Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:54:21 GMT

اسیر آزاد شده سوری در جولان اشغالی ترور شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۶۹۳۹

اسیر آزاد شده سوری در جولان اشغالی ترور شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «مدحت الصالح» اسیر آزاد شده سوری هنگام بازگشت به منزلش در عین التینه از منطقه مجدل الشمس واقع در جولان اشغالی سوریه هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد.

رسانه‌های عربی زبان پیش‌تر از تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«الصالح» رییس دفتر جولان در هیات دولت سوریه بوده است.

وزارت امور خارجه سوریه بار‌ها تأکید کرده است که منطقه جولان سوری و عربی باقی خواهد ماند.

بلندی‌های جولان همواره بخشی از خاک سوریه از زمان استقلال این کشور بوده است و اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال این بلندی‌ها در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در ژوئن سال ۱۹۶۷، تغییری در وضع تاریخی و حقوقی بلندی‌های جولان نمی‌دهد.

اگر چه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ میلادی قوانین داخلی خود را به این منطقه تسری داد که از نظر حقوقی، به منزله انضمام اعلام نشده آن به خاک فلسطین اشغالی بود، اما جامعه بین‌المللی هیچگاه این اقدام را به رسمیت نشناخته و بلندی‌های جولان را همچنان اراضی اشغال شده در جنگ تلقی می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی رژیم صهیونیستی جولان سوریه ترور ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد