها ایمن‌تر از استعمال سیگار معمولی است؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این موضوع درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «اسمیتسونیان مگزین»، دانشمندان دانشگاه «جانز هاپکینز» دریافتند که سیگارهای الکترونیکی حاوی هزاران ماده شیمیایی ناشناخته و از جمله مواد شیمیایی صنعتی و کافئین هستند و وجود این مواد توسط تولیدکنندگان فاش نشده است.

این تحقیق در مجله «کمیکال ریسرچ توکسیکولوژی»، مجله‌ای که توسط انجمن شیمی آمریکا تهیه می شود، منتشر شده است.

«کارستن پرسه»، نویسنده ارشد و استادیار بهداشت و مهندسی محیط زیست در دانشکده مهندسی «وایتینگ» و دانشکده بهداشت عمومی «جانز هاپکینز»، در بیانیه‌ای می‌گوید «تحقیقات موجود که سیگارهای الکترونیکی را با سیگارهای معمولی مقایسه کرده، نشان می‌دهد که آلاینده‌ها در سیگارهای الکترونیکی بسیار کمتر است اما مشکل این است که ذرات سیگار الکترونیکی حاوی سایر مواد شیمیایی کاملاً ناشناخته‌ای هستند که ممکن است خطرات سلامتی را برای ما به همراه داشته باشد که ما هنوز در مورد آن‌ها نمی‌دانیم؛ بیشتر جوانان از این سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند و باید بدانند در معرض چه چیزی قرار دارند.»

این مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً ۲ هزار ماده شیمیایی ناشناخته در بخار سیگار الکترونیکی و ذرات معلق آن وجود دارد.

دانشمندان همچنین چندین ترکیب شناخته شده و بالقوه مضر را در این نوع سیگارها کشف کردند.

محققان استرالیایی در بررسی اخیر روی ۶۵ نمونه از این مایع‌ها به نتایج مشابهی دست یافتند.

هر نمونه دستکم دارای یک ماده شیمیایی بالقوه مضر از جمله ترکیب شیمیایی «بنزالدهید»، تحریک کننده مجاری تنفسی و ترکیب شیمیایی «ترانس سینامالدهید»، عامل سرکوب کننده سیستم ایمنی، است.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل‌ها مقداری نیکوتین را در ۶ نمونه تشخیص داد؛ این در حالی است که این محصولات با ادعای نداشتن نیکوتین به بازار عرضه می شوند.

با این وجود سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا اجازه فروش نوعی سیگار الکترونیکی در این کشور را صادر کرد.

این اقدام یکی از بحث برانگیزترین تصمیمات در بحث‌های بهداشت عمومی در چند دهه اخیر در آمریکا به شمار می‌رود.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان آمریکا دانشکده بهداشت سازمان غذا و داروی آمریکا دانشگاه جانز هاپکینز سیگارهای الکترونیکی سیگار الکترونیکی ماده شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رویکرد جنجالی دانشجویان آمریکا بعد از ۷ اکتبر

فیلم| رویکرد جنجالی دانشجویان آمریکا بعد از ۷ اکتبر

دیگر خبرها

  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی
  • واکنش توییتر رسمی باشگاه بارسلونا به ماندن ژاوی؛ فراتر از یک مربی
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • فیلم| رویکرد جنجالی دانشجویان آمریکا بعد از ۷ اکتبر
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • واکنش یکی از عمو‌های فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد
  • واکنش یکی از عموهای فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد | اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا