Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  دنیای اقتصاد، البته اینکه نرخ ارز در چه محدوده‌‌‌ای ثابت خواهد شد، کاملا به مجموعه متغیرهای سیاسی و اقتصادی که اثر مستقیم آنها بر بازار آتی بورس کالا منعکس خواهد شد، بستگی دارد. همان‌طور که هفته گذشته خبرهای امیدبخش ازسرگیری مذاکرات هسته‌‌‌ای، سبب تضعیف بهای ارز شد، در پایان هفته با نوسان مثبت و محدود بهای ارز، تا حدی واکنش معامله‌‌‌گران به این جریان کاهشی بازارها خنثی شد و شاهد سبزپوش شدن نرخ تسویه در عموم قراردادهای آتی بورس کالا بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار آتی بورس کالا ابتدای هفته جاری را نیز با حرکت رفت و برگشتی نرخ آغاز کرد، به طوری که مجموعه نمادهای مربوط به دو دارایی سرمایه‌‌‌ای این بازار، یعنی نقره و واحدهای صندوق طلای آتی در هر سه نماد فعال خود در لحظه تنظیم این گزارش با رشد نرخ تسویه همراه شدند؛ اما نوسان نرخ در کالاهای کشاورزی از روند مشخصی تبعیت نکرد و شاهد ترکیبی از کاهش و افزایش برای این گروه از محصولات بودیم. داده‌‌‌های معاملاتی پراهمیت در تابلوی آتی بورس کالا طی معاملات هفته گذشته کاهشی بودند؛ تا جایی که برای چهارمین هفته متوالی، دادوستد قراردادهای آتی تنزل یافت.

البته بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد که هفته گذشته تاحدی از شتاب کاهشی داده‌‌‌های حیاتی این بازار کاسته شده است؛ به عبارت دقیق‌‌‌تر، هفته گذشته به میزان 90هزار و 553قرارداد در تابلوی آتی بورس کالا معامله شد که ارزشی بالغ بر 214میلیارد تومان در بر داشت. معامله‌‌‌گران بازار آتی، هفته گذشته باز هم زعفران نگین را با استقبال بیشتری نسبت به سایر محصولات این بازار مورد دادوستد قرار دادند. حجم معاملات دو نماد فعال زعفران‌نگین 79هزار و 13قرارداد بود که بیش از 88درصد حجم کل دادوستدهای این بازار را به خود اختصاص داد.

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۲۴ مهرماه) عشقی برنامه‌ های کلان بازار سرمایه را اعلام کرد + جزییات نمای بورس امروز در پایان نیمه اول معاملات / صعود۳۶هزار واحدی شاخص کل بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۲۴مهر) / بازگشت حقیقی‌ها به معاملات، همزمان با سبزپوشی بازار نمای پایانی بورس(۲۴مهر۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد ۴۰هزار واحدی معاملات را به پایان برد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ ارز بازار آتی آتی بورس کالا هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفته گذشته تعداد ۴۴ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۱۷ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۲۷۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۴۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۲۶ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه ودانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۰ درصد به خود اختصاص داد و نیز در این هفته سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

به گفته این مدیر بورسی شاخص کل بازار بورس استان نیز با ۳۹ هزار و ۴۰۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون ۲۶۴ هزار و ۹۱۷ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۱۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳