Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جواد آقازاده اظهار داشت: علی‌رغم اینکه هفته گذشته در آستانه خروج از وضعیت قرمز بود و به‌ جز ۲ شهرستان مهاباد و سردشت که در وضعیت قرمز بودند در هفته جاری با وجود نارنجی شدن وضعیت مهاباد سه شهرستان دیگر شامل اشنویه، بوکان و پیرانشهر وارد وضعیت قرمز شدند و چهار شهرستان جنوبی استان و ۲ استان مجاور کردستان و کرمانشاه دارای وضعیت قرمز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شهرستان‌های ماکو، خوی، سلماس، نقده، میاندوآب، شاهین‌دژ و مهاباد در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان پلدشت، چالدران، شوط، چایپاره و تکاب در وضعیت زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان ینکه تعداد بیماران بدحال و بستری در بخش ICU تقریبا ثابت است، تاکید کرد: تعداد مراجعین به درمانگاه‌های ۱۶ساعته متاسفانه طی ۲ هفته گذشته در حال افزایش است و این خود یک زنگ خطر برای افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها و ورود مجدد شهرستان‌ها به وضعیت قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به‌ ترددهای زیاد بین شهرستان‌ها و استان‌ها و حضور کارگران فصلی از سایر استانها در استان خاطرنشان کردن کرد: علی‌رغم افزایش تعداد شهرستان‌ها با وضعیت نارنجی و زرد در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده  از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی با وجود دریافت هر ۲ دز واکسن احتمال افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد.

این مقام مسوول گفت: آذربایجان‌غربی همگام با سراسر کشور پیش می‌رود و تا امروز ۲میلیون و 758هزار و ۲۶۳ دوز واکسن تزریق شده که یک میلیون ۹۳۷هزار دز اول و ۸۲۱هزار دوز دوم است.

وی تصریح کرد: زمانی ایمنی کامل به وجود می‌آید که ۸۰درصد جمعیت هر ۲ دز را دریافت کنند یعنی از سه میلیون ۴۰۰ هزار  جمعیت استان باید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هر ۲ دوز واکسن را دریافت کنند در حالی که تعداد دوز دوم تزریق شده ۷۰۰ هزار کمتر از دز اول است.

آقازاده با درخواست از عموم مردم برای دریافت دز دوم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و خانه‌های بهداشت، بیان کرد: در راستای رساندن دز دوم به سطح ایمنی در حال حاضر در روستاها واکسیناسیون به صورت خانه به خانه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مورد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال، یادآور شد:  ۵۲.۳ درصد از دانش آموزان دز اول  ۱.۲ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند و از اولیا دانش‌آموزان درخواست کرد جهت واکسیناسیون، به ۳۹ پایگاه واکسیناسیون آموزش پروش مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون افزایش بستری بیماران کرونایی فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزایش تعداد شهرستان ها وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه