Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی بوکس ایران بامداد ۲۹ مهرماه تهران را به مقصد بلگراد محل برگزاری رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ترک می‌کند. این آخرین رویداد بین‌المللی بوکس ایران در سال ۱۴۰۰ است.

خبرگزاری میزان - تیم ملی بوکس ایران بامداد ۲۹ مهرماه تهران را به مقصد بلگراد محل برگزاری رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ترک می‌کند. این آخرین رویداد بین‌المللی بوکس ایران در سال ۱۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم پرامید ایران بدون برگزاری اردوی مشترک و دیدار تدارکاتی پای به این میدان بزرگ می‌گذارد، اما انگیزه و توان بوکسور‌ها به حدی است که می‌توان به تاریخ‌سازی و کسب اولین مدال تاریخ بوکس ایران در رقابت‌های جهانی امیدوار بود.

بوکس ایران در سال‌های اخیر نتایج مطلوبی کسب کرده است. از کسب دو سهمیه المپیک و چهار مدال در رقابت‌های قهرمانی آسیا گرفته تا مدال‌های رنگارنگ تیم جوانان در رقابت‌های دبی، اما حالا خانواده بزرگ بوکس در انتظار تاریخ‌سازی واقعی هستند.

علیرضا استکی سرمربی همیشه موفق و کم‌توقع بوکس ایران ۱۰ بوکسور را برای این رقابت‌ها برگزیده که در ادامه وزن به وزن به آن‌ها می‌پردازیم.

وزن ۵۷ کیلوگرم: سجاد محمدپور

کاپیتان تیم ملی بوکس که پس از رقابت‌های قهرمانی آسیای تایلند از ترکیب تیم دور بود این روز‌ها به قدری با انگیزه است که کمتر کسی تابحال او را تا این اندازه آماده به یاد دارد. اگر سجاد می‌خواهد حق خود را از بوکس بگیرد، میدان جهانی بهترین فرصت برای این مشتزن باتجربه است.

وزن ۶۰ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش

بوکسور فنی و خوش تکنیک ایران در وزنی که ایده‌آل خودش است روی رینگ جهانی می‌رود. درخشش دانیال در رقابت‌های اخیر سبب شده تا چشم‌ها به او خیره شود. دانیال پس از کسب سهمیه المپیک، مدال نقره قهرمانی آسیا و عملکرد قابل قبول در المپیک توکیو حالا می‌خواهد در میدان جهانی بدرخشد و نام خود را در تاریخ بوکس جاودانه کند.

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: اشکان رضایی

بوکسور جوان، اما باتجربه تیم ایران تاکنون دو رقابت قهرمانی آسیا و یک رقابت گزینشی المپیک را تجربه کرده و در اوج پختگی قرار دارد و باید دید روحیه جنگندگی اشکان تا چه اندازه به کمکش می‌آید.

وزن ۶۷ کیلوگرم:مسلم مقصودی

شاید لقب جنگنده یا مبارز به معنای واقعی برازنده مسلم مقصودی باشد. بوکسوری که با بدشانسی نتوانست در رقابت‌های ارتش‌های جهان مدال بگیرد، حالا اسب خود را برای درخشیدن در رقابت‌های جهانی زین کرده و باید دید مسلم در وزن جدید خود چه عملکردی خواهد داشت.

وزن ۷۱ کیلوگرم: فرهاد مرادی

جوانترین عضو تیم ملی که به تازگی از جوانان به بزرگسالان اضافه شده در رقابت‌های انتخابی به قدری درخشید که کادرفنی تیم ملی را قانع کرد تا در این رویداد بزرگ به او اعتماد کنند. مرادی که یکی از استعداد‌های ناب بوکس ایران است تا مرز کسب مدال جهانی در رده سنی جوانان پیش رفت، اما حالا باید شانس خود را در رده بزرگسالان امتحان کند.

وزن ۷۵ کیلوگرم: سید شاهین موسوی

به قدری میادین محتلف را تجربه کرده که کمتر کسی می‌تواند از او چشم‌پوشی کند. سید شاهین موسوی با کسب دو مدال برنز آسیا و تجربه حضور در المپیک، بازی‌های آسیایی، بازی‌های کشور‌های اسلامی و کسب عنوان پنجمی جهان باتجربه‌ترین عضو تیم ملی به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر به قدری خوب بوده که برخی منتقدین کسب مدال برنز او در رقابت‌های آسیایی دبی را هم اُفت می‌دانند! شاهین بی‌تردید بهترین بوکسور ایران در ۳ سال اخیر بوده و شانس زیادی برای تکمیل افتخارات بوکسی خود دارد.

وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی

تایسون ایرانی پس از نمایش بی‌نظیر در رقابت‌های قهرمانی آسیا حالا این شانس را دارد تا در میدان جهانی به مدال برسد. هرچند میثم بوکسور کم‌تجربه‌ای است، اما حالا بسیاری از بوکسور‌های دنیا از او حساب می‌برند و انتظار می‌رود بلگراد سکوی پرتاب میثم به سوی قله‌های افتخار باشد.

وزن ۸۶ کیلوگرم:علی جمالی

شاید این وزن جدید بیشتر از هر کسی علی جمالی را خوشحال کرد. جمالی در وزن ۹۱ کیلوگرم نتوانست صددرصد توانایی خود را به نمایش بگذارد و حالا در وزن جدیدی خود را محک می‌زند. این بوکسور باتکنیک در صورتی که در رینگ به توصیه‌های کادرفنی گوش کند، می‌تواند یکی از پدیده‌های مسابقات لقب بگیرد.

وزن ۹۲ کیلوگرم: طوفان شریفی

سبک بوکس او مانند نامش طوفانی است. یک مشتزن جسور و جنگنده با تعداد مُشت بالا که از پس هر حریفی برمی‌آید. شریفی که یکی از بوکسور‌های بااخلاق و نترس به شمار می‌رود برای کسب مدال جهانی رقیبان سرسختی در پیش دارد، اما این بدان معنی نیست که بوکسور ایرانی شانسی برای ایستادن روی سکو ندارد و همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد.

وزن مثبت ۹۲ کیلوگرم: پوریا امیری

دارنده مدال برنز آسیا این روز‌ها به بوکسور فیکس تیم ملی در سنگین وزن تبدیل شده و باید توانایی خود را در رقابت‌های جهانی محک بزند. بوکسور با روحیه و توانای کشورمان جا پای بزرگانی که در سنگین وزن سال‌ها برای بوکس ایران افتخارآفرینی کرده‌اند، گذاشته و امید می‌رود از پس این مسئولیت خطیر بر بیاید.

بیشتر بخوانید: حضور ۹ وزن تیم ملی بوکس در صربستان قطعی شد/ در جست‌وجوی بوکسور دهم

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون بوکس بوکس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بوکس فدراسیون بوکس بوکس بوکس ایران قهرمانی آسیا تیم ملی بوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است

هادی سپهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد شرایط ملی‌پوشان دوومیدانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: در تورنمنت‌های انتخابی رکورد‌ها با ارزش‌تر از مدال‌ها هستند. کسب قهرمانی یا مدال‌آوری زیباست ولی اگر رکورد‌هایی ثبت شود که امتیاز آن به کسب سهمیه کمک کند، اهمیت بیشتری دارد. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند در حال تلاش هستند تا بتوانند به این مهم دست یابند. حضور در مسابقاتی که معتبر هستند نمایندگان دوومیدانی ایران را به کسب سهمیه نزدیک‌تر می‌کند. بچه‌های ما با دست خالی در حال تلاش هستند و چهار نماینده ما موقعیت خوبی را به سبب حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات داخل سالن آسیا به دست آورده‌اند.

حضور در پنج تورنمنت معتیر منجر به سهمیه المپیک می‌شود

مدیر سابق تیم‌های ملی دوومیدانی ادامه داد: فرزانه فصیحی، حسن تفتیان، حمیده اسماعیل‌نژاد و مهدی صابری در موقعیت خوبی هستند. مهدی پیرجهان و حسین رسولی در مسابقات داخل سالن امکان حضور را نداشتند، چون در فضای باز می‌توانند رشته خود را برگزار کنند. کارسخت‌تری پیش روی آنهاست و باید در دو ماه باقیمانده تا اتمام مسابقات انتخابی بتوانند سهمیه بگیرند. در برخی ماده‌های دوومیدانی مثل پرتاب وزنه و پرتاب دیسک مرحله نیمه‌نهایی نداریم و فقط مرحله فینال است، حضور در مرحله نیمه‌نهایی هم امتیاز قابل توجهی به همراه دارد. کسب سهمیه المپیک با حضور در پنج تورنمنت معتبر میسر می‌شود. حسین رسولی سال گذشته قهرمان بازی‌های آسیایی شد و در مسابقه دیگری به خاطر کم‌تجربگی ششم شد، سه مسابقه کشوری شرکت کرد که امتیاز بالایی به همراه نداشته، برای همین با چالش امتیازی برای کسب سهمیه مواجه شده است.  

باز هم سهمیه المپیک می‌گیریم

وی ادامه داد: مهدی صابری شرایط متفاوتی دارد. سال گذشته در مسابقات خوبی شرکت کرده و رنکینگ خوبی دارد. عملکرد مهدی پیرجهان در سال گذشته از لحاظ رکورد بد نبود ولی از نظر نتیجه‌گیری شرایط خوبی نداشت. در مسابقاتی که در سطح کشوری و بین‌المللی دارد می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد و سهمیه بگیرد. شرایط حمیده اسماعیل‌نژاد بد نیست، او در مسابقات خوبی شرکت کرده و می‌تواند به سهمیه برسد. رسولی و پیرجهان تنها ملی‌پوشانی هستند که می‌توانند امتیاز رنکینگ خود را تغییر دهند. دیگر نمایندگان ما بعید می‌دانم به صورت محسوسی بتوانند رنکینگ خود را از لحاظ امتیازی تغییر دهند ولی از نظر جایگاهی بستگی به رقبایی دارد که با آنها مسابقه می‌دهند. به نظرم بعد از فصیحی، تفتیان و اسماعیل‌نژاد هم سهمیه می‌گیرند و در ادامه صابری و پیرجهان می‌توانند به سهمیه برسند و رسولی هم باید تلاش مضاعفی کند، چون شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر نمایندگان کشورمان دارد. باید در مسابقات امتیازی شرکت کند و پرتاب‌های درخشانی داشته باشد و حتی می‌تواند با صعود به المپیک یک پای فینال باشد.

سپهرزاد درباره اینکه انتظار کسب مدال المپیک از فرزانه فصیحی و دیگر ملی‌پوشان انتظار زیادی نیست، گفت: با توجه به صحبت‌هایی که در فضای مجازی می‌شود، این انتظار زیادی است که فصیحی یا دیگر نمایندگان کشورمان موفق به کسب سهمیه شوند. اینکه سهمیه المپیک کسب شده ارزش بزرگی دارد و حضور در المپیک کار ارزنده‌ای است ولی برای کسب مدال به نظرم انتظار بسیار زیادی و نامتناسبی است، چون کار بسیار سختی پیش روی نمایندگان کشورمان قرار دارد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • عکس‌| لذت زندگی، با پسر بوکسور معروف!
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز