Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:32:47 GMT

کشته و زخمی شدن سه مامور پلیس در هیوستون آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۵۱۶۸

کشته و زخمی شدن سه مامور پلیس در هیوستون آمریکا

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای سی ان ان؛ این ماموران در حالی که برای بازداشت شخص دیگری تلاش می کردند، در کمین هدف گلوله قرار گرفتتد.

به گفته مقام های پلیس هیوستون، ظاهرا این ماموران در پی دریافت گزارش دزدی به این مکان رفته بودند و هنگامی که برای بازداشت یک مظنون تلاش می کردند، شخص دیگری از داخل خودرو با تفنگ به سوی آنان تیراندازی کرده که به گفته بازرسان، مردی در حدود ۲۰ ساله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از این ماموران از ناحیه کمر و دیگری از ناحیه پا زخمی شده است.

در رویداد دیگری مرتبط با خشونت و جنایت پلیس آمریکا، ارل کاوالیر مامور سیاهپوست ۳۳ ساله پلیس لوئیزیانای آمریکا، به علت پیگیری قتل یک شهروند این کشور در سال ۲۰۱۹ در نتیجه خشونت پلیس و انتقاد آشکار از این رخداد، از شغل خود اخراج می شود.

به نوشته تارنمای اینسایدر؛ کاوالیر در پی کشته شدن رونالد گرین به دست ماموران پلیس و تلاش مقام ها برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت، در پی چند ماه تحقیق در این باره، در یک رشته مصاحبه از آن انتقاد کرده بود.

بر اساس مدارک کاوالیر، مقام های پلیس لوئیزیانا چند روز پیش برای برکناری کاوالیر که از هفت سال پیش عضو این سازمان بوده، به اتهام رفتار متناقض با مقام افسری، سخن گفتن علنی در باره این حادثه و نقض سیاست های سازمان پلیس اقدام کرده اند.

بر اساس دادخواستی که خانواده گرین به مقام های قضایی تسلیم کرده اند، مقام های ایالتی ابتدا به این خانواده گفته بودند که گرین در حادثه رانندگی کشته شده که به گفته کاوالیر، پوششی برای پنهان کردن حادثه قتل او بوده است. اما در تصاویر این حادثه که در ماه مه انتشار یافت، ضرب و شتم گرین با دستان بسته توسط نیروهای پلیس، دیده می شود.

کاوالیر چند روز پیش در دادخواستی علیه اداره پلیس، ادعا کرد که از هنگام پیگیری این رخداد، در معرض اذیت و آزار دائم و هدفمند مقام های ارشد قرار گرفته است.  

اکنون در پی انتشار تصاویری در باره رفتار پلیس، تحقیقات فدرال در باره عملکرد پلیس ایالتی لوئیریانا جریان دارد. وزارت دادگستری این تحقیق را به موضوع بررسی جلوگیری سرپرستان و افسران مافوق از اجرای عدالت، گسترش داده است.

برچسب‌ها پلیس امنیت خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس امنیت خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا پلیس امنیت خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو

سناتور یهودی آمریکایی در پاسخ به اظهارات نتانیاهو که اعتراضات دانشجویی در آمریکا را ضدیهودی خوانده گفت، وقتی ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته و ۷۷ هزار نفر را مجروح کرده‌اید هیچ اعتراضی ضدیهودی نیست.

به گزارش مشرق، سناتور ارشد و دموکرات آمریکایی برنی سندرز به اظهارات نخست وزیر اسرائیل که اعتراضات به سیاستهای تل آویو در جنگ غزه را ضدیهودی خوانده واکنش نشان داد.

سندرز گفت، «نه آقای نتانیاهو، این (اعتراضات) ضدیهودی یا در حمایت از حماس نیست»؛ اگر نگاه کنیم که دولت افراط گرای شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند را مجروح کرده است.

این سناتور ارشد آمریکایی افزود: وقتی با بمباران بیش از ۲۲۱ هزار منزل مسکونی را در غزه تخریب، بیش از یک میلیون نفر را آواره و همه زیرساختهای مدنی را نابود می‌کنید این ضدیهودی نیست.

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

طی روزهای گذشته دانشجویان چندین دانشگاه مختلف آمریکا با تحصن در دانشگاهها خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

پلیس آمریکا تا کنون صدها نفر از دانشجویان حامی فلسطین را بازداشت کرده است.

سندرز که خود از مهاجران یهودی آمریکاست اضافه کرد، «این ضدیهودی نیست که تخریب همه ۱۲ دانشگاه و ۵۶ مدرسه غزه را محکوم کنیم..» این ضدیهودی نیست وقتی که بدانیم دولت شما سیستم درمانی و بهداشتی غزه و ۲۶ بیمارستان این منطقه را از سرویس خارج کرده و بیش از ۴۰۰ پرسنل درمانی را کشته است.

وی در پایان گفته، «شما نمی‌توانید ما را از این جنگ غیراخلاقی منحرف کنید».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت
  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت