Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, احمد مقدسی رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص مشکلات تامین نهاده های دامی تصریح کرد: دامدار نهاده دامی خریده، اما نهاده‌ای دریافت نکرده است.دامداران هنوز سهمیه مهرماه نهاده را دریافت نکرده است.

او افزود:دامداران به دلیل خشکسالی که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده در تامین خوراک دام با مشکل مواجه شده اند و  قیمت نهاده دام بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش یافته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدسی بیان کرد: تامین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مشکل آفرین شده است. فاصله قیمتی ارز آزاد و ترجیحی زیاد است. 

این مقام مسئول گفت: در خواست ما این است که ارز ترجیحی۴۲۰۰ تومانی را حذف کنند.

نبود نهاده دامی و کاهش کیفیت آن از مشکلات مرغداران است

در ادامه برنامه ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذاران استان تهران در این خصوص بیان کرد: مشکل تامین نهاده دامی در مرغداری ها  به مراتب بیشتر از گاوداری ها است. در شرایط فعلی  ۴۰ درصد از مرغداری‌ها غیرفعال هستند.

او ادامه داد: مهمترین معضل نهاده های دامی ، بی کیفیتی است به طوری که ما مجبور شدیم ۷۷ تن ذرت آلوده را معدوم کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: حواله نهاده دامی به موقع نقد نمی‌شود و مرغداران مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد کنند.

خشکسالی یک واقعیت تاثیر گذار در تولید نهاده دامی است

در ادامه حسن عباسی معروفان مدیر کل خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از نهاده‌های دامی وارداتی هستند.

او افزود: ۴۳۲ شرکت اقدام به واردات نهاده می‌کنند که اغلب آن‌ها از ارز ترجیحی هم استفاده می‌کنند.

 مدیر کل خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی  تاکید کرد: خشکسالی یک واقعیت تاثیر گذار در تولید نهاده دامی است و ما باید قبول کنیم که در این بخش هم  مانند حوزه آب باید مدیریت مصرف صورت گیرد البته تمام سعی خود را بر تامین نهاده های مورد نیاز خواهیم کرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی مرغداران نهاده های دامی تامین نهاده نهاده دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدیدی که از شرکت دامداران شهرستان نیشابور با اشاره به  استفاده از  بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور درهم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود