Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به نقل از ایسنا،معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون و به نرخ امروز بالغ بر هزار میلیارد تومان برای ساماندهی «قره‌سو» و سرشاخه‌های آن هزینه شده، گفت: این رودخانه هیچ حق آبه‌ای از سد گاوشان ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی قره سو ابتدای باید سرشاخه‌های متعدد آن ساماندهی می‌شد، افزود: با این وجود به دلیل شرایط نامناسبی که حاشیه رودخانه داشت و در دل شهر هم واقع شده بود، کار ساماندهی حاشیه آن و فضاسازی را از منطقه کرناچی تا پایین تصفیه‌خانه و چغاگلان در اولویت قرار داده و انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، طی چند سال اخیر نیز ساماندهی و دیوارکشی سرشاخه‌ها در نقاط مختلف از تنگ کنشت تا رازآور و … انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مرادی از هزینه کرد چند میلیاردی فقط برای ساماندهی رودخانه آبشوران به عنوان یکی از سرشاخه های اصلی قره‌سو یاد کرد.

وی معتقد است، با احتساب مجموع این اعتبارات تا کنون و به نرخ امروز بالغ بر هزار میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه قره‌سو و سرشاخه‌های آن هزینه شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه هزینه مورد نیاز برای ساماندهی هر کیلومتر از رودخانه قره‌سو را با توجه به وسعت و بزرگی که این رودخانه دارد، حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

مرادی اشاره‌ای هم به حق آبه رودخانه قره‌سو داشت و عنوان کرد: این رودخانه هیچ حق آبه ای از سد گاوشان یا منابع آبی دیگر ندارد.

وی با بیان اینکه قره‌سو مربوط به حوزه آبریز کرخه است و در داخل استان دو سرشاخه یکی از روانسر و دیگری از منطقه بیلوار دارد، عنوان کرد: این در حالی است که منشا تامین آب گاوشان از گاورود و در حوزه آبریز مرزی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این دو بخش در حوزه‌های آبریز متفاوت هستند و ارتباطی با یکدیگر ندارند، افزود: نمی‌توان هیچ حق آبه‌ای از این سد برای قره‌سو در نظر گرفت.

مرادی اهداف احداث سد گاوشان را در درجه اول تامین آب شهر کرمانشاه به میزان ۶۶ میلیون مترمکعب در سال و آب شرب کامیاران به میزان شش میلیون مترمکعب در سال دانست و اضافه کرد: در درجه بعدی باید برای بهبود و توسعه اراضی کشاورزی پایین دست  از این آب استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت بین منابع و مصارف آب با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، عنوان کرد: نمی‌توانیم بدون دلیل آب سد که اولویت آن شرب و کشاورزی است را در رودخانه رها کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قره سو حق آبه برای ساماندهی حق آبه قره سو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند

حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش‌های منطقه جوی آباد اظهار کرد: حجم و تعداد ساخت سازهای غیرمجاز منطقه جوی‌آباد باعث شده تا در منطقه چارچوب‌های اصول شهرسازی رعایت نشود.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکل نیاز به عزم جدی مسؤولان استان دارد، گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه مشکلات متعدد اجتماعی برای شهرستان به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام نقدعلی با تاکید براینکه باید این وضعیت نا به سامان اصلاح شود، گفت: به علت عدم ساماندهی در گذشته امروز منطقه جوی آباد به کلونی معتادان متجاهر غیربومی تبدیل شده است.

وی گفت: با ساماندهی این منطقه علاوه بر پیشرفت و توسعه شهری چالش‌های اجتماعی منطقه رفع می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آخرین وضعیت زندان خمینی شهر نیز تصریح کرد: خروج زندان خمینی‌شهر به خارج از شهر در دستور قوه قضایه قرار گرفت است.

کد خبر 6089798

دیگر خبرها

  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند