Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: راه‌های اصفهان با توجه به قرارگیری این استان در مرکز کشور و همجواری با ۹ استان، ارتباط دهنده کریدور‌های شمال به جنوب و غرب به شرق است و از این رو موضوع ترافیک و حوادث استان و عبور و مرور خودرو‌ها قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های استان اصفهان تبدیل و ارتقاء محور‌ها به راه‌های اصلی و بزرگراهی و همچنین رفع نقاط حادثه خیز است، افزود: ۱۶۰ نقطه حادثه خیز تاکنون در سطح راه‌های استان شناسایی شده که از این تعداد ۴۸ مورد در اولویت است و مطالعات بخش عمده‌ای از آن‌ها انجام شده تا در سنوات آینده این نقاط رفع شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه‌های احداث راه با مشکلاتی از جمله منابع مالی مواجه است، خاطرنشان کرد: با توجه به برآورد‌ها هم اکنون ساخت یک کیلومتر بزرگراه به صورت چهار خطه با هفت متر و ۴۰ سانتیمتر آسفالت حدود ۵.۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

شاهسوندی با بیان اینکه در مطالعات راهسازی پارامتر‌های اقتصادی، خدمات‌دهی، محل عبور، الزامات زیست محیطی و پدافند غیر عامل در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: تا پایان سال ۱۳۹۹، ۴۸۰ کیلومتر طول آزادراه، ۲۱۷۴ کیلومتر بزرگراه، ۲۲۴۵ کیلومتر راه اصلی و ۱۰۸۵ کیلومتر راه فرعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۷۶۷ کیلومتر از راه‌های استان نیاز به ارتقاء و راهسازی دارد، ابراز داشت: براساس اولویت بندی ۴۲۲ کیلومتر از محور‌ها در اولویت درجه یک است که نیاز به اقدام فوری و در سال‌های نزدیک دارد و همچنین ۱۰۲۸ کیلومتر از راه‌های استان در اولویت درجه دو و ۳۱۶ کیلومتر اولویت درجه سه است.
بهره‌برداری از محور سمیرم- حنا تا سال ۱۴۰۱
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ارتقاء محور تیران- چادگان یکی از اولویت‌های درجه یک راه و شهرسازی است، گفت: این محور تا پای گردنه کار شده و پنج کیلومتر در چادگان باقی مانده و حدود ۱۳ کیلومتر در حوزه تیران است که هیچ اقدامی نشده، اما بیشترین تصادفات را دارد.

شاهسوندی با اشاره به اینکه محور کوهستانی سمیرم- حنا به سمت پادنا با خدمات دهی بالا از اولویت‌های درجه یک راه‌های استان است، اضافه کرد: ارتقاء این محور به تأمین اعتبار و مجوز نیاز دارد و براساس زمان بندی تا خرداد ۱۴۰۱ باید به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت بزرگراهی ۴۲ قرارداد فعال با مهندسان مشاور وجود دارد که براساس این قرار داد‌ها طول راهسازی ۳۲۷ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در حال انجام بوده و برخی به دلیل تأمین نکردن منابع مالی نیمه فعال است.

۲۸۵ میلیارد تومان در قالب قرارداد در راهسازی هزینه شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان جمع مبلغ قرارداد‌ها را حدود ۵۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲۸۵ میلیارد تومان تاکنون در قالب قرارداد هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلومتر راه به صورت چهار خطه احداث شود.
پیشرفت ۷۵ درصدی ساختمان مدیریت بحران اصفهان
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طبق مصوبه ماده ۲۳، سه قرارداد در حوزه اجرای ساختمان‌های دولتی در دستور کار داریم، ابراز داشت: یکی از این‌ها تکمیل ساختمان مدیریت بحران استان است که با پیشرفت ۷۵ درصد درحال اجرا است، سازه و نماکاری آن تمام شده است و پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

شاهسوندی با بیان اینکه پروژه‌های حیاتی به دلیل ترافیکی که وجود دارد به صورت ویژه کار می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن نیز یکی دیگر از پروژه‌های در اولویت درجه یک است، زیرا این محور بسیار حادثه ساز و پر ترافیک بوده که از حدود ۵۵.۵ کیلومتر آن در استان اصفهان حدود ۱۵ کیلومتر به بهره برداری رسید و به دلایل مالی و وجود معارضان و مالکان مدتی متوقف ماند که از سال ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ این مسیر با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب دو قرارداد با توجه حادثه خیز ۲۸ و نیم کیلومتر دیگر در دست اجرا است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ کامل به بهره برداری می‌برسد.

محور برزک- کاشان تکمیل می‌شود

وی همچنین به محور برزک - کاشان اشاره کرد و گفت: این محور به جاده مرگ معروف است و علت آن وضعیت موجود با عرض بسیار کم راه است؛ از این رو احداث باند دوم در دستور کار قرار دادیم که از کاشان تا سه راهی سو که چم به سمت برزک از سال ۱۳۹۷ آغاز و ۱۰ کیلومتر بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه این محور حدود ۶۹ کیلومتر است، افزود: اگر این محور را تا روستای سعد آباد به اتمام برسانیم تا سال ۱۴۰۱ مابقی ۲۵ کیلومتر تا سه راهی منطقه موته تکمیل شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از محور‌های اولویت دار دامنه- خوانسار- گلپایگان به سمت خمین است، ادامه داد: ۱۱۰ کیلومتر این محور در استان اصفهان است که در شهرستان فریدن پنج کیلومتر و تا ورودی بخش خوانسار ۲۳ کیلومتر بهره برداری شد در این محور شهر خوانسار منطقه کوهستانی است که کنار گذر ۱۹ کیلومتری در دستور کار است و ۸ کیلومتر راهسازی و خاک برداری انجام خواهیم داد.

شاهسوندی با بیان اینکه کمربندی وانشان از یک سو دره و و از سوی دیگر کوهستانی است که پیچ خطرناکی دارد، خاطرنشان کرد: این محور نیز در دست اجرا است تا پایان سال به بهره برداری برسد؛ همچنین تونل خوانسار پروژه ارتباط دهنده گلپایگان- خوانسار به بویین میاندشت که مسیری صعب العبور است به طول ۱۲۰۰ متر در دستور کار است که ۸۵ درصد سازه تونل پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۵۰ میلیارد تومان دیگر پول نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی رفع نقاط حادثه خیز راههای اصفهان بهره برداری میلیارد تومان راه های استان دستور کار اولویت درجه کیلومتر راه حادثه خیز پروژه ها درجه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از رفع هشت نقطه پرتصادف در شبکه راه های این استان با هدف ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش سوانح جاده ای خبر داد.

محمد مشتری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: هشت نقطه پرتصادف با بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در شبکه راه های استان به منظور ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش سوانح جاده ای رفع می شود.

وی افزود: رفع سه نقطه پرتصادف در محدوده بابا امان (دوربرگردان و تقاطع روستای حمید و پمپ بنزین باباامان) و رفع چهار نقطه پرتصادف در ورودی شهر فاروج در دست اجرا است.

مشتری اظهارکرد: برطرف کردن یک نقطه پرتصادف در ورودی محور بدرانلو(بجنورد - آشخانه) نیز به منظور ارتقای ایمنی تردد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های یاد شده شهریور امسال به پایان می‌رسد، ادامه داد: در طرح ملی شناسایی نقاط پرتصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۱۶ نقطه در راه‌های برون شهری این استان احصا شد که در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در سال گذشته، رفع هفت نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود اما با تلاش راهداران هشت نقطه پرتصادف رفع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع هشت نقطه پرحادثه در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • اعتراف ۳۰ سارق به ۶۱ فقره سرقت در اصفهان
  • رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت