Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@06:21:09 GMT

وزیر دفاع آمریکا به اروپا سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۴۶۸۶

لوید آستین برای دیدار از گرجستان، اوکراین و رومانی و شرکت در نشست وزرای دفاع کشور‌های عضو ناتو در بلژیک، عازم اروپا می‌شود. ناطقان: پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا نوشت: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اروپا سفر خواهد کرد.

لوید آستین آخر هفته برای دیدار از گرجستان، اوکراین و رومانی و شرکت در نشست وزررای دفاع کشور‌های عضو ناتو در بلژیک، عازم اروپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع آمریکا قاطعانه از متحدان و شرکای اروپایی خود در برابر اقدامات بی ثبات کننده ناشی از روسیه در منطقه بحرانی دریای سیاه حمایت می‌کند، و وزیر دفاع منتظر دیدار با همتایان خود و دیگر مقامات بلندپایه این کشور‌ها به منظور تقویت تعهد آمریکا به وجود اروپایی امن، با ثبات و مرفه است.

وزیر آستین در گرجستان با «ایراکلی گاریباشویلی» نخست وزیر این کشور و «جوانشر بورشولاتزه» وزیر دفاع گرجستان دیدار می‌کند تا بر حمایت آمریکا از حق حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان تأکید کند. او در آنجا همچنین بر اهمیت مشارکت راهبردی آمریکا و گرجستان در بررسی و پرداختن به چالش‌های امنیتی منطقه‌ای و جهانی تأکید می‌کند. این مقامات همچنین درباره همکاری‌های دوجانبه امنیتی بحث و تبادل نظر خواهند کرد و سبب ترغیب همکاری‌های منطقه‌ای بیشتر در دریای سیاه خواهند شد.

در اوکراین، وزیر دفاع آمریکا با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور و «آندری تاران» وزیر دفاع این کشور دیدار می‌کند تا بار دیگر بر حمایت بی دریغ واشنگتن را از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کند.

این سفر همچنین فرصتی برای گفتگو درباره پیشرفت‌های اوکراین در ارتباط با اجرای اصلاحات دفاعی و اجرای اصلاحات در صنعت دفاعی خواهد بود که برای پیشبرد آرمان‌های اروپایی-آتلانتیکی و همچنین همکاری منطقه‌ای بین متحدان و شرکا در منطقه دریای سیاه ضروری است.

در رومانی، وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهور «کلاوس یوهانیس» و وزیر دفاع این کشور یعنی «نیکولا لونل سیوکا» دیدار می‌کند تا بر تعهد آمریکا در قبال مشارکت راهبردی دوجانبه و بخش شرقی ناتو تأکید کند و رهبری رومانی را در ائتلاف در زمینه به اشتراک گذاشتن مسئولیت‌ها و تبادل نظر در ارتباط با موضوعات امنیتی در دریای سیاه و همکاری‌های منطقه‌ای به رسمیت بشناسد. او همچنین با نیرو‌های آمریکایی حاضر در در پایگاه هوایی میخائیل کوگلنیسانو دیدار خواهد کرد.

وزیر آستین در بلژیک برای نخستین بار در نشست وزرای دفاع ناتو شرکت می‌کند، جایی که در آن با همتایان خود وهمچنین ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ملاقات خواهد کرد. وی روی پیشبرد روند سازگاری نظامی ناتو و اطمینان از آمادگی این ائتلاف برای مقابله با چالش‌های آینده تمرکز خواهد کرد. او بر تعهد آمریکا در قبال ناتو و همچنین نقش آن در تأمین امنیت در دو سوی اقیانوس اطلس تأکید خواهد کرد.

علاوه بر این، وزیر دفاع آمریکا در این سفر فرصت دیدار با کارکنان وزارتخانه خود را خواهد داشت تا از مسئولیت‌های آن‌ها در منطقه اطلاع پیدا کند و از آن‌ها و اعضای خانواده هایشان به سبب مشارکت در مأموریت پنتاگون و دفاع از کشور قدردانی کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: وزیر دفاع آمریکا ، اروپا ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر دفاع آمریکا اروپا سفر وزیر دفاع آمریکا دریای سیاه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند

وزیر دفاع چین در دیدار با وزیر دفاع کشورمان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت:ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران